Ömer Seyfettin'in hikayelerinden çıkarılabilecek bazı sonuçlar şunlardır: Eğitim ve öğretimle ilgili sonuçlar: Ömer Seyfettin'in hikayelerinde okul tasvirlerine sık sık rastlanır ve bu tasvirlerde dönemin eğitim-öğretim ortamlarıyla ilgili bilgiler bulunur. Hikayelerde, o dönemdeki ilk mekteplerin genellikle donanımsız yapılar olduğu ve yetkin öğretmenlerin bulunmadığı vurgulanır. Dayak, hikayelerde en çok başvurulan ceza yöntemidir. Değerler eğitimi: Hikayelerde, vatan ve millet sevgisi, vatan ve millet için fedakarlık, Türklük bilinci gibi değerler vurgulanır. Dürüstlük, yalan söylememe, iftira atmama, hayvanlara zarar vermeme, büyük sözü dinleme gibi ahlaki değerler üzerinde durulur. Olumlu davranışlara sahip kahramanlar övülüp yüceltilir ve hikaye sonunda mutluluğa erdirilir; kötü özellikteki kahramanlar ise cezalandırılır. Toplumsal temalar: Hikayelerde, toplumun içinden kahramanlar ve sosyal hayattan olaylar ağırlıktadır. Ömer Seyfettin, hikayelerinde tarihi ve kahramanlık temalarını işler. Ömer Seyfettin'in hikayelerinin, çocuklara olumlu alışkanlık ve tutumlar kazandırmada faydalı olabileceği düşünülmektedir.