Profesör, en yüksek akademik rütbe ve unvandır. Latince "professor" kelimesinden Türkçeye girmiştir. İlk uzun yazım 1706'da, kısa yazım 1838'de kullanılmaya başlanmıştır
YÖK, 1981'de 2547 sayılı kanunla kuruldu. Üniversiteleri depolitize ederek devlet kontrolüne tabi tuttu. 1982'de üniversitelerde başörtüsü yasağını yürürlüğe koydu. 2004'te imam hatip mezunlarının üniversiteye girişini eşitledi
Bu video, 1547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun ek maddelerini içeren yasal bir metin sunumudur.. Video, vakıflar tarafından kurulacak yükseköğretim kurumlarının kurallarını detaylı şekilde açıklamaktadır. İçerikte meslek yüksekokulu kurma koşulları, mütevelli heyeti yapısı, kurumların mali ve idari denetimi, faaliyet izni kaldırma durumları, tasfiye süreçleri ve geçici olarak durdurulması gibi konular ele alınmaktadır.. Ayrıca, vakıf yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim esasları, öğrenci hakları, kurucu vakıflarına geçiş, öğrencilerin nakli ve akademik kurulların yetkileri gibi önemli konular da kanun metninde yer almaktadır.
Bu videoda İstanbul Kültür Üniversitesi Kurumsal İletişim Birimi Başkanı Didem Akgüner, biriminin misyonu ve faaliyetleri hakkında bilgi veriyor.. Video, Kurumsal İletişim Birimi'nin "üniversitenin köprü birimi" olarak tanımlanmasıyla başlıyor ve paydaşlarla sağlıklı iletişim kurma görevini anlatıyor. Birim, üniversite içinde ve dışında gerçekleştirilen tüm organizasyonlarda, sosyal ağların yönetiminde ve eğitim dünyası ile buluşmalarda yer alıyor. Ayrıca, tercih dönemlerinde danışmanlık desteği, mezuniyet törenleri ve prestijli organizasyonların iletişim süreçlerini yönetiyor. Birim, kurum içi ilişkiler, eğitim kurumları ilişkileri, medya ile ilişkiler, sosyal medya yönetimi ve içerik yönetimi gibi beş ana başlıkta çalışan on bir kişilik bir ekipten oluşuyor.
Yükseköğretim Kurulu, YÖK, YÖK Denetleme Kurulu ve ÖSYM üst düzey kuruluşlardır. Rektör, profesörlerden Cumhurbaşkanınca 4 yıllığına atanır. Milli Eğitim Şurası, Bakanlığın en yüksek danışma kuruludur
Bu video, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin 2021-2022 yılı akademik kurul toplantısını göstermektedir. Toplantıya rektör Prof. Dr. Metin Aksoy, rektör yardımcısı Prof. Dr. Ahmet Tuğrul Polat, fakülte dekanı Prof. Dr. Mustafa Doğan ve akademisyenler katılmıştır.. Toplantıda rektör Aksoy, Büyük Türkiye'yi yeniden inşa etmek için eğitim ve öğretimin güçlü bir temel üzerinde yükselmesi gerektiğini vurgulamıştır. Üniversitenin Selçuklu kimliğini ve kültürünü yaşatmaya çalıştığı, dijitalleşme sürecinde hibrit modeli uyguladığı ve Anadolu'da saygıyla anılan bir üniversite haline gelmeye çalıştığı belirtilmiştir. Dekan Prof. Dr. Mustafa Doğan ise fakültenin misyonunu anlatmıştır.
Bu video, bir konuşmacının üniversite yönetimindeki sorunları ve çözüm önerilerini anlattığı bir konuşmadır. Konuşmacı, özellikle Dicle Üniversitesi örneği üzerinden rektör seçimi ve üniversite yönetimindeki sorunları ele almaktadır.. Konuşmacı, üniversite rektörünün sadece öğretim görevlileri tarafından değil, öğrencilerin de oy kullandığı bir ortamda seçilmesi gerektiğini vurguluyor. Ayrıca üniversitelerin bütçesinin özel olması gerektiğini, rektörün yetkilerinin sınırlı olması gerektiğini ve öğrencilerin daha örgütlü olmaları gerektiğini belirtiyor. Konuşmacı, Bingöl halkının ve kentteki tüm bileşenlerin üniversite öğrencilerine destek olması gerektiğini ve toplumsal dayanışmanın önemini vurguluyor.
Bu video, iki kişinin üniversitelerde rektörlerin yetkileri ve üniversite yönetim süreçleri hakkında yaptığı bir sohbeti içermektedir.. Konuşmacılar, rektörlerin üniversitelerde öğretim üyeleri hakkında listeler hazırladığını ve bu süreçte taban kesiminden görüş alınmadığını belirtiyorlar. Ayrıca, rektörlerin "küçük birer başkan" olarak nitelendirildiği ve bu süreçte kendi hastalarının büyük bir başarıyla gerçekleştirildiği vurgulanıyor. Video, Ankara Üniversitesi'ndeki gelişmelere değinerek, referandum için karar vermek isteyenlere bu süreçlere bakmaları önerisiyle sonlanıyor.
Gösterge aylığı, memur aylık katsayısı ile gösterge rakamlarının çarpımıyla hesaplanır. Kıdem aylığı her hizmet yılı için 20 gösterge rakamıyla ödenir. Taban aylık 1000 gösterge rakamının katsayısıyla hesaplanır. Ek gösterge aylığı hizmet sınıfı ve derecesine göre belirlenir
1989-1992 yılları arasında Gaziantep Üniversitesi'nde göz hastalıkları alanında uzmanlık eğitimini tamamladı. İstanbul Üniversitesi'nde de göz hastalıkları alanında uzmanlık eğitimini aldı
Yükseköğretim kurumlarında 657 sayılı DMK'nun 125. maddesindeki disiplin cezaları uygulanır. Disiplin cezaları sıralı disiplin amirleri tarafından verilir. Disiplin soruşturmasına bir ay içinde başlanmalıdır
Bu video, üniversite öğrencilerinin üniversitelerde polis kullanımı hakkındaki görüşlerini içeren bir röportaj veya tartışma formatındadır. Konuşmacılar, üniversitelerde polis varlığının olumsuz etkilerini anlatmaktadır.. Video, üniversitelerde polis varlığının özgürlükleri kısıtlayabileceği, düşünce özgürlüğünü tehlikeye atabileceği ve öğrencilerin huzurunu bozabileceği konularını ele almaktadır. Konuşmacılar, üniversitelerin özerk olması gerektiğini, polisin üniversitelerde bulunmaması gerektiğini ve polisin militarize olmuş bir güç olarak öğrencilerin güvenliğini sağlamak yerine tehdit oluşturabileceğini vurgulamaktadır. Ayrıca, üniversite yönetiminin güvenlik hizmet alımı konusundaki endişeleri de tartışılmaktadır.
Bu videoda bir akademisyen, kendi eğitim geçmişi ve akademik kariyeri hakkında bilgi veriyor. 1958 yılında Gaziantep'te doğan konuşmacı, 1988 yılında İngiltere'de doktora yapmış, 1992'de geri dönmüş ve 1993'te doçent olarak mezun olduğu okula bölüme atanmış. 2001'de doçentliğini, 2006'da profesörlüğünü almış ve 2016 yılına kadar üniversitede 41 yıl hizmet vermiştir.. Konuşmacı, üniversitenin rektörlük seçimine aday olduğunu ve bu görevi alıp üniversiteye hizmet etmek istediğini belirtiyor. Video, konuşmacının kişisel geçmişini ve akademik kariyerini anlatarak rektör adaylığı kararını açıklıyor.
NTV'de yayınlanan bu röportajda, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Profesör Yekta Saraç, yükseköğretim kanununda yapılacak değişiklikleri anlatıyor.. Videoda YÖK'ün üçlü bir yönetim modeline geçeceği, stratejik hedeflerin YÖK'ün üzerinde bir yapı tarafından belirleneceği ve YÖK'ün uygulamalarının sonuçlarının bağımsız kalite kurulu tarafından denetleneceği açıklanıyor. Ayrıca Türkiye'nin bölgesel kalkınma odaklı misyon farklılaşması sistemi hayata geçirileceği, beş pilot üniversite seçileceği ve bu üniversitelerin bölgesel ihtiyaçlara göre uzmanlaşacağı belirtiliyor.
Bu video, Araştırma Yöntemleri Eğitimi Uygulama Merkezi tarafından sunulan APID (Akademik Performans İzleme, Takip ve Değerlendirme Sistemi) yazılımının tanıtımını içermektedir.. Video, APID yazılımının ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve sunduğu özelliklerini detaylı şekilde anlatmaktadır. Yazılım, üniversitelerin ulusal ve uluslararası yayın performansını, proje durumunu ve akademik karnesini kişi, bölüm, fakülte bazlı olarak takip etmeyi sağlar. Dergipark'taki ulusal yayınlar, Science Citation Index'teki uluslararası yayınlar ve TÜBİTAK projeleri gibi farklı veri kaynaklarını anlık olarak takip etme imkanı sunar. Ayrıca, üniversitelerin diğer üniversitelere göre sıralamasını karşılaştırmak ve akademik personeli ödüllendirmek için gerekli verileri sağlar.
Bu video, Mühendislik Fakültesi dekanlığı devir teslim törenini göstermektedir. Törende Fatih Hoca (eski dekan) ve Alper Hoca (yeni dekan) konuşmaktadır. Ayrıca Oktay Hoca ve bölüm başkanları da törende yer almaktadır.. Videoda Fatih Hoca, yedi yıldan fazla dekanlık yapmış ve fakülteye kurumsal yapı kazandırmış bir akademisyendir. Alper Hoca ise önce bölüm başkanı olarak görev yapmış ve şimdi yeni dekan olarak atanmıştır. Törende Fatih Hoca, Alper Hoca'ya görevi layıkıyla yapacağını umduğunu belirtirken, Alper Hoca da Fatih Hoca'nın tecrübesinden faydalanacağını ve fakülteyi yönetirken onun yanında olacağını vurgulamaktadır.
Bu video, Ege Üniversitesi Televizyonu ve Radyo Ege Kampüs'te yayınlanan bir röportajdır. Videoda Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, üniversite öğrencileri için kurulan Turkuaz Masa Çözüm Merkezi hakkında bilgi vermektedir.. Videoda, Ege Üniversitesi'nde öğrenci odaklı yönetim anlayışıyla öğrencilerin her türlü problemine anında destek olabilmek için kurulan Turkuaz Masa Çözüm Merkezi'nin özellikleri anlatılmaktadır. Öğrencilerin tek şifre sistemine girerek başvuru yapabilecekleri, fotoğraf ve belge ekleyebilecekleri, başvuruların en hızlı şekilde değerlendirileceği ve sonuçların e-posta yoluyla iletileceği belirtilmektedir. Ayrıca rektör, öğrencilerin sosyal medya üzerinden de kendisine ulaşabileceklerini ve sorunlarını çözmek için en büyük görevlerinin olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, YÖK Başkanı'nın uzaktan eğitim konusunda yaptığı bir açıklamayı içermektedir. Başkan, üniversitelerin uzaktan eğitim programlarını nasıl yöneteceklerini ve öğrencilerin vize sınavlarının nasıl gerçekleştirileceğini açıklamaktadır.. Başkan, üniversitelerin kendi yetkinliklerine ve şartlarına göre uzaktan eğitim programlarını yönetmelerini desteklediğini belirtmektedir. Vize sınavlarının online olup olmayacağı konusunda, üniversitelerin kendi karar süreçlerinde bu hususları sıhhatli bir şekilde yürütebileceklerine itimat ettiğini ifade etmektedir. Ayrıca, öğrenciler ve ebeveynlerine telaşa kapılmamaları, güvenli ortamlarda eğitim ve öğretimlerini sürdürmeleri konusunda tavsiyelerde bulunmaktadır.
Bu video, bir profesörün üniversite yönetimindeki yetki değişiklikleri hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, üniversiteye asistan olarak başladığı dönemde anabilim dalı başkanının, bölüm başkanının ve dekanın yetkilerinin önemli olduğunu ancak zamanla bu yetkilerin sıfırlandığını anlatmaktadır. Özellikle rektörün yetkisinin artması ve YÖK'ün bazı üniversitelere kadro vermemesi gibi durumlar örnek olarak verilmektedir. Konuşmacı, şu anda profesör olarak görev yaparken, rektörün istemediği takdirde bölüm başkanı ve dekanın hiçbir şey yapamayacağını vurgulamaktadır.