Akran zorbalığı, bir veya birkaç öğrencinin diğerine karşı yaptığı saldırgan davranışlardır. Dünyada ortaokul düzeyinde %6-54, Türkiye'de %8-51 arasında görülmektedir
Bu video, Şaban Hükelek tarafından sunulan eğitim içerikli bir içeriktir. Şaban Hükelek, aile ve okul eğitimi hakkında sorunlara cevap arayan bir kanal sahibidir.. Video, akran zorbalığı konusunu detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde akran zorbalığının tanımı, dört farklı zorbalık türü (sözel, fiziksel, sosyal ve sanal), zorbalığa maruz kalan çocukların belirtileri ve zorbaca davranan çocukların özellikleri anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise okul şiddeti konusu işlenmekte, dünyanın gençlerinin yarısının şiddet, zorbalık ve tehditlere maruz kaldığı vurgulanmaktadır.. Video ayrıca ebeveynlerin bu duruma nasıl yaklaşması gerektiği, zorbalık davranışlarının nedenleri ve ebeveynlerin uygulayabilecekleri stratejiler hakkında bilgiler içermektedir. Gelecek neslimizi şiddetten korumak için okul şiddetini sona erdirmek için birlikte çalışılması gerektiği mesajı ile video sona ermektedir.
Program 10 haftalık bir psikoeğitim programıdır. Gruplar 8-12 öğrenciden oluşmalı ve haftada bir gün uygulanmalıdır. Program 10 oturumdan oluşmaktadır
Bu video, Hacivat ve Karagöz karakterlerinin yer aldığı eğitici bir çocuk programıdır. Program, Van Tower Alışveriş Merkezi tarafından desteklenmektedir.. Videoda Hacivat ve Karagöz karakterleri, Karagöz'ün ismini değiştirmek için "Süpürge Sapı" ve "Mersin" isimlerini seçerler. Ancak Karagöz'ün bu isimleri beğenmediği için Hacivat, Karagöz'ün gönlünü almak için ona bir kitap hediye eder. Video, akran zorbalığı konusunu ele alır ve izleyicilere bu durumda annelerine, babalarına veya öğretmenlerine nasıl başvuracaklarını tavsiye eder. Ayrıca, bir sonraki bölümde Karagöz'ün okula yazdırılacağı belirtilir.
TRT Türk ekranlarında yayınlanan "Sağlık Olsun" programında, Ankara Bilkent Şehir Hastanesi Psikiyatri Kliniği'nden uzman doktor Şahin Gürkan ve Almanya'dan bağlanan pedagog Rümeysa Ateş ile yapılan bir röportaj sunulmaktadır.. Program, yüksek güvenlikli adli psikiyatri hastanelerinin yapısı, çalışma prensipleri ve uygulamaları hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Ayrıca çocukluk döneminde psikolojik koruma, şiddet, travma ve akran zorbalığı konuları ele alınmaktadır. Video, Türk Ceza Kanunu kapsamında adli psikiyatri hastanelerinin işlevi, hastaların yatırılma süreçleri, tedavi sonrası takip süreçleri ve taburcu edilme koşulları gibi konuları kapsamaktadır.. Programda ayrıca dijitalleşme sürecinde artan suç türleri, madde bağımlılığı ve dijital bağımlılığın suçlara etkisi, adli psikiyatri raporlarının değerlendirilmesi ve üç bakanlık (Adalet, Sağlık ve İçişleri) ortak çalışması gibi konular da ele alınmaktadır. Toplum güvenliği açısından psikolojik rahatsızlıkların erken tespit ve tedavi edilmesinin önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, bir çocuk hikayesi formatında, Işık adlı bir çocuğun okul hayatındaki zorbalığı anlatmaktadır. Hikayede Ahmet öğretmen, rehber öğretmen Aslı Hoca ve Işık'ın arkadaşları karakterler olarak yer almaktadır.. Video, Işık'ın yeni okulunun ilk gününde arkadaşlarının onu reddetmesi ve alay etmesiyle başlar. İşığın bu duruma üzülmesi üzerine Ahmet öğretmen ve rehber öğretmen Aslı Hoca, öğrencilerin hatalarını anlamaları için onlarla konuşur. Sonunda öğrenciler hatalarını anlar, özür diler ve akran zorbalığının ne kadar kötü bir durum olduğunu anlarlar.
Akran zorbalığı kasıtlı, tekrarlayıcı ve güç dengesizliği içeren saldırgan davranıştır. Okul öncesi dönemde başlar, ortaokulda en üst seviyeye ulaşır. Fiziksel, sözel, ilişkisel ve siber zorbalık türleri vardır
Bu video, Salih Rehberlik ve Araştırma Merkezi psikolojik danışmanı Gülser Kara tarafından ortaokul velilerine yönelik hazırlanmış bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, akran zorbalığının tanımı, türleri, yaygınlığı ve etkileri hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. İçerikte akran zorbalığının fiziksel, sözel, ilişkisel sosyal ve sanal zorbalık olarak dört ana türü açıklanmakta, zorbalık yapan, zorbalığa maruz kalan, hem zorbalık yapan hem de zorbalığa maruz kalan ve izleyiciler olarak adlandırılan dört temel grup ele alınmaktadır.. Ayrıca, zorbalık yapan çocukların davranışları (saldırganlık, çabuk öfkelenme, farklılıklara karşı önyargılı olma, kendi suçunu kabul etmeme), zorbalığa maruz kalan çocukların belirtileri (morluklar, fiziksel sorunlar, içe kapanma) ve anne-babaların bu durumlarla nasıl başa çıkabilecekleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Video, ebeveynlerin olumlu rol model olma ve sağlıklı iletişim kurma gibi genel önerileri de içermektedir.
Bu video, Hacettepe Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Türkan Doğan ile yapılan bir röportajdır. Konuşmacı, akran zorbalığı konusunda uzman bilgiler paylaşmaktadır.. Video, akran zorbalığının ne olduğunu, zorba ve zorbalığa uğrayan çocukların özelliklerini, zorbalık türlerini (fiziksel, ilişkisel, sözel ve siber) ve zorbalıkla mücadele yöntemlerini ele almaktadır. Prof. Dr. Doğan, zorbalıkla mücadelede bireysel temelli değil, bütüncül bir yaklaşımın (aile, okul, sosyal medya ve yetişkinlerin dahil olduğu) önemini vurgulamakta ve ailelerin çocuklarını nasıl destekleyebileceklerini açıklamaktadır.
Montessori eğitimi, Maria Montessori tarafından 20. yüzyılın başında geliştirildi. Waldorf sistemi, akademik ve sanatsal becerileri bütünsel yaklaşımla geliştirir. Reggio Emilia yaklaşımı, çocukların doğuştan gelen potansiyelini ortaya çıkarmayı amaçlar
Akran zorbalığı, tekrarlanan ve kasıtlı olarak zarar veren saldırgan davranışlardır. 7-15 yaş arasında daha sık görülür. Okul, mahalle ve sosyal medyada ortaya çıkabilir
Bu video, Salihli Rehberlik ve Araştırma Merkezinde psikolojik danışman Seda Kılınçel Moral tarafından velilere yönelik hazırlanmış bir bilgilendirme sunumudur.. Video, akran zorbalığının tanımı, türleri, yaygınlığı ve nedenleri hakkında bilgiler sunarak başlamakta, ardından zorbalık yapan, zorbalığa maruz kalan, hem zorbalık yapan hem de zorbalığa maruz kalan ve izleyiciler olarak adlandırılan dört temel grup için olumsuz etkileri anlatmaktadır. Daha sonra ilkokul düzeyinde akran zorbalığının nasıl tespit edileceği ve bu duruma karşı alınabilecek önlemler üç ana bölümde ele alınmaktadır.. Video, anne-babaların olumlu tutum, sağlıklı iletişim ve olumlu rol model olma konularında genel öneriler sunarak sona ermektedir.
Akran zorbalığı, güç eşitsizliği olan ve sürekli zarar veren saldırgan davranışlardır. Benzer saldırganlar zayıf gördükleri gruplara karşı grup oluşturur. Zorbalık doğrudan (fiziksel, sözel) ve dolaylı (dışlama, dedikodu) olarak ikiye ayrılır
"Özel Öğretmen" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen 5. sınıf öğrencileri için seçmeli ahlak ve yurttaşlık eğitimi dersini anlatmaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde 1. dönem 1. ortak yazılı sınavındaki sorular ve cevapları detaylı şekilde açıklanırken, ikinci bölümde iyi ve kötü ahlak konusu ele alınmaktadır. Öğretmen, çeşitli davranışları şema üzerinden iyi ve kötü ahlak olarak sınıflandırarak açıklamaktadır.. Videoda ahlak, empati, hukuk kuralları, özgürlük, yurttaşlık, ahlak kurallarına uyulmayan toplumda yaşanan sorunlar, yazısız kurallar, akran zorbalığı ve etkili iletişim becerileri gibi konular işlenmektedir. Özellikle akran zorbalığı konusunda öğrencilere sessiz kalmamaları ve durumlarını öğretmenlerine bildirmeleri konusunda uyarıda bulunulmaktadır.
Bu video, çocuklar için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, akran zorbalığı konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, akran zorbalığının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve akran çatışması ile zorbalığı ayırt ediyor. Ardından akran zorbalığının çeşitleri (fiziksel, sözel, sosyal ve siber) anlatılıyor. Daha sonra akran zorbalığında üç rol (zorba, kurban ve seyirci) ve her rolde ne yapılması gerektiği açıklanıyor. Son olarak, akran zorbalığında yaygın yanlış düşünceler ve inançlar ele alınıyor. Video, her bireyin özel olduğunu ve güzel davranmanın önemini vurgulayarak sona eriyor.
ATV'nin "Esra Roda" programında, sunucu Esra Erol, kayıp kız arama ve aile içi kriz konularını ele almaktadır. Programda Rabia Nur Karabulut'un kayıp durumu, Tülay ve Emre Koç çiftinin evlilik krizi, Ayşe Akkaş'ın dolandırıcılık iddiaları gibi farklı hikayeler tartışılmaktadır.. Program, kayıp kız arama ile başlayıp, Rabia Nur'un yurtta yaşadığı zorluklar ve dört aydır nerede kaldığı konularını ele almaktadır. Ardından Tülay ve Emre Koç çiftinin Merzifon'daki yaşadığı mahalle sorunları, Tülay'ın kocası Emre'nin ona şiddet uyguladığı iddiaları ve çiftin binadan kovulması anlatılmaktadır. Son bölümde ise Tülay ve Emre'nin Amasya'da gözaltına alınması haberi verilmektedir.. Programda ayrıca Ayşe Akkaş'ın Cansu ve Ümit Demir gibi kişileri kandırması, Tülay'ın kocası Emre'nin onu bedeni üzerinden para kazandığı iddiaları ve aile içi anlaşmazlıklar da ele alınmaktadır. Program, canlı yayınlar, stüdyo görüşmeleri ve izleyicilerden gelen ihbarlar şeklinde ilerlemektedir.
Bu video, Hülya Hanım'ın sunuculuğunda ve uzman psikolog Ebru Şen'in konukluğunda gerçekleşen bir röportaj programıdır. Program, yeni eğitim öğretim yılının başlamasıyla birlikte akran zorbalığı konusunu ele almaktadır.. Videoda akran zorbalığının ne olduğu, türleri ve etkileri detaylı olarak açıklanmaktadır. Ebru Şen, akran zorbalığının saldırganlığın bir türü olduğunu, kasıtlı ve bilinçli olarak yapıldığını, güç dengesizliği olduğunu ve zorba, kurban ve seyirci olmak üzere üç farklı rol olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca Türkiye'de akran zorbalığına maruz kalan çocukların oranları, zorbalık yapan ve kurban olan çocukların psikolojik etkileri ve ailelerin, okulların bu konudaki sorumlulukları hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir konuşmacının akran zorbalığı ve mobbing konularını ele aldığı eğitici bir sunum formatındadır. Konuşmacı, bu konularda bilgi ve deneyimlerini paylaşmaktadır.. Video, akran zorbalığı ve mobbing arasındaki farkları açıklayarak başlıyor, ardından zorbalık yapanların nedenleri, sado-mazoşist duyguların rolü ve empati becerilerinin gelişmemesinin etkileri inceleniyor. Daha sonra mafya ve zorbalık arasındaki benzerlikler ve farklılıklar ele alınıyor ve son bölümde okul zorbalığını önleme yöntemleri detaylı şekilde anlatılıyor.. Konuşmacı, anne-babaların çocuklarıyla güvenli iletişim kurması, çocukların zorbalık edenleri büyüklerine bildirmesi, özgüvenli ve yılmazlık eğitimi alması gibi önlemleri vurgulamaktadır. Ayrıca, okul ortamında uzmanların zorbalık konusunda konferanslar vermesi ve öğrencilerin bilgilendirilmesi gerektiği belirtilmektedir. Video, Profesör Metin Pişkin'in bu konudaki araştırmalarına değinerek ve hemşirelik dergilerinde yapılan araştırmalara atıfta bulunarak sona ermektedir.
Bu video, bir konuşmacının akran zorbalığı konusunu detaylı şekilde anlattığı eğitici bir içeriktir. Konuşmacı kendi deneyimlerinden de örnekler vererek konuyu açıklamaktadır.. Video, akran zorbalığının psikolojik kökenlerini, nedenlerini ve sonuçlarını incelemektedir. Konuşmacı, zorbalığın temel sebebinin kendini üstün görmek isteği olduğunu, çocukların olgunlaşma sürecinde bu durumun daha yaygın olduğunu ve yaşlandıkça azaldığını açıklar. Ayrıca, zorbalığın iki ana başlığı olan dış görünüşle dalga geçme ve sosyal hayatın alaya alınması örneklerle anlatılır. Video, empati yapmanın önemi vurgulanarak, okullarda empati dersleri gibi çözüm önerileriyle sonlanır.
"Sosyal Bilgiler Gezegeni" kanalından bir eğitim videosu olup, konuşmacı uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik meslekiim programı kapsamında eğitim sistemi içinde ekolojik sistem yaklaşımını anlatmaktadır.. Video, yedinci modülün son derslerini kapsamakta olup, okul iklimi ve ekolojik sistem yaklaşımı arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. İçerikte akran zorbalığı ve okula devamsızlığı gibi eğitim sistemindeki sorunların ekolojik sistem yaklaşımı çerçevesinde nasıl ele alınabileceği açıklanmakta, ardından Brofenbrenner ekolojik sistem yaklaşımına göre devamsızlık konusunda soru çözümleri sunulmaktadır.. Video, konunun özetlenmesi ve akran zorbalığı ile ilgili soru çözümleriyle devam etmekte, çocuk temelli devamsızlık durumlarını ve okula devamsızlığı etkileyen faktörleri içeren soruları içermektedir.