• Buradasın

    VUK

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    VUK'a göre şiş kebapta hangi belge kullanılır?

    Vergi Usul Kanunu (VUK) hükümlerine göre, şiş kebap işletmelerinde kullanılan belgeler şunlardır: Fatura. Sevk İrsaliyesi. İrsaliyeli Fatura. Müstahsil Makbuzu. Gider Pusulası. Yazarkasa Fişi. Serbest Meslek Makbuzu. Döviz Alım-Satım Belgesi. Yolcu Listesi. Perakende Satış Fişi. Bu belgelerin geçerli sayılabilmesi için anlaşmalı matbaalarda bastırılmış veya kullanılmadan önce notere tasdik ettirilmiş olmaları gerekmektedir.

    VUK'a göre defter tutma hadleri ne zaman uygulanır?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu'na (VUK) göre defter tutma hadlerinin ne zaman uygulanacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu hadlerin genellikle her yıl yeniden belirlendiği ve yeni yılın başlangıcından itibaren yürürlüğe girdiği bilinmektedir. 2025 yılı için defter tutma hadlerinin, 2024 yılının sonunda yayımlanması ve 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren uygulanması beklenmektedir. Daha fazla bilgi için ilgili resmi tebliğlerin takip edilmesi önerilir.

    452 sıra no'lu VUK Genel Tebliği nedir?

    452 sıra no'lu VUK Genel Tebliği, 3 Haziran 2015 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan ve Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi Başkanlığı) tarafından çıkarılan bir tebliğdir. Tebliğ, 10/2/2005 tarihli ve 5300 sayılı Tarım Ürünleri Lisanslı Depoculuk Kanunu'nun 15. maddesine dayanarak, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından çıkarılan Elektronik Ürün Senedi Yönetmeliği kapsamında düzenlenen elektronik ürün senedi (ELÜS) alım satım belgelerinin, Vergi Usul Kanunu uyarınca düzenlenmesi zorunlu belgeler kapsamına alınmasını ve bu belgeleri düzenleyenlere bilgi verme zorunluluğu getirilmesini kapsar.

    Vuk 160/A terk ne demek?

    VUK 160/A terk, Vergi Usul Kanunu'nun 160/A maddesi kapsamında mükellefiyet kaydının resen terkini anlamına gelir. Bu işlem, özellikle sahte belge düzenleme riski yüksek olan mükellefler için uygulanır. Süreç şu şekilde işler: 1. Analiz ve değerlendirme: Hazine ve Maliye Bakanlığı, mükelleflerin vergisel uyum seviyelerini değerlendirir. 2. Yoklama: Riskli bulunan mükellefler vergi incelemesine sevk edilir ve iş yerlerinde yoklama yapılır. 3. Onay: Vergi dairesi, mükellefin sahte belge düzenleme riskinin yüksek olduğuna dair görüş bildirir ve bu durum vergi dairesi başkanı veya defterdarın onayına sunulur. 4. Tebliğ: Onay verilmesi halinde mükellefiyet kaydı terkin edilir ve bu durum mükellefe tebliğ edilir. Mükellef, resen terk işlemine karşı Vergi Mahkemesi'ne başvurarak itiraz edebilir.

    176 sıra no.lu VUK sirküleri ne zaman uygulanacak?

    176 sıra no.lu VUK sirküleri, 1 Kasım 2024 tarihinde yayımlanmıştır. Sirkülerin uygulanma zamanı, özellikle stokların düzeltilmesinde kullanılan basit ortalama yöntemindeki katsayı hesaplamaları ve gelecek döneme ait gider hesaplarının düzeltilmesi gibi konularda yapılan açıklamalara bağlıdır. Sirkülerin tam olarak ne zaman uygulanacağı, mükelleflerin bu açıklamalara göre işlemlerini düzeltmeleri gereken tarihlere bağlı olarak değişebilir.

    Muhasebe sistemi uygulama genel tebliğleri ve vergi usul kanununa göre hazırlanan bilanço ve gelir tablosu ile TFRS'ye göre hazırlanan finansal durum ve kar veya zarar tablosu aralarında sınıflandırma ve dönem net karı gibi açılardan temel farklar nelerdir?

    Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliğleri (MSUGT) ve Vergi Usul Kanunu (VUK) ile Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TFRS) arasında bilanço ve gelir tablosu sınıflandırma ve dönem net kârı gibi açılardan bazı temel farklar bulunmaktadır: Finansal Tablo Sayısı: MSUGT kapsamında asgari olarak bilanço ve gelir tablosu hazırlanması gerekirken, TFRS'de finansal durum tablosu, kapsamlı gelir tablosu, nakit akış tablosu, özkaynak değişim tablosu ve dipnotlar hazırlanması zorunludur. Sınıflandırma: TFRS'de nakit akışları, esas faaliyetlerden, yatırım faaliyetlerinden ve finansman faaliyetlerinden nakit akışları olarak üç ayrı başlık altında raporlanır. Dönem Net Kârı: MSUGT'a göre, vergi matrahının tespiti ön planda olduğu için, gelecekle ilgili belirsizlikler genellikle dikkate alınmaz. Bu farklar, muhasebe ve raporlama uygulamalarının farklı standartlarına ve amaçlarına dayanmaktadır.

    Şarta bağlı alacaklar ne zaman muhasebeleştirilir?

    Şarta bağlı alacaklar, finansal tablolara alınmaz. Muhasebeleştirme için gerekli koşullar: Geçmiş bir olaydan kaynaklanan mevcut bir yükümlülüğün bulunması. Yükümlülüğün yerine getirilmesi için ekonomik fayda içeren kaynakların işletmeden çıkmalarının muhtemel olması. Yükümlülük tutarının güvenli bir biçimde tahmin edilebiliyor olması.

    VUK 371 nedir?

    VUK 371, Vergi Usul Kanunu'nun "Pişmanlık ve Islah" başlıklı maddesidir. Bu madde, beyana dayanan vergilerde, vergi ziyaı cezasını gerektiren fiilleri işleyen mükelleflerin, bu kanuna aykırı hareketlerini ilgili makamlara kendiliğinden dilekçe ile bildirmeleri durumunda, belirli koşullar altında vergi ziyaı cezası kesilmesini önler. Bu koşullar şunlardır: Mükellefin, keyfiyeti haber verdiği tarihten önce bir muhbir tarafından ilgili makama ihbarda bulunulmamış olması. Haber verme dilekçesinin, vergi incelemesine başlandığı veya olayın takdir komisyonuna intikal ettirildiği günden önce verilmiş ve resmi kayıtlara geçirilmiş olması. Eksik veya yanlış beyanların, haber verme tarihinden itibaren 15 gün içinde tamamlanması veya düzeltilmesi. Ödeme süresi geçmiş vergilerin, gecikme zammı oranında bir zamla birlikte 15 gün içinde ödenmesi. Bu madde, emlak vergisi için geçerli değildir.

    Vuk 176 ve 181 sayılı sirkülerler nelerdir?

    VUK 176 ve 181 sayılı sirkülerler hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, 176 sayılı Vergi Usul Kanunu Sirküleri, 1 Kasım 2024 tarihinde yayımlanan ve enflasyon düzeltmesi uygulamasına yönelik açıklamalar içeren bir sirkülerdir. Bazı konuları: Stokların düzeltilmesinde kullanılan basit ortalama yöntemindeki "bir önceki geçici vergi dönemi" ifadesinin anlamı; İndirimli kurumlar vergisi uygulamasında teşvik belgesine bağlanan yatırımlarla ilgili fiilen yapılan harcamaların veya indirime konu edilmemiş harcamaların yeniden değerlemesi; 2023 hesap dönemine ilişkin finansman gider kısıtlaması uygulamasında dikkate alınacak bilanço. 181 sayılı sirküler hakkında bilgi bulunamamıştır. Sirkülerlerin tam metinlerine asmmmo.org.tr, denet.com.tr ve ismmmo.org.tr sitelerinden ulaşılabilir.

    VUK 177 sınıf değiştirme nasıl yapılır?

    Vergi Usul Kanunu (VUK) 177. maddeye göre sınıf değiştirmek için aşağıdaki şartlar sağlanmalıdır: I. sınıftan (bilanço esası) II. sınıfa (işletme hesabı esası) geçiş: Bir hesap döneminin iş hacmi, belirlenen hadlerden %20'yi aşan bir nispette fazla olmalıdır. Arka arkaya iki dönemin iş hacmi, belirlenen hadlere nazaran %20'ye kadar bir fazlalık göstermelidir. II. sınıftan (işletme hesabı esası) I. sınıfa (bilanço esası) geçiş: Bir hesap döneminin iş hacmi, belirlenen hadlerden %20'yi aşan bir nispette düşük olmalıdır. Arka arkaya üç dönemin iş hacmi, belirlenen hadlere nazaran %20'ye kadar bir düşüklük göstermelidir. Sınıf değiştirme şartları, Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğleri ile belirlenir. Sınıf değiştirme işlemleri hakkında daha fazla bilgi ve güncel hadler için Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın resmi yayınlarını takip etmek önerilir.

    359 b ve c farkı nedir?

    VUK 359/b ve VUK 359/c arasındaki temel fark, suç teşkil eden fiillerin ve cezai yaptırımların farklı olmasıdır. VUK 359/b: Suç: Vergi kanunları uyarınca tutulan veya düzenlenen ve saklama ve ibraz mecburiyeti bulunan defter, kayıt ve belgeleri yok etme, defter sahifelerini yok ederek yerine başka yapraklar koyma, hiç yaprak koymama veya belgelerin asıl veya suretlerini tamamen veya kısmen sahte olarak düzenleme ve kullanma. Ceza: Üç yıldan sekiz yıla kadar hapis cezası. VUK 359/c: Suç: Bu Kanun hükümlerine göre ancak Maliye Bakanlığı ile anlaşması bulunan kişilerin basabileceği belgeleri, Bakanlık ile anlaşması olmadığı halde basma veya bilerek kullanma. Ceza: İki yıldan sekiz yıla kadar hapis cezası.

    Vuk 359 ve 352 arasındaki fark nedir?

    VUK 359 ve VUK 352 arasındaki temel fark, 359. maddenin vergi kaçakçılığı suçlarını, 352. maddenin ise usulsüzlük cezalarını düzenlemesidir. VUK 359, vergi kanunlarına göre tutulması veya düzenlenmesi gereken defter ve belgelerde hile yapma, kayıtlarda sahtecilik, belgeleri yok etme veya gizleme gibi eylemleri kapsar ve bu eylemler için hapis cezası öngörür. VUK 352 ise, vergi mevzuatına uyulmaması durumunda uygulanacak usulsüzlük cezalarını belirler.

    Pişmanlık ve ıslah VUK 359/b-1 kapsamında mıdır?

    Evet, VUK 359/b-1 kapsamında pişmanlık ve ıslah mümkündür. 7394 sayılı Kanun ile VUK'a eklenen Geçici m.34'e göre, VUK 359 kapsamında işlenen suçlar için soruşturma veya kovuşturma aşamasında, belirli koşulların sağlanması halinde ceza indirimi uygulanabilir. VUK 359/b-1, sahte belge düzenleme veya kullanma suçunu ifade eder.

    VUK 227 nedir?

    VUK 227, Vergi Usul Kanunu'nun mükerrer 227. maddesini ifade eder. VUK 227'nin temel amaçları: Vergi uygulamalarında standardizasyon. Mükelleflerin haklarının korunması. Denetim kolaylığı sağlama. Dürüst vergilendirme ortamı oluşturma. Madde kapsamında yer alan bazı unsurlar: İzinler ve yükümlülükler. Denetim ve kontrol. Cezai hükümler.

    340 nolu VUK tebliği nedir?

    340 No'lu Vergi Usul Kanunu (VUK) Genel Tebliği, elektronik beyanname düzenlemesini kapsar. Tebliğle getirilen elektronik beyanname uygulamasının amaçları: Vergilendirmeye ilişkin ödevlerin yerine getirilmesinde gelişen bilgi işlem teknolojilerinden yararlanmak. Vergi beyannameleri ile bildirim ve eklerinin kolay, hızlı, ekonomik ve güvenilir bir şekilde idareye intikalini sağlamak. Vergi beyannamelerinin doldurulmasındaki hataları en aza indirerek mükellef mağduriyetini önlemek. Vergi dairesinin beyanname kabul, tarh, tahakkuk ve tahsilat işlemlerini azaltarak iş ve işlemlerini kolaylaştırmak. Tebliğ, 30 Eylül 2004 tarihinde 25599 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    VUK geçici madde 33 nedir?

    VUK geçici madde 33, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'na 7352 sayılı kanunun 1. maddesiyle eklenen ve enflasyon düzeltmesiyle ilgili hükümler içeren bir geçici maddedir. Bazı önemli noktaları şunlardır: 2021, 2022 ve 2023 hesap dönemleri ile geçici vergi dönemlerinde, mükerrer 298. madde kapsamındaki enflasyon düzeltmesi şartlarının oluşup oluşmadığına bakılmaksızın mali tablolar enflasyon düzeltmesine tabi tutulmaz. 31/12/2023 tarihli mali tablolar, enflasyon düzeltmesi yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın enflasyon düzeltmesine tabi tutulur. Yapılan enflasyon düzeltmesinden kaynaklanan kâr veya zarar farkı, geçmiş yıllar kâr veya zararı hesabında gösterilir. Bu madde, mükerrer 298. maddenin (A) fıkrasının (9) numaralı bendi kapsamındaki mükellefler için geçerli değildir. Usul ve esasların belirlenmesinden Hazine ve Maliye Bakanlığı sorumludur. Ayrıca, 2024 ve 2025 hesap dönemlerinde bankalar ve belirli finansal kuruluşlar için enflasyon düzeltmesinden kaynaklanan kâr veya zarar farkının kazancın tespitinde dikkate alınmayacağı belirtilmiştir.

    Vuk 359 ve 353 cezaları nasıl hesaplanır?

    Vergi Usul Kanunu (VUK) 359. madde cezaları, vergi ziyaına kaçakçılık suçlarını gerektiren fiillerle sebebiyet verilmesi halinde uygulanır ve bu ceza, ziyaa uğratılan verginin üç katıdır. VUK 353. madde cezaları ise fatura, serbest meslek makbuzu gibi belgelerin düzenlenmemesi veya gerçek tutara aykırı şekilde düzenlenmesi gibi özel usulsüzlükler için uygulanır. Hesaplama Örneği: 2025 yılı Mart ayında bir şirketin iki adet fatura düzenlemediği tespit edilmiştir. İlk fatura için, fatura tutarının %10'u olan 8.000 TL özel usulsüzlük cezası (en az 14.000 TL) uygulanır. İkinci fatura için ise 18.000 TL özel usulsüzlük cezası kesilir. Her bir belge nevine ilişkin olarak kesilecek özel usulsüzlük cezalarının toplamı, belirli sınırları aşamaz. Cezalar, Türkiye Cumhuriyeti Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından her yıl yeniden değerleme oranına göre güncellenir.

    213 sayılı VUK 359 ve 353 1 maddeleri uyarınca özel usulsüzlük cezasına muhatap olmuştur ne demek?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu (VUK) 359 ve 353/1 maddeleri uyarınca özel usulsüzlük cezasına muhatap olmak, mükelleflerin veya vergi sorumlularının, kanuni defter, kayıt ve belgeler üzerindeki yükümlülüklerini ihlal etmeleri anlamına gelir. VUK 359 uyarınca: Hesap ve muhasebe hileleri yapılması. Gerçek olmayan veya kayda konu işlemlerle ilgisi bulunmayan kişiler adına hesap açılması. Vergi matrahının azalması sonucunu doğuracak şekilde defterlere kaydı gereken hesap ve işlemlerin başka defter veya belgelere kaydedilmesi. Defter, kayıt ve belgelerin tahrif edilmesi veya gizlenmesi. Muhteviyatı yanıltıcı belge düzenlenmesi ve kullanılması. Defter, kayıt ve belgelerin yok edilmesi. VUK 353/1 uyarınca: Serbest meslek makbuzu, fatura gibi belgelerin alınmaması, verilmemesi veya bu belgelerin gerçek tutara aykırı olacak şekilde düzenlenmesi. Özel usulsüzlük cezası, her yıl Türkiye Cumhuriyeti Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından ekonomik koşullara göre yeniden belirlenir.

    VUK 544 seri nolu tebliğ nedir?

    VUK 544 seri nolu tebliğ, 30 Aralık 2022 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan ve 1/1/2023 tarihi itibarıyla uygulanacak olan Vergi Usul Kanunu'ndaki bazı had ve tutarların yeniden değerleme oranında artırılmasını sağlayan tebliğdir. Amaç ve kapsam: Tebliğin amacı, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun belirli maddelerinde yer alan had ve tutarların yeniden değerleme oranında artırılması suretiyle belirlenmesidir. 2022 yılında uygulanan ve 2023 yılında geçerli olacak olan had ve tutarlar bu tebliğle düzenlenmiştir. Yasal düzenlemeler: Tebliğin yasal dayanağı, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun mükerrer 414. ve 104. maddelerindeki hükümlerdir. Yürürlük ve yürütme: Tebliğ, 1/1/2023 tarihinde yürürlüğe girecek ve hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütecektir.

    VUK 359/2-4 nedir?

    VUK 359/2-4, Vergi Usul Kanunu'nun 359. maddesinin 2. ve 4. fıkralarını ifade eder. Bu fıkralar, vergi kaçakçılığı suçlarını ve bu suçların cezalarını düzenler. - VUK 359/2: Defter, kayıt ve belgelerin yok edilmesi veya tahrif edilmesi durumunu kapsar. Bu fiilleri işleyenler, 3 yıldan 8 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. - VUK 359/4: Ödeme kaydedici cihazlara müdahale edilmesi durumunu düzenler. Yetkisiz kişiler tarafından ödeme kaydedici cihazların mührünün kaldırılması, donanım veya yazılımının değiştirilmesi gibi eylemler bu fıkra kapsamında değerlendirilir. Bu fıkralar, vergi kanunlarına göre tutulması zorunlu olan defter ve belgelerin usulüne uygun olarak düzenlenmemesi, yok edilmesi veya tahrif edilmesi gibi durumları cezalandırır.