• Buradasın

    VUK

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kanuni temsilcilerin ödevi VUK 10'a göre aşağıdakilerden hangisidir?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu (VUK) Madde 10'a göre kanuni temsilcilerin ödevi, tüzel kişilerle küçüklerin ve kısıtlıların, vakıflar ve cemaatler gibi tüzel kişiliği olmayan teşekküllerin mükellef veya vergi sorumlusu olmaları halinde bunlara düşen ödevleri yerine getirmektir. Bu ödevler şunlardır: kanuni temsilcileri; tüzel kişiliği olmayan teşekkülü idare edenler; varsa bunların temsilcileri. Kanuni temsilciler, bu ödevleri yerine getirmemeleri yüzünden mükelleflerin veya vergi sorumlularının varlığından tamamen veya kısmen alınamayan vergi ve buna bağlı alacaklardan sorumlu tutulurlar.

    VUK 112 nedir?

    VUK 112, Vergi Usul Kanunu'nun "Özel Ödeme Zamanları" başlıklı 112. maddesini ifade eder. VUK 112'ye göre vergilerin ödeneceği durumlar: Taksit süreleri içinde ödeme: İkmalen, re'sen veya idarece tarh edilen vergiler, taksit zamanlarından evvel tahakkuk etmişse, taksit süreleri içinde ödenir. Taksit süreleri geçtikten sonra ödeme: Taksit süreleri kısmen veya tamamen geçtikten sonra tahakkuk etmişse, geçmiş taksitler, tahakkuk tarihinden başlayarak bir ay içinde ödenir. Mükellefiyetin kalkmasını mucip haller: Memleketi terk, ölüm gibi mükellefiyetin kalkmasını gerektiren durumlar nedeniyle beyan üzerine tarh edilen vergiler, beyanname verme süreleri içinde ödenir.

    VUK 560 sayılı tebliğ nedir?

    VUK 560 sayılı tebliğ, 30 Nisan 2024 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan ve 2024 hesap döneminin birinci geçici vergi döneminde (Ocak-Şubat-Mart) enflasyon düzeltmesi yapılmasını engelleyen Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği'dir (Sıra No: 560). Bu tebliğe göre: 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun mükerrer 298. maddesinin (A) fıkrasının (9) numaralı bendi kapsamındaki münhasıran sürekli olarak işlenmiş altın, gümüş alım-satımı ve imali ile iştigal eden mükellefler hariç, kapsam dâhilindeki mükellefler enflasyon düzeltmesi yapmayacaktır. 2024 hesap döneminin birinci geçici vergi dönemi gelir/kurumlar beyannamelerine bilanço eklenmeyecek, izleyen geçici vergi dönemlerinde düzeltilmiş bilanço eklenecektir. 2024 hesap döneminin birinci geçici vergi dönemi için enflasyon düzeltmesi yapılmaması, 2023 hesap dönemi sonuna ait bilançoların enflasyon düzeltmesine tabi tutulmasına engel teşkil etmeyecektir.

    563 sıra no'lu VUK Genel Tebliği nedir?

    563 Sıra No'lu Vergi Usul Kanunu (VUK) Genel Tebliği, 2024 hesap dönemi ikinci ve üçüncü geçici vergi dönemlerinde, belirli koşulları sağlayan mükelleflerin enflasyon düzeltmesi yapmamasını düzenler. Tebliğle ilgili bazı önemli noktalar: Kapsam: 31/12/2023 tarihli gelir tablosundaki brüt satışlar toplamı 50.000.000 TL'nin altında olan ve belirli koşulları sağlayan mükellefleri kapsar. Yükümlülük: 213 sayılı VUK'un mükerrer 298. maddesinin (A) fıkrasının (9) numaralı bendinde sayılan ve münhasıran işlenmiş altın, gümüş alım-satımı ve imali ile uğraşan mükellefler bu yükümlülükten muaftır. Beyanname: Bu mükellefler, 2024 hesap döneminin ikinci ve üçüncü geçici vergi dönemlerine ilişkin beyannamelerinin ekine dönem sonu bilançosu eklemeyecektir.

    509 seri nolu VUK Genel Tebliği ile e-irsaliyeye kimler geçmek zorunda?

    509 Sıra No'lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile e-irsaliye uygulamasına geçmek zorunda olan mükellefler şunlardır: Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (I) sayılı listedeki malların imali, ithali, teslimi vb. faaliyetleri nedeniyle EPDK'dan lisans (bayilik lisansı dahil) alan mükellefler. Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (III) sayılı listedeki malları imal, inşa ve/veya ithal eden mükellefler. Maden ruhsat veya sertifikası sahipleri ve bu ruhsat veya sertifikaya sahip kişilerle yaptıkları sözleşmeye istinaden maden üretim faaliyetinde bulunan gerçek ve tüzel kişi mükellefler. Sosyal Güvenlik Kurumu ile sözleşme imzalayan sağlık hizmeti sunucuları ve medikal malzeme ile ilaç/etken madde temin eden tüm mükellefler. Başkanlık tarafından yapılan analiz veya inceleme çalışmaları neticesinde riskli ya da vergiye uyum düzeyi düşük olduğu tespit edilen mükellefler veya mükellef grupları. Ayrıca, brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) belirli bir tutarı aşan mükellefler de e-irsaliye uygulamasına geçmek zorundadır.

    77-Mük. 355/1-1-213 sayılı VUK mükerrer 355/1-1 maddesi gereğince ne demek?

    77-Mük. 355/1-1-213 sayılı VUK mükerrer 355/1-1 maddesi gereğince, vergi mükelleflerinin vergi yükümlülüklerini yerine getirmediği durumlarda uygulanacak cezai yaptırımları ifade eder. Bu madde kapsamında özel usulsüzlük cezaları şu durumlarda uygulanır: Beyanname verilmemesi veya eksik/yanlış beyanname verilmesi. Defter ve belgelerin düzenlenmemesi veya gerçeğe aykırı belge sunulması. Elektronik imza ve belge kullanımında hatalar. Bildirim yükümlülüğünün yerine getirilmemesi. Cezai yaptırımların miktarı, usulsüzlüğün türüne ve ciddiyetine göre değişiklik gösterir.

    VUK 376 madde nedir?

    VUK 376, Vergi Usul Kanunu'nun bir maddesidir ve vergi cezalarında indirim imkanı sunar. İndirimden yararlanabilmek için gereken şartlar: İlgili ihbarnamelerin tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde ilgili vergi dairesine başvuru yapılması. Cezaların vadesinde veya 6183 sayılı Kanunda belirtilen türden teminat gösterilerek vadenin bitmesinden itibaren 3 ay içinde ödenmesi. İndirim oranları: Vergi ziyaı cezası: İlk defa kesildiğinde %50, sonraki kesilmelerde %25 indirim uygulanır. Usulsüzlük veya özel usulsüzlük cezası: Cezanın üçte biri oranında indirim yapılır. Mükellef, ödeyeceğini bildirdiği vergi ve cezaları belirtilen süre içinde ödemez veya dava konusu yaparsa indirim hakkından faydalanamaz.

    Usulsüz fatura kesmenin cezası VUK 349 ve 359 mu?

    Usulsüz fatura kesmenin cezası, Vergi Usul Kanunu'nun (VUK) 349. ve 359. maddelerinde düzenlenmemiştir. VUK 359. madde, sahte fatura düzenleme veya kullanma suçunu kapsar ve bu suçun cezası 3 yıldan 8 yıla kadar hapis cezasıdır. VUK 349. madde ise, vergi kaçakçılığı suçlarıyla ilgili genel hükümleri içerir, ancak usulsüz fatura kesme cezası bu maddede belirtilmemiştir. Usulsüz fatura kesme cezası, genellikle VUK 353. madde kapsamında özel usulsüzlük cezaları olarak uygulanır. Detaylı bilgi için bir vergi hukuku avukatına başvurulması önerilir.

    449 sıra nolu VUK Genel Tebliği nedir?

    449 sıra nolu VUK Genel Tebliği, "Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 449)" anlamına gelmektedir. Bu tebliğ, geçmişe yönelik mükellefiyet tesis edilenlere elektronik beyanname ve bildirimleri vermemeleri nedeniyle kesilen özel usulsüzlük cezalarını konu alır. Tebliğ şu internet sitelerinden okunabilir: mevzuat.gov.tr; sakaryasmmmo.org.tr; eksenymm.com.tr.

    Amortisman gideri 68 1 nedir?

    Amortisman gideri 68 1 ile ilgili bilgi bulunamadı. Ancak amortisman gideri ile ilgili şu bilgiler değerlendirilebilir: Amortisman gideri, işletmelerin kârlılık oranlarını doğrudan etkileyen, varlıkların ekonomik ömrü boyunca yatırım geri dönüşlerini hesaplamakta kullanılan bir giderdir. Amortisman gideri, duran malın satın alma bedelinin faydalı ömre bölünmesi şeklinde hesaplanır. Amortisman gideri hesaplama yöntemleri normal amortisman yöntemi, azalan bakiyeler yöntemi ve fevkalade amortisman yöntemi olarak üçe ayrılır. Amortisman gideri ile ilgili daha fazla bilgi için bir mali müşavirden destek alınabilir.

    VUK 231 ve 232 nedir?

    VUK 231 ve 232, Vergi Usul Kanunu'nun (VUK) fatura düzenlemeyle ilgili maddelerini ifade eder. - VUK 231: Bu maddeye göre, faturada müşterinin adı, ticaret unvanı, adresi, vergi dairesi ve hesap numarasının bulunması zorunludur. - VUK 232: Bu maddeye göre, fatura düzenlemek zorunda olanlar, müşterinin adı ve soyadı ile bağlı olduğu vergi dairesi ve hesap numarasının doğruluğundan sorumludur. Bu maddeler, fatura düzenlemede dikkat edilmesi gereken unsurları ve sorumlulukları belirler.

    Geçmişe dönük yeniden değerleme nasıl yapılır?

    Geçmişe dönük yeniden değerleme yapmak için VUK geçici 32. madde veya VUK mükerrer 298-Ç maddesi kullanılabilir. VUK geçici 32. madde: Bu madde kapsamında yeniden değerleme tek seferlik yapılır. VUK mükerrer 298-Ç maddesi: Bu madde, sürekli yeniden değerleme yapılmasını sağlar. Yeniden değerleme işlemi, gelir veya kurumlar vergisi yönünden bağlı olunan vergi dairesine beyan edilir ve değer artış tutarı üzerinden %2 vergi ödenir. Yeniden değerleme işlemleri uzmanlık gerektirdiğinden, bir mali müşavirden destek alınması önerilir.

    Vuk 356 ve 357 ile mükerrer 358 ve 360 maddeleri nedir?

    VUK 356 ve 357 maddeleri, Vergi Usul Kanunu'nun hileli vergi suçlarıyla ilgili bölümlerini içerir. - VUK 356 maddesi, hileli vergi suçuna teşebbüs edenleri tanımlar. - VUK 357 maddesi, hileli vergi suçlarını ve bu suçların cezalarını belirtir. Mükerrer 358 ve 360 maddeleri ise, vergi mahremiyetinin ihlali ve mükelleflerin özel işlerini yapan memurlar gibi konuları kapsar. Daha fazla bilgi için Vergi Usul Kanunu'nun ilgili maddelerine veya mevzuat.gov.tr gibi kaynaklara başvurulabilir.

    556 sıra no'lu VUK Genel Tebliği Nedir?

    556 sıra no'lu VUK Genel Tebliği, 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nda yer alan bazı maddelerde belirtilen had ve tutarların, 2023 yılı için %58,46 olarak belirlenen yeniden değerleme oranında artırılarak 1/1/2024 tarihinden itibaren uygulanacak şekilde belirlenmesini açıklayan bir tebliğdir. Bu tebliğ, 30.12.2023 tarihli 32415 (2. Mükerrer) sayılı Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    VUK 507 uyumlu Android POS nedir?

    VUK 507 uyumlu Android POS, Vergi Usul Kanunu 507 numaralı tebliğe uygun olarak geliştirilmiş, işletmelerin ödeme işlemlerini elektronik ortamda güvenli bir şekilde gerçekleştirmelerini sağlayan Android tabanlı bir satış terminalidir. VUK 507 uyumlu Android POS'un bazı özellikleri: Elektronik belge zorunluluğu: Satış, ödeme ve tahsilat işlemlerinin elektronik ortamda yapılmasını ve belgelerin dijital olarak saklanmasını sağlar. Güvenli mobil ödeme sistemi: İşlemlerin güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlar. Şeffaflık ve izlenebilirlik: Tüm mali işlemlerin sistem üzerinden kayıt altına alınmasını ve denetime açık hale gelmesini sağlar. Maliyet avantajı: Kağıt, baskı ve arşivleme maliyetlerinin azalmasını sağlar. Kullanım esnekliği: Basit usul ve muafiyet gibi farklı ticari işlemler için kullanılabilir. VUK 507 uyumlu Android POS cihazları, ödeme kaydedici cihaz (ÖKC) kullanma zorunluluğu bulunan işletmelerin mevcut cihazlarına alternatif olarak veya ek olarak kullanılabilir.

    78-Mük. 355/1-2-213 sayılı VUK mükerrer 355/1-2 maddesi gereğince ne demek?

    78-Mük. 355/1-2-213 sayılı VUK mükerrer 355/1-2 maddesi gereğince ne anlama geldiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun mükerrer 355. maddesi, mükelleflerin vergi yükümlülüklerine riayet etmemeleri durumunda karşılaşacakları yaptırımları içermektedir. Bu yaptırımlar arasında şunlar yer alır: vergi beyannamelerinin zamanında verilmemesi; bilgi ve belgelerin eksik veya yanlış beyan edilmesi; yasal düzenlemelere uygun hareket edilmemesi. Cezai yaptırımların amacı, mükelleflerin vergi mevzuatına uygun davranmalarını teşvik etmektir.

    Vuk'un 3A maddesi nedir?

    VUK'un 3A maddesi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun (VUK) 3. maddesi iki ana başlığı kapsar: 1. Vergi kanunlarının uygulanması. 2. İspat.

    1 ve 2 sınıf defter hadleri nasıl hesaplanır?

    2025 yılı için 1. ve 2. sınıf defter hadlerinin nasıl hesaplanacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2025 yılı için geçerli olacak defter hadlerinin, 30 Aralık 2024 tarihinde 556 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile Resmi Gazete'de yayımlanması beklenmektedir. 2024 yılı için defter tutma hadleri, 30.12.2023 tarihli ve 32415 (2. Mükerrer) Sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 556 Sıra Numaralı VUK Genel Tebliği ile belirlenmiştir. Defter tutma hadleri ile ilgili daha detaylı bilgi ve profesyonel destek almak için bir mali müşavirle iletişime geçilmesi önerilir.

    VUK 561 ve 562 sıra no’lu tebliğ nedir?

    VUK 561 ve 562 sıra no’lu tebliğler, Vergi Usul Kanunu kapsamında yayımlanan iki farklı genel tebliğdir. 1. VUK 561 Sıra No’lu Tebliğ: - Amaç ve Kapsam: Beyan edilen matrah üzerinden adına en fazla vergi tahakkuk eden gelir ve kurumlar vergisi mükelleflerinin açıklanmasına ilişkin usul ve esasları belirler. - Açıklanacak Bilgiler: Mükelleflerin yıllık gelir vergisi ve kurumlar vergisi beyannamelerinde gösterdikleri matrahlar, bu beyannameler üzerinden tarh olunan vergiler ve mükelleflerin ad ve unvanları. - Açıklama Şekli: Türkiye genelinde ve her ilde en fazla vergi tahakkuk eden ilk 100 mükellefin bilgilerinin yer aldığı listelerin hazırlanması ve açıklanması. 2. VUK 562 Sıra No’lu Tebliğ: - Amaç ve Kapsam: 435 sıra no’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği'nde değişiklik yaparak, tasarruf finansman şirketleri, ödeme ve elektronik para kuruluşlarına BSMV'ye tabi işlemlerinde fatura yerine geçmek üzere dekont düzenleme zorunluluğu getirir. Özetle, VUK 561 mükelleflerin vergi bilgilerini kamuya açıklarken, VUK 562 belirli finansal kuruluşlara yeni belge düzenleme yükümlülükleri getirir.

    71-353/2-213 sayılı VUK 353 2 maddesi gereğince ne demek?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun (VUK) 353/2. maddesi, belirli belgelerin düzenlenmemesi, kullanılmaması, bulundurulmaması veya gerçeğe aykırı düzenlenmesi gibi durumları kapsar. Bu maddeye göre kesilecek cezalar, her bir belge için 2025 yılı itibarıyla 2.200 TL'dir. Örnekler: Fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu gibi belgelerin düzenlenmemesi. Perakende satış fişi, ödeme kaydedici cihaz fişi gibi belgelerin düzenlenmemesi. Belgelerde gerçek meblağdan farklı meblağlara yer verilmesi.