• Buradasın

    TUSAŞ

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TS1400 yerli motor mu?

    Evet, TS1400 yerli bir motordur. TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) tarafından geliştirilen TS1400, Türkiye'nin ilk yerli ve millî turboşaft motorudur.

    Zahide güçlü ekici'nin kızının çizdiği resim nerede?

    Zahide Güçlü Ekici'nin kızının çizdiği resim, TUSAŞ tarafından milli imkanlarla geliştirilen ve Hava Kuvvetleri'nin envanterine girecek ilk HÜRKUŞ 2 uçağında yer almaktadır. 30 Aralık 2024 tarihinde, pilotların eğitimi için Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığına teslim edilecek olan HÜRKUŞ-II’nin uçuşu sırasında, uçağın üzerinde bu resim bulunmaktaydı. Uçuşa ilişkin görüntüler ve paylaşımlar, TUSAŞ'ın sosyal medya hesaplarında bulunabilir.

    TEİ F110 nerede üretiliyor?

    TEI F110 motorunun üretildiği yer, TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI)'nin Eskişehir'deki tesisleridir. TEI, 1985 yılında Türk Hava Kuvvetleri envanterine girecek F-16 uçaklarına güç veren General Electric F110 motorunun üretimi amacıyla kurulmuştur.

    Cerhawk kaç adet üretilecek?

    Cerhawk'ın kaç adet üretileceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, T70 Genel Maksat Helikopteri'nden bahsediyor olabilirsiniz. T70 Genel Maksat Helikopteri'nden 109 adet üretilmesi planlanmaktadır.

    Anka-3 ve Anka İha aynı mı?

    Hayır, ANKA-3 ve ANKA İHA aynı değildir. ANKA-3, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen, jet motorlu, gövde içinde silah sistemleri barındıran, yüksek yük taşıma kapasiteli, stealth (düşük radar görünürlüğü olan) bir insansız savaş uçağı projesidir. ANKA ise daha önceki bir insansız hava aracı projesidir.

    TA'nın açılımı nedir?

    TA kısaltmasının açılımı farklı bağlamlara göre değişiklik gösterebilir: Transaksiyonel Analiz (TA). Tantal (Ta). Türk Anonim Şirketi (TA Ş). Turkish Aerospace Industries (TAI).

    Hürkuş'un sahibi kim?

    Hürkuş'un sahibi, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ)'dir. TUSAŞ, Hürkuş'u Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile yaptığı Mart 2006 tarihli sözleşme kapsamında tasarlamış ve geliştirmiştir.

    PD170 motoru kim üretiyor?

    PD170 motoru, Türkiye merkezli TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) tarafından üretilmektedir.

    Temel Kotil ve Çalık Enerji CEO'su neden ayrıldı?

    Temel Kotil'in Çalık Enerji CEO'luğundan ayrılma nedeni hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Temel Kotil'in daha önce Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) Genel Müdürlüğü görevini yürüttüğü ve 2024 yılında bu görevden ayrıldığı bilinmektedir. Çalık Enerji CEO'su Mehmet Mert Dorman'ın görevinden ayrılma nedeni ise 12 Şubat 2024 tarihinde Loras Holding tarafından KAP'a yapılan bildiride "kişisel nedenlerle" olarak belirtilmiştir. CEO değişimlerinin nedenleri arasında genellikle emeklilik, sağlık sorunları, hissedar baskısı ve şirketin stratejisindeki değişiklikler gibi faktörler yer alabilir.

    Mehmet Bayraktar hangi uçak mühendisidir?

    Mehmet Bayraktar adında bir uçak mühendisi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Mehmet Mert Bayraktar adında, 2012 yılında öldürülen bir muhasebeci bulunmaktadır. Ayrıca, Selçuk Bayraktar ve Haluk Bayraktar, Özdemir Bayraktar'ın oğulları olup, insansız hava aracı teknolojilerinde önemli rol oynamışlardır.

    Tusan Motor kimin?

    Tusan Motors, 2005 yılında İran'ın Tahran şehrinde kurulmuş, elektrikle çalışan iki tekerlekli araç üreticisi bir şirkettir. Şirketin hissedarları ve sahipleri hakkında bilgi bulunmamaktadır. TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) ise 1985 yılında Türk Hava Kuvvetleri envanterine girecek F-16 uçaklarına güç veren General Electric F110 motorunun üretimi için kurulmuş bir Türk motor şirketidir.

    Anka3 hangi firmanın?

    ANKA-3, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen bir insansız savaş uçağı projesidir.

    Anka 3'ü kim tasarladı?

    TUSAŞ (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii), Anka-3 insansız hava aracının tasarım ve geliştirme çalışmalarını yürütmektedir.

    Nejat Bilgin nerede görev yapıyor?

    Emekli Hava Korgeneral Nejat Bilgin, 2014 yılında emekli olduktan sonra, 2015-2017 yılları arasında TAI (TUSAŞ) Türk Havacılık ve Uzay Sanayi yönetim kurulu başkanlığı görevini yürütmüştür. 2017 yılından itibaren ise Sakarya'nın Sapanca ilçesinde yaşamaktadır.

    Suudi Arabistan KAAN'dan kaç tane alacak?

    Suudi Arabistan'ın Türkiye'den 100 adet KAAN savaş uçağı satın almak istediği belirtilmektedir. Ancak, bu alımın kesinleşmesi ve detaylarının netleşmesi için görüşmeler devam etmektedir.

    Hürkuş'un motoru yerli mi?

    HÜRKUŞ uçağının motoru yerli değildir. HÜRKUŞ, 1600 beygir gücünde Pratt & Whitney Canada PT6A-68T turboprop motor kullanmaktadır. Ancak, Türkiye'nin motor teknolojilerinde dışa bağımlılığı azaltma hedefi doğrultusunda, yerli motor geliştirme çalışmaları yürütülmektedir.

    T- 70 hangi motoru kullanıyor?

    TUSAŞ T-70 Genel Maksat Helikopteri, T700-TEI-701D adlı, General Electric lisansı altında Türkiye’de üretilen turboşaft motorunu kullanmaktadır. Bu motor, TEI (TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş.) tarafından üretilmektedir.

    TEI'nin sahibi Mahmut Akşit nereli?

    TEI'nin (TUSAŞ Motor Sanayi A.Ş.) Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit, 1967 yılında Denizli'de doğmuştur.

    T70 üretimi ne zaman başlayacak?

    T70 Genel Maksat Helikopteri'nin üretim süreci devam etmektedir. 2025 yılı itibarıyla, kalan helikopterlerin üretim sürecinin devam ettiği ve programın kısmen durdurulduğu belirtilmiştir. Üretimin tam olarak ne zaman başlayacağına dair kesin bir tarih verilmemiştir. Ancak, 2024 yılı Ağustos ayında, lisans sorununun çözümü için ABD Senatosu'ndan izin alınması ve bu sürecin Ağustos 2024 içinde tamamlanması planlandığı belirtilmiştir. Daha fazla bilgi için resmi savunma sanayi kaynakları ve ilgili kurumların açıklamaları takip edilmelidir.

    GörevimizGökbey hangi helikopter?

    GörevimizGökbey, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen ve üretilen T625 GÖKBEY Genel Maksat Helikopteri'ni ifade eder. GÖKBEY, VIP, kargo, hava ambulans, arama kurtarma ve kıyı ötesi taşıma gibi çeşitli görevlerde kullanılabilmektedir. Bazı teknik özellikleri: Uzunluk: 15,87 metre. Ana rotor çapı: 13,20 metre. Azami kalkış ağırlığı: 6.050 kilogram. Mürettebat: 2 kişi. Yolcu kapasitesi: 12 kişi.