Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Rubik küp çözümünün ikinci bölümünü anlatmaktadır.. Videoda Rubik küpünün ikinci katmanının nasıl çözüleceği adım adım gösterilmektedir. Konuşmacı, eksik parçaları bulma ve yerleştirme tekniklerini detaylı şekilde açıklamakta, hamle dizilerini (algoritmaları) göstermektedir. Ayrıca, üçüncü katmanın çözümünde dikkat edilmesi gereken noktalar ve olası zorluklar için çözüm önerileri sunulmaktadır. Video, izleyicilere önce izlemelerini, sonra kendilerinin denemelerini tavsiye ederek sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan bilgisayar programlama dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, akış diyagramları (flow chart) konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, akış diyagramlarının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından akış diyagramlarında kullanılan temel semboller (elips, dörtgen, dikdörtgen, köşeli dörtgen, paralelkenar, küçük daire ve oklar) hakkında detaylı bilgi veriyor. Eğitmen, iki sayının toplanması, büyük sayıdan küçük sayının çıkarılması ve dikdörtgenin alan hesaplanması gibi örneklerle akış diyagramlarının nasıl oluşturulacağını gösteriyor.. Videoda ayrıca akış yönünün önemi ve doğru sonuç alabilmek için okların yönlerinin doğru belirlenmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Eğitmen, kullanıcıdan klavyeden girilecek dikdörtgenin kenar uzunluklarının nasıl kontrol edileceğini, negatif veya sıfır değerlerin reddedileceğini ve alan hesaplamasının nasıl yapılacağını adım adım anlatmaktadır.
Bu video, Murat Hoca tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Hoca, algoritmalar konusunu anlatmaktadır.. Videoda öncelikle bir öğrencinin iki notunun ortalamasını hesaplayan ve notu iyi veya kötü olarak belirleyen programın algoritması adım adım yazılmaktadır. Ardından akış diyagramları için Floward Visual Program Slang adlı programın kurulumu gösterilmekte ve bu program üzerinde akış diyagramının nasıl oluşturulacağı anlatılmaktadır. Son olarak, oluşturulan akış diyagramının çalıştırılması ve sonuçların test edilmesi gösterilmektedir.
C++, dünyanın en yaygın kullanılan programlama dillerinden biridir. İyi yazılmış C++ programları hızlı ve verimlidir. Dil, en yüksek soyutlama düzeylerinden silikon seviyesine kadar çalışabilir. C++ neredeyse her tür program oluşturabilir
Bu video, Erkin adlı bir kişinin Rubik küp çözüm serisinin son bölümüdür. Erkin, önceki videolarda ilk iki katmanı, artı yapmayı ve köşeleri oturtmayı öğrettiğini belirtiyor.. Videoda Rubik küpün son katmanının nasıl çözüleceği adım adım gösteriliyor. Önce artı oluşturma, ardından kenar renklerinin doğru yerlere oturtulması ve son olarak köşelerin yerleştirilmesi anlatılıyor. Her aşama için gerekli algoritmalar detaylı olarak açıklanıyor ve izleyicilere bu algoritmaları ezberlemeleri tavsiye ediliyor. Erkin, Rubik küp çözümünün aslında sadece yedi temel algoritma olduğunu ve bunları öğrendikten sonra diğer boyutlardaki küpleri de kolayca çözebileceklerini belirtiyor.
Bu video, 2020 yapımı "Sosyal İkilem" adlı belgeselin bir incelemesidir. Belgesel, Facebook, Instagram, Google ve YouTube gibi sosyal medya platformlarında çalışan teknoloji uzmanlarıyla yapılan mülakatlardan oluşmaktadır.. Video, sosyal medya şirketlerinin kullanıcıları nasıl manipüle ettiği, algoritmaların kişiselleştirilmiş gerçeklik yarattığı ve teknolojinin toplumsal etkileri üzerine odaklanmaktadır. Belgeseldeki katılımcılar, yapay zeka aracılığıyla kullanıcı davranışlarının nasıl değiştirildiğini ve şirketlerin üç ana hedefi olan ekran süresini uzatma, kullanıcıları sürekli kullanıcı yapma ve reklam izletme stratejilerini anlatmaktadır.. Belgesel ayrıca, sosyal medyanın dopamin salgılaması üzerine kurulu olduğunu, sahte haberlerin gerçeklerden daha hızlı yayıldığını ve teknolojinin demokrasiyi tehdit ettiğini vurgulamaktadır. Konuşmacılar, bu sorunları çözmek için kullanıcıların telefon uygulamalarını yönetme, bildirimleri kapatma ve farklı görüşleri değerlendirmek gibi önerilerde bulunmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Cansın algoritmasını anlatmaktadır.. Video, iş sıralama ve çizelgeleme algoritmaları kapsamında yer alan Cansın algoritmasının adım adım anlatımını içermektedir. Algoritmanın iki makine ve en sayıda iş olması gerektiği belirtilmektedir. Konuşmacı, algoritmanın ilk adımında L1 ve L2 olmak üzere iki liste oluşturulduğunu, bu listelere işlerin nasıl atandığını ve en düşük işlem süresine sahip işlerin nasıl seçildiğini örneklerle açıklamaktadır. Video, bir torna makinesi ve diğer bir makine üzerinde iş işleme süreleri üzerinden Cansın algoritmasının uygulamasını göstermektedir.
Problem, çözülmesi gereken durum veya karşılaşılan zorluktur. Problem çözme, alternatif yollar arasından en doğru olanı seçmektir. Problem çözme süreci, tanımlama ile test etme aşamalarından oluşur
Problem, çözülmesi gereken durum veya karşılaşılan zorluktur. Problem çözme, alternatif yollar arasından en uygun olanı seçme sürecidir. Bilgisayarlar problemleri çözmek için algoritmalar kullanır
Programlama bir süreçtir ve program yazıldıktan sonra da devam eder. Bilgisayar, verileri işleyen ve saklayan elektronik cihazdır. Problem, bilgisayarın çözebileceği bir işlem fikridir. Algoritma, bir sorunu çözmek için gereken sıralı mantıksal adımlardır
Bu video, "Algoritma Uzmanı" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, Kruskal algoritmasını detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, Kruskal algoritmasının en kısa yol (minimum spanning tree) bulmayı amaçladığını açıklayarak başlıyor. Eğitmen, önce teorik bilgileri veriyor, ardından bir örnek üzerinden adım adım algoritmanın nasıl uygulanacağını gösteriyor. Kruskal algoritmasının, kenarlar üzerine yoğunlaştığı, tüm kenarları küçükten büyüğe sıraladığı ve cycle (döngü) oluşturmaması koşuluyla kenarları ağaca eklediği vurgulanıyor. Video, algoritmanın çalışma prensiplerini ve uygulamasını göstererek, benzer algoritmalardan (Prim, Dijkstra, Bellman-Ford) gelecekteki videolarda bahsedeceğini belirterek sonlanıyor.
Bilgisayar bilimi, bilgisayarların tasarımı ve kullanımı için teori ve mühendislik çalışmasıdır. Hesaplama teorisi, algoritmaların fizibilitesi ve yapısını inceler. Bilgisayar bilimi teorik ve pratik disiplinlere ayrılabilir
Notlar, İTÜ'de verilen Introduction to Scientific and Engineering Computation dersi için hazırlanmıştır. Ders, C dilini ve temel programlama tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Örnekler çoğunlukla Prof. Dr. Nadir Yücel'in kitabından uyarlanmıştır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan programlama temelleri dersidir. Eğitmen, doğrusal karşılaştırma ve döngüsel algoritmalar konusunu örneklerle anlatmaktadır.. Video, iki temel algoritma örneği üzerinden ilerlemektedir. İlk olarak, kullanıcıdan iki sayı alıp toplamını ekrana yazdıran algoritma sözde kod ve akış diyagramı ile oluşturulup, Flowrite programında uygulanmaktadır. Ardından, girilen sayının karesini bulan algoritma aynı şekilde ele alınmaktadır. Eğitmen, değişken tanımlama, kullanıcıdan veri alma, işlem yapma ve ekrana yazdırma gibi temel programlama kavramlarını adım adım göstermektedir. Ayrıca, programın daha kullanıcı dostu hale getirilmesi için metin ve değişkenlerin nasıl birleştirileceği de anlatılmaktadır.
Bu video, Murat Hoca tarafından sunulan bir algoritmalar dersidir. Hoca, klavyeden iki kenar açısı girilen bir üçgenin üçüncü açısını bulan programın algoritmasını ve akış diyagramını adım adım anlatmaktadır.. Videoda, üçgenin iç açılarının toplamının 180 derece olduğunu kullanarak üçüncü açının nasıl hesaplanacağı gösterilmektedir. Önce değişkenler tanımlanıp formül formüle edilmekte, ardından algoritma adımları detaylı olarak açıklanmaktadır. Son olarak, akış diyagramı oluşturulmakta ve farklı örneklerle programın çalışması test edilmektedir. Video, algoritmaların nasıl yazılacağını ve akış diyagramlarının nasıl oluşturulacağını öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, bir kişinin zeka küpü çözme tekniklerini adım adım gösterdiği kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, internette bulunan yanlış çözüm algoritmalarına dikkat çekerek başlıyor ve ardından gerçek çözüm yöntemlerini gösteriyor. İçerik, zeka küpünün katmanlarını tanıtarak başlıyor, beyaz katmanı üst tarafa alma, artı oluşturma, kenarları ve köşeleri doğru yerlere yerleştirme gibi adımları detaylı şekilde anlatıyor. Ayrıca bozulmuş zeka küplerinin nasıl çözüleceği, sarı köşelerin yerleştirilmesi ve üst katmanın tamamlanması aşamaları da gösteriliyor.. Her adım için özel algoritmalar ve dikkat edilmesi gereken noktalar pratik olarak gösterilmekte, böylece izleyiciler tüm bozulmuş üç boyutlu zeka küplerini çözebilirler.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından asal sayı bulma algoritması anlatılmaktadır.. Videoda, dışarıdan girilen herhangi bir sayının asal olup olmadığını bulan bir algoritma adım adım açıklanmaktadır. Eğitmen önce asal sayıların tanımını yaparak başlayıp, ardından algoritmayı beş sayısı üzerinden test ederek hatalarını göstermektedir. Ayrıca, algoritmaların test edilmesi, sınır değerlerinin doğru kurgulanması ve döngülerin bulunduğu programlarda dikkat edilmesi gereken noktalar hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan algoritma analizi ve tasarımı konulu bir eğitim dersidir. Eğitmen daha önce de algoritma dersi ile ilgili soru çözümleri yapmış olduğunu belirtiyor.. Video, algoritmanın tanımı ile başlayıp tasarım tekniklerini (kaba kuvvet, azalt-yönet, böl-yönet, dönüştür-yönet, açgözlü yaklaşım ve dinamik programlama) detaylı şekilde ele alıyor. Ardından çalışma zamanı analizi konusuna geçilerek temel operatörlerin sayılması, polinom hesaplama algoritmaları üzerinden adım adım analizler yapılıyor.. Video, sınavlarda çıkabilecek konulara odaklanarak hazırlanmış olup, algoritma analizi (çalışma zamanı ve bellek analizi), algoritma tasarımı süreci ve altı farklı problem tipi (sıralama, arama, karakter tarama, graf, sayısal problemler ve kombinatörel problemler) hakkında bilgiler içermektedir.
Süper Taktik kanalından bir eğitim videosu olup, sunucu 3x3 Rubik küpünün nasıl çözüleceğini adım adım göstermektedir.. Video, Rubik küpü çözümünde dikkat edilmesi gereken temel hususlarla başlayıp, beyaz katman oluşturma, orta katman ve sarı katman işlenme aşamalarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Daha sonra dört renkli blokların yerleştirilmesi ve köşelerin tamamlanması için gerekli algoritmalar gösterilmekte, mavi ve turuncu blokların yan yana denk gelmesi ve köşelerin doğru renklerle yerleştirilmesi gibi önemli noktalar açıklanmaktadır.. Videoda her aşamada kullanılan algoritmalar ve hareketler gösterilirken, farklı durumlarda nasıl devam edileceği de açıklanmakta, böylece Rubik küpü çözmek isteyenler için kapsamlı bir rehber sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Rubik küp yaparken kullanılan algoritmaları anlatmaktadır.. Video, Rubik küpün farklı yüzeylerini (sağ, sol, ön, üst, alt ve arka) temsil eden algoritmaları detaylı şekilde açıklamaktadır. Her bir yüzey için "R", "L", "F", "U", "D" ve "B" gibi kısaltmalar ve bunların saat yönünde veya ters yönde nasıl uygulanacağı gösterilmektedir. Konuşmacı, her algoritmayı pratik örneklerle ve parmak hareketleriyle anlatarak izleyicilere Rubik küp yaparken kullanabilecekleri temel bilgileri sunmaktadır.