"Solid stok" ifadesi, muhtemelen "SOLID" yazılım tasarım prensiplerini kastediyor. SOLID, yazılımın esnek, yeniden kullanılabilir, sürdürülebilir ve anlaşılır olmasını sağlayan beş tasarım prensibinin kısaltmasıdır. Bu prensipler şunlardır: Single Responsibility Principle (S): Her sınıf veya fonksiyonun tek bir sorumluluğu olmalıdır. Open-Closed Principle (O): Sınıflar değişime kapalı, yeni özelliklere açık olmalıdır. Liskov Substitution Principle (L): Alt sınıflar, üst sınıfların yerine kullanılabilmelidir. Interface Segregation Principle (I): Sorumluluklar, özelleştirilmiş birden fazla arayüze ayrılmalıdır. Dependency Inversion Principle (D): Üst seviye sınıflar, alt seviye sınıflara bağımlı olmamalıdır. Bu prensipler, yazılımın bakımını kolaylaştırır, kodun yeniden kullanılmasını sağlar ve geliştirme sürecini hızlandırır.