Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, Joseph Campbell tarafından ortaya atılan ve mitolojilerden modern hikayelere kadar uzanan geniş bir yelpazede kahramanın izlediği evrensel bir şablonu anlatan bir kavramdır. Bu şablon, kahramanın sıradan bir dünyadan başlayarak zorlu bir yolculuğa çıkmasını, dönüşüm geçirerek geri dönmesini içerir ve 12 temel aşamadan oluşur: 1. Sıradan Dünya: Kahraman, hikayeye tanıdık bir dünyada başlar. 2. Macera Çağrısı: Bir olay veya kişi kahramanı sıradan dünyasından çıkarak bilinmeyene adım atmaya çağırır. 3. Çağrının Reddedilmesi: Kahraman genellikle bu çağrıyı ilk etapta reddeder. 4. Mentorla Tanışma: Kahraman, ona yol gösterecek ve destek olacak bir mentor veya bilge ile tanışır. 5. İlk Eşiği Geçiş: Kahraman, sıradan dünyasını terk ederek maceranın başladığı bilinmeyen dünyaya adım atar. 6. Sınavlar, Müttefikler ve Düşmanlar: Kahraman, yeni dünyada çeşitli testlerle karşılaşır, müttefikler edinir ve düşmanlarla yüzleşir. 7. En Derin Mağaraya Yolculuk: Kahraman, en büyük korkularıyla yüzleşmek zorunda olduğu tehlikeli bir yere gider. 8. En Büyük Sınav: Kahraman, en büyük zorluğuyla yüzleşir ve bu sınavdan başarıyla çıkması gerekir. 9. Ödül: Kahraman, en büyük sınavını geçtikten sonra ödülünü alır. 10. Geri Dönüş Yolu: Kahraman, ödülünü alarak sıradan dünyasına geri dönmeye çalışır. 11. Yeniden Doğuş: Kahraman, dönüş yolunda bir kez daha sınanır ve yeni bir benlikle yeniden doğar. 12. Eliksirle Dönüş: Kahraman, kazandığı bilgiyi, gücü veya ödülü sıradan dünyaya getirerek toplumu veya kendini iyileştirir.