• Buradasın

    Otoyol

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hangi yolda hız sınırı 140?

    2025 yılı itibarıyla, Türkiye'de 140 km/s hız sınırı olan yollar şunlardır: Kuzey Marmara Otoyolu (Sakarya - Kurtköy - Odayeri - Kınalı bölümü); Malkara - Çanakkale Otoyolu; Gebze - İzmir / Menemen - Çandarlı Otoyolu; Ankara - Niğde Otoyolu. Ayrıca, yap-işlet-devret modeliyle işletilen otoyollarda genel olarak hız sınırı 140 km/s olarak belirlenmiştir.

    Ankara Kırıkkale Delice Otoyolu kaç saat sürecek?

    Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nun mevcut yolla 80 dakika süren seyahat süresini 43 dakikaya düşüreceği belirtilmiştir.

    İzmir otoyolu hangi ilçelerden geçiyor?

    İzmir otoyolu olarak belirtilen otoyol, İstanbul-İzmir Otoyolu olabilir. Bu otoyol, aşağıdaki ilçelerden geçmektedir: Menemen, Aliağa, Bergama, Soma (Kuzey Ege Otoyolu). Gebze, Dilovası, Hersek, Orhangazi, Gemlik, Bursa, Karacabey, Susurluk, Balıkesir, Savaştepe, Soma, Akhisar, Saruhanlı, Turgutlu (Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu). Ayrıca, İzmir'de yapımı planlanan İzmir Kuzey-Doğu Çevre Otoyolu da Menemen, Çiğli, Karşıyaka, Bornova, Kemalpaşa ve Buca ilçelerinden geçecektir.

    Bolu Ankara'dan nasıl gidilir?

    Bolu'dan Ankara'ya gitmek için birkaç ulaşım seçeneği bulunmaktadır: Otobüs: Bolu - Ankara arası otobüs seferleri mevcuttur. Bazı otobüs firmaları ve sefer saatleri şu şekildedir: Kamil Koç, 01:30 - 03:45 arası. Efetur, 04:15 - 06:15 arası. Es Turizm, 05:59 - 07:59 arası. Araç Paylaşımı: BlaBlaCar gibi platformlardan araç paylaşımı yaparak ekonomik bir yolculuk yapılabilir. Özel Araç: Bolu ile Ankara arasındaki mesafe yaklaşık 153 km'dir ve özel araçla yaklaşık 1 saat 50 dakika sürmektedir. Ankara'da otogardan şehir merkezine ulaşım için Ankaray, EGO otobüsleri veya taksi gibi seçenekler bulunmaktadır.

    İhlalli geçiş cezası nasıl hesaplanır?

    İhlalli geçiş cezası, geçişin yapıldığı tarihten itibaren 15 gün içinde ödeme yapılması durumunda uygulanmaz. Hesaplama örneği: Normal geçiş ücreti: 8,25 TL. Kaçak geçiş ücreti: 37 TL. Toplam ödeme: 45,25 TL. Ceza hesaplaması: 15 gün içinde ödeme yapılmazsa, 37 TL kaçak geçiş ücretine ek olarak 37 TL x 4 = 152 TL ceza uygulanır. 45 gün içinde ödeme yapılmazsa, 37 TL kaçak geçiş ücretine ek olarak 37 TL x 4 = 152 TL x 4 = 608 TL ceza uygulanır. Ödeme kanalları: PTT şubeleri; e-Devlet sistemi; bankaların HGS uygulamaları.

    Mecbur asgari hız levhası nerede kullanılır?

    Mecburi asgari hız levhası, genellikle şu alanlarda kullanılır: Okul çevreleri. Yoğun yerleşim alanları. Hastane ve sağlık kurumları çevresi. Sanayi bölgeleri ve tehlikeli alanlar. Ayrıca, otoyollar ve benzer standarttaki yollarda, levhada belirtilen hızdan daha düşük bir hızla seyir edilemeyeceğini bildirmek için de kullanılır.

    Otoyol ve köprü geçiş ücretleri nasıl muhasebeleştirilir?

    Otoyol ve köprü geçiş ücretlerinin muhasebeleştirilmesi, banka dekontları ve hesap bildirim cetvelleri ile belgelendirilir. İşlem adımları: 1. Ödeme: Anlaşmalı bankalara başvuru yaparak HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) veya OGS (Otomatik Geçiş Sistemi) ile geçiş için ödeme yapılır. 2. Dekont Kullanımı: Bankalarca düzenlenen ve geçiş ücretini gösteren dekontlar, gider belgesi olarak kullanılır. 3. KDV İndirimi: KDV Kanunu'na göre, dekontlarda belirtilen tutarlar üzerinden hesaplanan KDV, iç yüzde yöntemiyle indirim konusu yapılabilir. Önemli noktalar: Gider Oranı: 7194 sayılı Kanun ile yapılan değişikliğe göre, binek otomobiller için ödenen HGS ve OGS ücretlerinin %70'i gider olarak kabul edilir, %30'u ise kabul edilmez. Sınıflandırma: Geçiş yapılan otoyol ve köprülerin doğru bir şekilde sınıflandırılması önemlidir. Güncel bilgiler ve detaylar için Karayolları Genel Müdürlüğü'nün web sitesi veya anlaşmalı bankalar ziyaret edilebilir.

    Ankara İzmir otoban güzergahı nereden geçiyor?

    Ankara-İzmir otoyolu, Ankara'nın Etimesgut ilçesindeki Çevre Yolu'ndan başlayıp Manisa'nın Turgutlu ilçesinde sona erer. Güzergâhı şu yerlerden geçer: Polatlı; Sivrihisar; Döğer; Dumlupınar; Uşak; Kula; Gölmarmara; Turgutlu. Otoyol, Ankara-Dumlupınar ve Dumlupınar-Manisa olmak üzere iki kesim halinde projelendirilmiştir.

    D 100 hangi otoban?

    D-100, Türkiye'de bulunan bir devlet kara yoludur. Bulgaristan sınır kapısı Kapıkule'den başlayıp, Türkiye'yi batıdan doğuya boydan boya geçtikten sonra, İran sınır kapısı Gürbulak'ta sona erer. D-100 karayolu, otoyol olarak inşa edilmiş olsa da "erişim kontrolü" özelliğini metrobüs hattının eklenmesiyle kaybetmiş ve diğer ana arterler gibi sınıflandırılmaya başlanmıştır.

    KMO borç ödeme nasıl yapılır?

    KMO (Kuzey Marmara Otoyolu) borç ödemesi aşağıdaki yöntemlerle yapılabilir: Online ödeme: kuzeymarmaraotoyolu.com sitesindeki ihlalli geçiş sorgulama ve ödeme bölümünden yapılabilir. QNB Finansbank ve Türkiye İş Bankası şubeleri, internet bankacılığı ve ATM'leri üzerinden ödeme yapılabilir. e-Devlet üzerinden otoyol, köprü ve tünel ihlalli geçiş ve borç sorgulama yapılarak ödeme gerçekleştirilebilir. Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) internet sitesi üzerinden de borç sorgulaması ve ödeme yapılabilir. Borç ödemeleri için mesai saatleri sonrası ödeme veya tahsilat yapılamayabileceği için, ödemelerin son güne bırakılmaması önerilir.

    Türkiye'nin en uzun otoyolu hangisi?

    Türkiye'nin en uzun otoyolu, 379 km uzunluğuyla Anadolu Otoyolu'dur (Otoyol 4). Bu otoyol, İstanbul ile Ankara arasında uzanır.

    İGS ve otoyolas aynı mı?

    İGS (İstanbul-İzmir Otoyolu) ve Otoyol AŞ aynı kuruluşlardır. Otoyol AŞ, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun (O5) işletmecisidir. İGS.otoyolas.com.tr adresi, Otoyol AŞ'nin resmi web sitesidir. Otoyol Mobil Uygulaması da Otoyol AŞ tarafından sunulmaktadır ve geçiş ücreti hesaplama, anlık trafik durumu, HGS/OPASS sorgulama gibi özellikler içerir.

    Otobanda hız sınırı kaç?

    2025 yılı itibarıyla Türkiye'de otobandaki hız sınırları, araç türüne göre değişiklik göstermektedir: Otomobil: 130-140 km/s. Minibüs: 100 km/s. Otobüs: 100 km/s. Kamyonet: 95 km/s. Kamyon: 90 km/s. Panelvan: 100 km/s. Çekici: 120 km/s. Motosiklet (L3): 100 km/s. Motosiklet (L4, L5, L7): 80 km/s. Tehlikeli madde taşıyan araçlar: 70 km/s. Özel yük taşıyan araçlar: 60 km/s. Ayrıca, İçişleri Bakanlığı'nın 2022 tarihli düzenlemesiyle, bazı otoyollarda hız sınırları artırılmıştır; örneğin, Kuzey Marmara Otoyolu'nda hız sınırı 140 km/s olarak belirlenmiştir.

    HGS geçiş ihlali km nasıl hesaplanır?

    HGS geçiş ihlali kilometresi, geçiş yapılan mesafenin tamamı üzerinden hesaplanır. HGS geçiş ihlali, HGS hesabında yeterli bakiye olmaması, etiketin doğru yerleştirilmemesi, etiketin bozulması veya yanlış şeritten geçiş yapılması gibi nedenlerle ücretin sistemde tahsil edilememesi durumudur. Geçiş ihlali sorgulaması için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet HGS İhlalli Geçiş sayfası; PTT HGS Geçiş İhlali Sorgulama sayfası; 0850 460 60 60 HGS çağrı merkezi; Karayolları Genel Müdürlüğünün Geçiş İhlal Sorgulama sayfası.

    Kuzey Marmara Otoyolu borç sorgulama nasıl yapılır?

    Kuzey Marmara Otoyolu borç sorgulaması için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: kuzeymarmaraotoyolu.com. e-Devlet. Ayrıca, geçiş ihlali ödemeleri için İş Bankası'nın dijital bankacılık platformları veya şubeleri de kullanılabilir.

    HGS nedir ne işe yarar?

    HGS (Hızlı Geçiş Sistemi), Türkiye'deki ücretli otoyol ve köprülerde daha hızlı ve kolay geçiş sağlamak amacıyla geliştirilmiş bir elektronik ödeme sistemidir. HGS'nin işlevleri: Geçiş kolaylığı: Sürücüler, araçlarına yerleştirdikleri etiket veya kartlar aracılığıyla gişelerden durmaksızın geçiş yapabilir. Otomatik bakiye tahsili: Geçiş ücreti, aracın HGS bakiyesinden otomatik olarak tahsil edilir. Trafik yoğunluğunun azalması: Bekleme ve durma yapmadan geçişe olanak sağladığı için trafik yoğunluğunun artmasına engel olur.

    KMO ve Anadolu Otoyolu aynı mı?

    KMO (Kuzey Marmara Otoyolu) ve Anadolu Otoyolu aynı değildir, ancak bu iki otoyol, Kuzey Marmara Otoyolu'nun farklı kesimlerinde yer alan ve farklı şirketler tarafından işletilen bölümlerdir. KMO Anadolu Otoyol İşletmesi A.Ş., Kuzey Marmara Otoyolu'nun Asya yakasında yer alan bölümü işletmektedir.

    KMO otoyol işletmesi ne iş yapar?

    KMO (Kuzey Marmara Otoyolu) otoyol işletmesi, Avrupa yakasında Avrupa Otoyolu Yatırım ve İşletme A.Ş., Asya yakasında ise KMO Anadolu Otoyolu İşletme A.Ş. olarak iki ayrı görevli şirket tarafından yürütülmektedir. KMO otoyol işletmesinin bazı görevleri: Otoyol güvenliğinin sağlanması. Kesintisiz ve yüksek standartlı hizmet sunulması. Sürdürülebilirlik ve çevre yönetimi. Ulaşım yatırımının işletme faaliyetleri.

    Anadolu ve TEM Otoyolu aynı mı?

    Hayır, Anadolu Otoyolu ve TEM Otoyolu aynı değildir, ancak TEM Otoyolunun bir parçası olarak kabul edilir. TEM Otoyolu, Türkiye'nin en önemli karayollarından biridir ve İstanbul ile Ankara arasında bağlantı sağlar.

    İzmir'den Çeşme'ye hangi yoldan gidilir?

    İzmir'den Çeşme'ye kara yolu ve hava yolu ile ulaşım sağlanabilir. Kara yolu ile ulaşım: Özel araç: İzmir ile Çeşme arası mesafe yaklaşık 85 km'dir ve bu yolculuk yaklaşık 1 saat sürer. Toplu taşıma: İzmir Otogarı'ndan Çeşme Seyahat otobüsleri ile veya Fahrettin Altay'dan 984 numaralı otobüs ile Urla'ya gidip, oradan 760 numaralı otobüs ile Çeşme'ye ulaşılabilir. Hava yolu ile ulaşım: İzmir Adnan Menderes Havalimanı'ndan Çeşme'ye özel araç kiralama, taksi veya Havaş ile ulaşım sağlanabilir.