Memur sınav şikayetinin nasıl yapılacağına dair bilgi bulunamamıştır. Ancak, devlet memurlarının şikayet ve müracaat hakları ile ilgili genel usuller şu şekildedir: Şikayetler, söz veya yazı ile en yakın amirden başlanarak silsile yolu ile yapılır ve şikayet edilen amirler atlanır. Yazılı şikayetler, maksadı en iyi ifade edecek şekilde ve mevzuat hükümlerine uygun olarak yazılan bir dilekçe ile yapılır. Şikayet hakkında karar verme yetkisi, şikayet edilenin ilk disiplin amirine aittir. Şikayetlerin incelenmesi ve karara bağlanması, şikayet dilekçesinin karar merciine intikal ettiği tarihi izleyen 30 gün içinde tamamlanmalıdır. Şikayette bulunan memurlar, yetkili amirlerce verilen kararlara karşı bir defaya mahsus olmak üzere kararın kendilerine tebliğini izleyen 10 gün içinde bir üst mercie itiraz edebilirler. "Devlet Memurlarının Şikayet ve Müracaatları Hakkında Yönetmelik" hükümlerine göre hareket edilmelidir.