Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, Türkiye'nin işlevsel bölgeleri ve kalkınma projeleri konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, bölge kavramını açıklayarak şekilsel ve işlevsel bölgeleri tanıtmakta, ardından Türkiye'deki işlevsel bölgelerin dört ana başlığı (işlevsel yönetim bölgeleri, işlevsel hizmet bölgeleri, işlevsel istatistik bölgeleri ve işlevsel plan proje bölgeleri) ele almaktadır. Daha sonra Türkiye'deki beş önemli kalkınma projesi (GAP, Doğu Karadeniz Projesi, Yeşilırmak Havzası Gelişim Projesi, Doğu Anadolu Projesi, Konya Ovaları Projesi ve Zonguldak-Bartın-Karabük Projesi) detaylı olarak incelenmektedir.. Video ayrıca Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TUİK) istatistik bölge birimleri sınıflandırmasını ve Türkiye'nin bölgesel yapısını açıklamakta, son bölümde ise bölgesel kalkınma projeleri ve işlevsel istatistik bölgeleri arasındaki ilişki üzerine test soruları çözülmektedir.
Bölgesel politikalar zamanla ulusaldan yerel dinamiklere doğru evrilmiştir. 1957 Roma Antlaşması bölgesel farklılıkları azaltmayı hedeflemiştir. 1993 Maastricht Antlaşması bölgesel politikanın önemini vurgulamıştır
KOBİ'ler düşük sermaye ile yüksek üretim yapabilen işletmelerdir. Teknolojik gelişmelere ve talep değişimlerine kolay uyum sağlarlar. Büyük işletmelere göre daha esnek ve yeniliklere açıktırlar
Bu video, Çukurova Üniversitesi'nde bir öğretmenin öğrencilerle birlikte maliye politikası dersini verdiği eğitim içeriğidir.. Ders, devletin kalkınmanın sağlanmasında ve bölgesel dengesizliklerin giderilmesinde oynadığı rolü ele almaktadır. İçerik, teşviklerin tanımı ve amaçları ile başlayıp, sektörel teşviklerin belirlenmesi, bölgesel dengesizliğin nedenleri ve bu dengesizlikleri gidermek için kullanılan teşvik araçlarını (vergisel teşvikler ve kamu harcamaları politikaları) detaylı olarak incelemektedir.. Ders boyunca, gelişmekte olan ülkelerde yatırım azlığı nedeniyle devletin teşvik politikalarını nasıl kullandığı, işsizlik oranını azaltma, sermaye üretimi teşvik etme ve yabancı sermayeyi ülkeye çekme amaçları açıklanmaktadır. Ayrıca, teşvik politikalarının uygulanmasında sorunun kaynağını doğru tespit etmenin ve ekonomik çıkarları göz önünde bulundurmanın önemi vurgulanmaktadır.
Sanayi faaliyetleri ve Ar-Ge merkezleri yönetimi. Piyasa gözetimi ve denetim hizmetleri. Bölgesel kalkınma ve destek programları. Plan, program ve yayınların hazırlanması
Yatırım Teşvik Sistemi cari açığın azaltılması ve teknolojik dönüşümü destekler. Sistem bölgesel, öncelikli, stratejik ve genel teşvik olmak üzere dört ana kategoriye ayrılır. Asgari sabit yatırım tutarları bölgelere göre 3-1.5 milyon TL arasında değişmektedir
Bölge kavramı tarih boyunca toprak, topografya ve iklim özelliklerine göre tanımlanmıştır. 1970'lerde bölge kavramı yerine yerellik kavramı öne çıkmıştır. 1980'lerde yerel-küresel etkileşim ve rekabet gücü ön plana çıkmıştır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan "Turizm Planlaması ve Politikası" dersinin birinci ünitesinin anlatımını içermektedir.. Video, planlama ve politika belirleme konusunu üç ana başlık altında ele almaktadır: temel kavramlar, planlama ve politika belirleme teorileri, planlamanın geçmişi ve bugünü. İçerikte politika, plan, hedef, ekonomik büyüme, ekonomik kalkınma, bölgesel gelişme ve bölgesel kalkınma gibi temel kavramlar açıklanmakta, planlama türleri ve stratejik planlama anlatılmaktadır. Ayrıca rasyonel, marjinal ve karmaşık gözlem teorileri gibi politika belirleme teorileri ve Türkiye'deki planlama süreci hakkında bilgiler verilmektedir.
İlk teşvik yasası 1913'te çıkarılmıştır. 1969'da Teşvik Belgesi uygulamasına geçilmiştir. 2012'de il bazında 6 bölgeli sisteme geçilmiştir
Bu video, Bitlis Eren Üniversitesi'nin tanıtımını yapan bir promosyon filmidir. Rektör Prof. Dr. Necmettin Elmastaş'ın öncülüğünde kurulan üniversitenin özellikleri ve hedefleri anlatılmaktadır.. Video, üniversitenin 29 Mayıs 2007'de kurulduğunu, eğitim-öğretimde öğrenci odaklı bir çalışma felsefesini benimsediğini ve Türkiye'nin tarihi ve doğal güzellikleri ile çevrili Bitlis ilinde bilim ve eğitim alanında sürdürülebilir gelişimi hedeflediğini anlatmaktadır. Üniversitenin önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora programları, araştırma ve inovasyon faaliyetleri, kampüs yaşamı ve sosyal aktiviteleri hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca 2023 yılında turizm odaklı bölgesel kalkınma ve misyon farklılaşması ihtisaslaşma programına dahil edildiği belirtilmektedir.
Bu video, 2016-2017 yükseköğretim akademik yılı açılış törenini belgeleyen bir haber kaydıdır. Törende Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Adem Korkmaz yer almıştır.. Videoda, üniversitelerde belirli alanlarda bölgesel kalkınmaya katkı sağlayacak şekilde misyon farklılaşması projesi kapsamında beş pilot üniversite seçildiği duyurulmaktadır. Bu üniversiteler arasında Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (hayvancılık), Düzce Üniversitesi (sağlık ve çevre), Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi (tarım ve jeotermal), Bingöl Üniversitesi (tarım, havza bazlı kalkınma) ve Uşak Üniversitesi (tekstil, dericilik, seramik) bulunmaktadır. Cumhurbaşkanı, bu projenin kalkınma bakanlığıyla işbirliği içinde başlatıldığını ve 2017 yılında 5,9 milyar TL bütçe ayrıldığını belirtmektedir.
Bu video, Ankara Kalkınma Ajansı'nın tanıtımını yapan bir reklam filmidir.. Video, Ankara'nın coğrafi konumu ve stratejik önemi hakkında bilgi vererek başlıyor ve Ankara Kalkınma Ajansı'nın vizyonunu anlatıyor. Ajans, Ankara'yı küresel bir başkente dönüştürme hedefiyle bölgesel kalkınmayı hızlandırma, gelişmişlik farklarını azaltma ve bölgeye yönelik stratejiler geliştirme misyonuyla çalışmaktadır. Ayrıca, bölge içi işbirliği, koordinasyon ve tanıtım faaliyetleri de yürütmektedir.
Bu video, Manavgat'ta kurulan "Manavgat Otel Satın Alma Müdürleri Platformu"nun tanıtımını içeren bir belgesel formatındadır. Platformun sözcüleri Mustafa Ali Bulut ve Serkan Karalar ile Derya Sebze ve Meyve'nin temsilcileri yer almaktadır.. Video, platformun kuruluş amacını, hedeflerini ve ilk etkinliğini anlatmaktadır. Platform, Manavgat bölgesindeki satın alma müdürlerini bir araya getirerek mesleki dayanışma, eğitim ve bilgi paylaşımı sağlamayı amaçlamaktadır. İlk etkinlik, Derya Sebze ve Meyve'nin ev sahipliğinde Komodor Erit Otel'de düzenlenen motivasyon yemeği formatında gerçekleşmiştir. Platform, otellerle tedarikçi firmalar arasında köprü kurmayı ve Manavgat bölgesini kalkındırmayı hedeflemektedir.
Bu video, bir kongrede enerji sektöründen katılımcıların bulunduğu bir etkinlikte sosyal bilimler alanında bir akademisyen tarafından yapılan sunum ve sonrasında gerçekleşen sohbeti içermektedir.. Sunum, sürdürülebilir kentleşmenin tanımı, yaşam kalitesinin önemi ve bölgesel kalkınmaya etkisi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, sürdürülebilir kentleşmenin tanımı, Viyana örneği üzerinden uygulamaları, Avrupa'daki sürdürülebilir kentleşme hedefleri ve ilkeleri hakkında bilgiler vermektedir. Ayrıca yerel yönetimler ve bölgesel idareler tarafından sürdürülebilirliğin kentleşmeye uygulanması ve ekonomik açıdan sürdürülebilirliğin istikrar ile ilişkisi de ele alınmaktadır.. Sunum sonrası moderatör, katılımcılara teşekkür ederek kongreyi sonlandırmaktadır. Oğuzhan Bey'in izolatör sistemleri hakkında yaptığı çalışma hakkında yapılan düzeltme de sunumun bir parçasıdır.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan coğrafya dersi formatında hazırlanmış eğitim içeriğidir.. Video, bölge kavramının tanımıyla başlayıp, şekilsel ve işlevsel bölgeler arasındaki farkları açıklamaktadır. Ardından Türkiye'deki bölgesel kalkınma projeleri (GAP, DAP, ZBK, Yeşilırmak Havzası Geliştirme Projesi) detaylı olarak incelenmekte ve son bölümde Konya'da başlayan ve daha sonra Kırıkkale, Kırşehir ve Yozgat'a kadar genişletilen Kop Kop projesi hakkında bilgi verilmektedir.. Videoda özellikle ÖSYM sınavlarında sıkça çıkan GAP projesi ve Kop Kop projesinin sulama projesi olarak başladığı, Göksun Nehri'nin kontrolünü ve Konya Ovası'na sularını katmayı amaçladığı, tarımsal yapıyı değiştirdiği ve eğitim, sağlık, kültür gibi alanlarda gelişmişlik farklarını azalttığı vurgulanmaktadır.
NTV'de yayınlanan bu röportajda, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Profesör Yekta Saraç, yükseköğretim kanununda yapılacak değişiklikleri anlatıyor.. Videoda YÖK'ün üçlü bir yönetim modeline geçeceği, stratejik hedeflerin YÖK'ün üzerinde bir yapı tarafından belirleneceği ve YÖK'ün uygulamalarının sonuçlarının bağımsız kalite kurulu tarafından denetleneceği açıklanıyor. Ayrıca Türkiye'nin bölgesel kalkınma odaklı misyon farklılaşması sistemi hayata geçirileceği, beş pilot üniversite seçileceği ve bu üniversitelerin bölgesel ihtiyaçlara göre uzmanlaşacağı belirtiliyor.
Bu video, "Yavuz Hoca" olarak hitap edilen bir öğretmenin coğrafya dersi anlatımını içermektedir.. Video, Türkiye'nin yedi bölgesi arasındaki gelişmişlik farklarını ve bu farkları azaltmak için geliştirilen bölgesel kalkınma projelerini ele almaktadır. Özellikle GAP (Güneydoğu Anadolu Projesi) ve KOP (Konya Ovası Projesi) detaylı olarak incelenmektedir. GAP'ın başlangıçta sulama projesi olarak doğduğu, daha sonra eğitim, sağlık ve ulaşım alanlarında genişlediği anlatılırken, KOP'un tarımda yapılan bilinçsiz sulama ve tuzlanmayı önlemek için Göksu Nehri'nin sularından Mavi Tünel projesi ile Konya Ovası'nı sulamak amacıyla hayata geçirildiği açıklanmaktadır.. GAP'ın dokuz ili kapsayan ve dünyadaki en dikkat çekici projelerden biri olduğu, KOP'un ise Konya, Karaman, Niğde, Aksaray, Nevşehir, Kırşehir, Kırıkkale ve Yozgat illerini kapsadığı belirtilmektedir. GAP kapsamında 21 baraj, 19 HES, 9 üniversite, hastaneler ve ulaşım altyapısı geliştirildiği de videoda vurgulanmaktadır.
Bu video, Hakkari Üniversitesi'ni tanıtan bir tanıtım filmidir. Videoda üniversite yetkilileri ve öğrenciler Hakkari'nin eğitim imkanları ve yaşam koşulları hakkında bilgi vermektedir.. Video, Hakkari Üniversitesi'nin 22 Mayıs 2008'de kurulduğunu ve şu anda altı fakülte, bir enstitü, bir yüksekokul, üç meslek yüksekokulu ve sekiz uygulama ve araştırma merkezi ile eğitim verdiğini anlatıyor. Üniversitenin bölgesel kalkınmaya önem veren bir kurum olduğu, Hakkari'nin doğal güzellikleri, spor imkanları ve ulaşım kolaylığı vurgulanıyor. Ayrıca bölgedeki turizm imkanları, barınma seçenekleri ve öğrencilerin eğitim-öğretim sürecinde yararlanabilecekleri imkanlar hakkında bilgiler veriliyor.