Free Blender Texture Sources
Andrew Price's site offers free textures and models with Blender addon. All materials are CC0 licensed and compatible with other 3D software
- makeuseof.com
Andrew Price's site offers free textures and models with Blender addon. All materials are CC0 licensed and compatible with other 3D software
Created by Élisée Maurer and Nicolas 'Bilou' Gauthier in 2011. Started as CraftStudio project for democratizing game making. Initially limited by CraftStudio's modeling capabilities
Text editing occurs in 3D Viewport and Properties menu. Text editing differs from standard text editors with limited features. Tab key enters/exits Edit Mode without inserting special characters
Bu video, bir 3D modelleme programında orta masa modelleme sürecini adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, islemeli bir orta masanın modelleme süreci detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce resim import edilip ölçeklendirilir, ardından birim birimi santimetreye çevrilir. Masa için en, yükseklik ve oyuklar gibi ölçüler belirlenir. Modelleme süreci, masanın ana kısmının çizilmesi, ayak kısmının oluşturulması ve oymalı üst kısmın detaylandırılması şeklinde ilerler. Video boyunca kullanılan araçlar (move, arc, offset, follow me) ve kısayollar (E, L) hakkında bilgiler de verilmektedir.
Discord server serves as community hub for discussing projects and sharing models. Sketchfab platform enables publishing and selling 3D content. Models can be easily shared via short links
3D cursor is a single point in space used as reference for other tools. It has both location and rotation values. Used as transform pivot point and for scaling/rotating objects
Merging combines multiple vertices into one using the merge menu (M key). Merging works best when vertices are stacked together. Merging can be done between connected vertices or between disconnected ones. Merging options include center, cursor, collapse, first, last, and by distance
Bu video, bir eğitim serisinin bir parçası olup, 3ds Max programında kullanılan eklentiler (PA linkleri) hakkında bilgi vermektedir.. Video, 3ds Max'te eklentilerin ne işe yaradığını açıklayarak başlıyor ve ardından yaygın olarak kullanılan eklentileri (Vray, Populate, Flor Generator, Swap Karton, Pierre Söve, Tablo Oluşturma, Grapl, YK Paint, Kabinet Create Parametrik Kabin) tanıtıyor. Daha sonra eklentilerin kaynaklarını (Script Spot, Autodesk, Ev Studio, Joker Martini) gösteriyor ve eklentilerin nasıl kurulacağını adım adım anlatıyor. Son bölümde ise Shape Plus ve Lego Generator gibi eklentilerin kullanımını örneklerle gösteriyor.
Bu video, bir mühendis tarafından sunulan Simfect Form 2021 yazılımının detaylı bir eğitim içeriğidir.. Video, Simfect Form 2021'in arayüzünü ve temel özelliklerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerik üç ana bölümden oluşmaktadır: ilk bölümde File, View ve Ayarlar menüleri tanıtılmakta, ikinci bölümde hazır modellerin kullanımı, Health menüsü ve 2021 versiyonundaki yeni özellikler anlatılmakta, son bölümde ise model oluşturma süreci, sonuç inceleme özellikleri ve çeşitli fonksiyonlar gösterilmektedir.. Videoda ayrıca 756 tane malzeme kütüphanesi, TED 247 elemanı, yeni damage modelleri, yeni çözücü gibi teknik özellikler, model ağacı, parametre ayarları, grafik oluşturma, otomatik raporlama, pres hareketlerini inceleme, kesme işlemleri, ölçüm alma, query özelliği, pasta dilimi görünümü, ışık ayarları ve görüntü kaydedici gibi detaylı fonksiyonlar da detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, 3ds Max programının 2012 sürümünde gelen Nitrous özelliğinin nasıl kullanılacağını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, Nitrous özelliğinin aktifleştirilmesi ve kullanımı adım adım anlatmaktadır. Önce Nitrous özelliğinin nasıl seçileceği ve programın yeniden başlatılması gösterilir, ardından Metros özelliği kullanılarak objelerin daha gerçekçi görüntülenmesi gösterilir. Ayrıca çizim penceresinin farklı stillerle (karakalem, renkli kalemler, mürekkep, akrilik, pastel) görüntülenmesi de detaylı olarak açıklanır. Video, sistemin özelliklerine ve ekran kartına bağlı olarak bu özelliklerin performansının değişebileceğini de belirtir.
Bu video, Blender programında modelleme araçlarını tanıtan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, izleyicilere Blender'da geometri üzerinde çeşitli işlemler yapma tekniklerini göstermektedir.. Video, Blender'da modelleme araçlarının (shrink fatten, push, pull) kullanımını ve propotional editing özelliğinin nasıl kullanılacağını adım adım anlatmaktadır. Eğitmen önce küre üzerinde shrink fatten, push ve pull araçlarını kullanarak çeşitli şekiller oluşturma örnekleri göstermekte, ardından düzlem ve küp üzerinde propotional editing'in farklı profilleri (constant, sharp, random, lineer, inverse square, projected 2D) ile nasıl farklı şekiller elde edilebileceğini göstermektedir. Video, Blender'da geometri üzerinde detaylı şekillendirme yapmak isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, anlatıcı tarafından araç modelleme süreci adım adım gösterilmektedir.. Videoda, bir aracın modelleme süreci detaylı olarak anlatılmaktadır. Anlatıcı önce tekerleklerden başlayarak kasa tasarımını yapmakta, ardından şaseyi metal rengiyle, diğer kısımları siyah renkle boyamaktadır. Modelleme sırasında R tuşu, L tuşu, C tuşu gibi araçların temel özelliklerini kullanarak çizimler yapmaktadır. Video, aracın prototip modelinin oluşturulmasıyla devam eder ve son olarak aracın diğer tarafının kopyalanıp import edilmesiyle tamamlanır.
Bu video, Lumion eğitim serisinin ikinci bölümü olup, bir eğitmen tarafından sunulmaktadır.. Videoda Lumion kütüphanesindeki objelerin tanıtımı ve kullanımı anlatılmaktadır. Lumion'un yaklaşık 5300 adet objesi sekiz ana kategoride (tabiat, taşıt, insanlar, dış mekan, iç mekan, efekt, ses ve ışıklı obje yerleşimleri) yer almaktadır. Eğitmen, obje menüsünden arama yapma, objeleri sahneye yerleştirme ve objelerin ayarlarını (şeffaflık, renk tonları, doyum ve yeşil tonları) nasıl değiştirebileceğinizi göstermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Scatter plugin'in ikinci bölümünü anlatmaktadır.. Video, Scatter plugin'in temel kullanımını adım adım göstermektedir. Konuşmacı, objelerin nasıl dağıtılacağını, yürüyüş yollarından nasıl korunacağını, boyama yapma özelliğini ve çeşitli ayarları (random transformation, rotation, mirror, scale, eğimli yüzeylerde objelerin tutunma yüzdesini ayarlama) detaylı şekilde açıklamaktadır. Video, plugin'in temel kullanımını öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, bir 3D modelleme programında birim değiştirme konusunda eğitim içeriğidir. Anlatıcı, programın çeşitli özelliklerini göstererek adım adım nasıl kullanılacağını açıklamaktadır.. Video, programın model info menüsünden birim değiştirme yöntemlerini detaylı şekilde anlatmaktadır. Önce santimetre biriminden metre birimine geçiş yapma, ardından snapping (yakalama) özelliğini ayarlama ve açı değerlerini düzenleme gibi temel ayarlar gösterilmektedir. Ayrıca, sürekli belirli bir birimle çalışmak için template ayarlarını nasıl değiştirebileceğiniz de açıklanmaktadır. Video boyunca çizim araçları kullanılarak örnekler verilmektedir.
Bu video, bir eğitim serisinin üçüncü bölümü olup, 3ds Max programının main toolbar bölümünü anlatan bir öğretici içeriktir.. Videoda main toolbar bölümünün özellikleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Linkleme, link bozma, hareketli nesnelerle linkleme, seçim sistemi, obje seçme, select by name, pencere içi obje seçme, taşıma gizmosu, yönlendirme gizmosu, boyutlandırma gizmosu, nesne seçim, snaplar, menü oluşturma, mirror (aynalama), align (hizalama), layerlar, kur ve editör, simetrik wife, materyal editör ve render ayarları gibi özellikler tanıtılmaktadır. Konuşmacı, bu özelliklerin farklı kitaplarda (animasyon, kaplamalar, katmanlar vb.) daha detaylı işlendiğini ve tek bir kitapta anlatmanın maddi açıdan külfetli olacağını belirtmektedir.
Bu video, bir 3D modelleme programında layer editör özelliğinin nasıl kullanılacağını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, layer editörünün programdaki en önemli özelliklerden biri olduğunu vurgulayarak başlıyor ve planlı çalışma mantığını açıklıyor. Eğitmen, şehir modeli oluşturma örneği üzerinden layer oluşturma, objeleri layer'a ekleme ve çıkarma işlemlerini adım adım gösteriyor. Layer'ların ekran performansını artırmak, farklı objeleri gruplandırmak ve çalışma sırasında kolayca erişebilmek için nasıl kullanılabileceği detaylı şekilde anlatılıyor.
Bu video, bir 3D modelleme eğitim serisinin bir bölümüdür. Eğitmen, modelleme sürecinin ilerleyen aşamalarında extrude tekniklerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, extrude işleminin temel prensiplerini ve farklı seçeneklerini göstermektedir. Eğitmen önce yüzey, kenar ve nokta extrude işlemlerini açıklar, ardından extrude manifold, extrude individual, extrude region ve extrude to curve gibi farklı extrude seçeneklerini küp örnekleri üzerinden gösterir. Her bir teknik için pratik uygulamalar yapılarak, hangi durumlarda hangi extrude seçeneğinin kullanılması gerektiği anlatılmaktadır. Video, bir sonraki derste loop cut konusuna değinileceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir 3D modelleme programında Loop eklentisinin nasıl kurulacağını ve kullanılacağını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, Loop eklentisinin kurulumundan başlayarak, edit modunda nasıl kullanılacağını adım adım göstermektedir. İçerikte Loop Tool'un çeşitli fonksiyonları detaylı olarak anlatılmaktadır: yuvarlak oluşturma, köprü oluşturma (bridge), twist (kıvırma), kör (kör), f (düzleştirme), loft (loft) ve relax (yumuşatma) komutları örneklerle açıklanmaktadır. Her bir fonksiyon için pratik uygulamalar gösterilerek, modelleme sürecinde bu eklentinin sağladığı kolaylıklar vurgulanmaktadır.