Otizm testi, çeşitli değerlendirme ve gözlem araçları kullanılarak yapılır. Yaygın olarak kullanılan otizm testleri şunlardır: 1. ADOS (Autism Diagnostic Observation Schedule): Çocuğun sosyal etkileşimlerini, dil becerilerini, oyun becerilerini ve tekrarlayan davranışlarını değerlendiren bir gözlem aracıdır. 2. ADI-R (Autism Diagnostic Interview-Revised): Çocuğun aile üyeleriyle yapılan derinlemesine bir görüşme üzerinden yapılan bir değerlendirmedir. 3. CARS (Childhood Autism Rating Scale): Çocuğun otizm belirtilerini değerlendirmek için kullanılan bir skorlama sistemidir. 4. M-CHAT (Modified Checklist for Autism in Toddlers): 16-30 aylık çocuklar için uygulanan, ebeveynler tarafından doldurulan bir anketten oluşan tarama testidir. 5. ASQ (Ages & Stages Questionnaires): Çocukların gelişimsel değerlendirilmesinde kullanılan, çocuğun gelişimsel yaşını belirleyerek otizmle ilişkili olabilecek sorunları tespit eden bir testtir. Test süreci genellikle şu adımları içerir: 1. Hazırlık: Çocuğun yaşı, gelişimsel durumu ve aile geçmişi hakkında bilgiler toplanır. 2. Uygulama: Test, çocuklarla birebir etkileşim içerisinde yapılır, sorular sorulur ve oyunlar oynanır. 3. Değerlendirme: Elde edilen veriler uzman tarafından çocuğun otizm belirtileri gösterip göstermediğini belirlemek için değerlendirilir. 4. Raporlama: Değerlendirme sürecinin sonunda aileye çocuğun gelişimsel durumunu içeren bir rapor sunulur. Kesin tanı için test sonuçlarının uzman kişiler tarafından yorumlanması önemlidir.