• Buradasın

    OkulProgramları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Metal teknolojisi 1 dönem yazılı konuları nelerdir?

    Metal teknolojisi 1. dönem yazılı konuları, kullanılan eğitim programına ve okula göre değişiklik gösterebilir. Ancak, genel olarak aşağıdaki konular işlenebilir: 9. ve 10. sınıf metal teknolojisi alanı için: meslek teknolojisi dersi; atölye dersi; teknik resim dersi. 11. ve 12. sınıf metal teknolojisi alanı için: oksi gaz kaynağı; bilgisayar destekli çizim; ark kaynak teknikleri; metal yüzey ve muayene işlemleri. Ayrıca, "temel metal şekillendirme" gibi konular da işlenebilir. Daha detaylı bilgi için okulun müfredatına veya ilgili ders programına başvurulması önerilir.

    1926 Türkçe programı amaçları nelerdir?

    1926 Türkçe Programı'nın bazı amaçları şunlardır: Okuma ve yazma becerisi: Öğrencilere okuduklarını ve dinlediklerini anlama becerisi kazandırmak, kendilerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme yetisi edindirmek. Kelime hazinesi: Kullanılan kelimelerin anlamlarını öğreterek öğrencilerin düşüncelerini doğru bir şekilde ortaya koymalarını sağlamak. Edebi zevk: Türkçe dersleri ile öğrencilere edebi zevk ve edebiyat sevgisi aşılamak. İstanbul Türkçesi: Bölge özelliklerine göre Türkçe konuşan öğrencileri ortak kullanım olan İstanbul Türkçesi konuşmaya yöneltmek. Dil bütünlüğü: Türkçe dersinin tüm kısımlarının bir bütün oluşturduğunu belirtmek. 1926 programında ayrıca, Türkçe dersinin elifba, kıraat, inşad, temsil, imla, tahrir, sarf ve yazı gibi kısımlara ayrıldığı, ancak bu derslerin müstakil olmayıp bir bütün oluşturduğu ifade edilmiştir.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği madde 24a nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği madde 24a, tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerine devam eden öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesini düzenler. Madde 24a'ya göre: Öğrencilerin başarıları, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda değerlendirilir. Tüm ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrencilerin yetersizlik türü, gelişim özellikleri ve eğitim performansları göz önünde bulundurularak gerekli düzenlemeler yapılır. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için merkezi sistem sınavlarında gerekli tedbirler alınır. İşitme yetersizliği, zihinsel yetersizliği veya otizmi olan öğrenciler, velinin yazılı talebi ve BEP geliştirme biriminin kararı doğrultusunda yabancı dil dersinden muaf tutulabilirler.

    TM-1 ve TM-2 arasındaki fark nedir?

    TM-1 ve TM-2 puan türleri arasındaki temel fark, ders ağırlıklarında yatmaktadır: TM-1: Matematik ağırlıklı bir puan türüdür. TM-2: Eşit ağırlık dağılımlı bir puan türüdür; matematik ve edebiyat dersleri eşit oranda etkilidir. TM-3 ise edebiyat ve sözel dersler ağırlıklı bir puan türüdür; psikoloji, sosyoloji gibi bölümleri tercih eden adaylar için uygundur.

    4 sınıf türkçe ders kitabı neden kaldırıldı?

    4. sınıf Türkçe ders kitabının neden kaldırıldığına dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, Türkiye'de 2004 yılından itibaren hazırlanan öğretim programlarında, yapılandırmacı yaklaşım esas alınmış ve ders kitapları ile içerikleri bu doğrultuda değişikliğe uğramıştır. 2018-2019 eğitim öğretim yılından itibaren ise öğretmen kılavuz kitapları kullanımdan kaldırılmıştır. 2024-2025 eğitim-öğretim yılı için MEB tarafından hazırlanan 4. Sınıf Türkçe ders kitabı ve Süreç Değerlendirmeye Yönelik Etkinlik Kitabı ile Tuna Matbaacılık 4.sınıf Türkçe ders kitabı ise PDF dosyası olarak aşağıdaki bağlantılardan indirilebilir. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (MEB); 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (Tuna matbaacılık). Ders kitaplarıyla ilgili daha fazla bilgi için T.C. Millî Eğitim Bakanlığı'nın ders kitapları sayfasına da başvurulabilir.

    10 sınıf mesem kaç yıl?

    Mesleki Eğitim Merkezi'nde (MESEM) eğitim süresi 4 yıldır. 10. sınıf, bu 4 yıllık sürenin bir parçasıdır. Örneğin, 9. sınıftan itibaren eğitime başlayan bir öğrenci, 10. sınıfta eğitimine devam eder ve bu süreçte haftada 1 gün okulda teorik eğitim alır. Çıraklık eğitimi 3 yıl, kalfalık eğitimi ise 1 yıl sürer.

    Meb 6. sınıf matematik yıllık plan nasıl yapılır?

    MEB 6. sınıf matematik yıllık planı, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan çerçeve planlarına uygun olarak hazırlanabilir. 2024-2025 eğitim öğretim yılı için kullanılabilecek bazı yıllık plan örnekleri: tegm.meb.gov.tr sitesinde 6. sınıf matematik dersi çerçeve yıllık planı; matematikvakti.net sitesinde 6. sınıf matematik yıllık planı; ortaokul-matematik.com sitesinde 6. sınıf matematik dersi yıllık planı; derslig.com sitesinde 6. sınıf matematik yıllık ders planı. Yıllık plan hazırlanırken, kazanım, öğrenci özellikleri, öğretmenin ve konunun özellikleri, materyaller, maliyet, zaman, sınıf mevcudu ve okul türü gibi faktörler dikkate alınmalıdır.

    Sosyal sorumluluk okul planı nedir?

    Sosyal sorumluluk okul planı, öğrencilerin sosyal sorumluluk, sosyal fayda, sosyal etki ve toplum hizmeti konularında farkındalık kazanmalarını ve deneyim elde etmelerini sağlamak amacıyla hazırlanan bir programdır. Bu plan kapsamında gerçekleştirilebilecek bazı etkinlikler: Çevre bilinci artırıcı projeler: Ağaç dikme, geri dönüşüm, çevre temizlik günleri. Yaşlılar ve huzurevleri ile dayanışma çalışmaları: Bağış kampanyaları, huzurevi ziyaretleri. Okul içi sağlık ve hijyen farkındalık çalışmaları: Temizlik kampanyaları, hijyen eğitimleri, sağlık kontrolleri. Kültürel ve sanatsal etkinlikler: Sanat sergileri, tiyatro gösterileri, müzik festivalleri. Plan, "Millî Eğitim Bakanlığı Sosyal Sorumluluk Programı ve Hayat Boyu Öğrenme/Sertifikasyon Uygulama Yönergesi" veya "Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği" kapsamında tasarlanır.

    IB derslerinde hangi konular işlenir?

    IB (International Baccalaureate) derslerinde işlenen bazı konular: Dil ve Edebiyat: Ana dilde veya ikinci dilde edebiyat, dil ve edebiyat çalışmaları. Bireyler ve Toplumlar: Tarih, coğrafya, ekonomi, psikoloji, sosyoloji, felsefe, küresel siyaset, sosyal ve kültürel antropoloji, çevre sistemleri ve toplumlar. Doğa Bilimleri: Biyoloji, kimya, fizik, bilgisayar bilimi, spor, egzersiz ve sağlık bilimi, çevre sistemleri ve toplumlar. Matematik: Matematiksel düşünme ve problem çözme becerileri, analiz ve yaklaşımlar, uygulamalar ve yorumlar. Sanat: Görsel sanatlar, müzik, tiyatro. Ayrıca, IB diploma programının zorunlu bileşenleri olan Bilgi Kuramı (Theory of Knowledge - TOK), Genişletilmiş Deneme (Extended Essay - EE) ve Yaratıcılık, Aktivite, Hizmet (Creativity, Action, Service - CAS) programları da bulunur.

    Cinsel eğitim hangi müfredatta var?

    Türkiye'de cinsel eğitim, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) müfredatında net bir şekilde yer almamaktadır. Bazı ülkelerde cinsel eğitim müfredatı: İsveç: Cinsel eğitim, 1956 yılından beri zorunludur ve farklı yaş gruplarına göre düzenlenmiş konuları içerir. İngiltere: Cinsel eğitim, yerel yönetimlerin inisiyatifine bırakılmıştır; ülke genelinde bir müfredat bulunmamaktadır, ancak yerel bölgelerde bazı projeler yürütülmektedir. Hollanda: Standart bir müfredat veya tek bir ders kitabı yoktur; öğretmenler, öğrencilerin sorularına göre konuları işler.

    Tonguç Akademi 6. sınıf bilişimde hangi konular var?

    Tonguç Akademi'de 6. sınıf bilişim teknolojileri dersinde yer alan bazı konular: 1. Dönem Konuları: 1. Ünite: Bilişim Teknolojileri. 2. Ünite: Etik ve Güvenlik. 2. Dönem Konuları: 3. Ünite: İletişim, Araştırma ve İş Birliği. 4. Ünite: Ürün Oluşturma. 5. Ünite: Problem Çözme ve Programlama.

    Talim ve terbiye kurulu bursluluk sınavı için hangi kazanımları esas alacak?

    Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2025 yılı İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı (İOKBS) için Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programlarına dayalı olarak şu kazanımları esas almıştır: 5. ve 9. sınıf öğrencileri için: "İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı'na esas derslere ait öğrenme çıktıları, süreç bileşenleri ve açıklamaları" belirlenmiştir. Diğer sınıf seviyelerindeki öğrenciler için: "İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı'na esas derslere ait konu, kazanım ve açıklamaları" belirlenmiştir. Bu kazanımlara, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın resmi web sitesinden ulaşılabilir.

    Üstün zekalılar sınıfı nasıl belirlenir?

    Üstün zekalılar sınıfının belirlenmesi için çeşitli yöntemler kullanılır: Zeka Testleri: IQ testleri gibi geçerlik ve güvenilirliği kanıtlanmış testler uygulanır. Gözlem Formları: Rehberlik Araştırma Merkezleri tarafından hazırlanan gözlem formları, sınıf öğretmenleri veya şube öğretmenleri tarafından doldurulur. Başarı Testleri: Çocuğun akademik alanlardaki becerileri değerlendirilir. Arkadaş Gözlemi: Öğrencilerin birbirlerini tanıması yoluyla, özellikle liderlik ve psikomotor yeteneklerin belirlenmesi. Aile Geçmişi: Üst sosyoekonomik düzeye sahip ailelerin çocuklarının üstün yetenek geliştirme şansının daha fazla olması. Bu süreçler, çocuğun bilişsel, duyuşsal ve devimsel gelişim alanlarını kapsayacak şekilde planlanır.

    12 sinif edebiyat hangi program?

    2024-2025 eğitim-öğretim yılı için 12. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersi, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" programına göre işlenmektedir. Bu program, "Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı-2018" ve "2024-2025 MEB Çalışma Takvimi" dikkate alınarak hazırlanmıştır. 12. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersi şu ünitelerden oluşmaktadır: Türk Dili ve Edebiyatına Giriş; Hikaye; Şiir; Roman; Tiyatro; Deneme; Söylev (Nutuk).

    6B ders programı nedir?

    6B ders programı, farklı okullara göre değişiklik gösterebilir. İşte bazı örnekler: Balkanlar Koleji 6B Ders Programı. GSÜ 6B Ders Programı. Ayşe Abla Koleji 6B Ders Programı. Genceğitim.com.tr 6B Ders Programı. Daha fazla bilgi için ilgili okulun web sitesini ziyaret etmek veya okul yönetimine danışmak önerilir.

    Değerler eğitiminde hangi program kullanılır?

    Değerler eğitiminde kullanılan bazı programlar şunlardır: Yaşayan Değerler Eğitimi Programı (Living Values Education Program). Karakter Eğitimi Ortaklığı (The Character Education Partnership-CEP). Pozitif Eylem (Positive Action) Programı. Multibem Değerler Eğitimi Programı. Ayrıca, değerler eğitimi için "Değerler Eğitimi Sertifikalı Eğitim Programı" ve "Değerler Eğitimi Eğitmenliği Sertifika Programı" gibi çeşitli sertifikalı eğitim programları da bulunmaktadır.

    Teknoloji tasarım dersi neden kaldırıldı?

    Teknoloji ve Tasarım dersinin kaldırılma nedeni, 4+4+4 eğitim sistemi ile din derslerine yer açma ihtiyacı olarak belirtilmiştir. Ayrıca, dersin başarısız bulundığına dair eleştiriler de vardır; bazı kaynaklar, öğrencilerin derste sadece kartondan ev yaptıklarını iddia etmektedir. Ancak, dersin kaldırılmasının aksine, 2017-2018 eğitim öğretim yılından itibaren Teknoloji ve Tasarım dersinin ortaokullarda 5. ve 6. sınıflarda da okutulması kararı alınmıştır.

    Beden eğitimi aylık plan nasıl hazırlanır?

    Beden eğitimi aylık plan hazırlanırken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Program Geliştirme Aşamaları: Taba-Tyler ve Demirel'in program geliştirme modellerindeki aşamalar kullanılabilir. Bu aşamalar şunlardır: Program geliştirme komisyonu oluşturma. Çalışma planı hazırlama. İhtiyaç analizi ve değerlendirme. Öğrenme alanları, çıktıları ve kazanımların belirlenmesi. Taslak programın pilot uygulanması ve sonuç değerlendirme. 2. Planın İçeriği: Güvenli ortam oluşturma. Adil oyun anlayışına uygun davranma. Fiziksel uygunluk sağlama. Takım/grup liderliği sergileme. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri. 3. Uygulama: Kuralların belirlenmesi. Bireysel ve grupla öğrenme etkinlikleri. Ölçme ve değerlendirme. Örnek bir plan için MEB'in "Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı" incelenebilir.

    Günlük planda değerlendirme kısmına ne yazılır?

    Günlük plan değerlendirme kısmına şu bilgiler yazılabilir: Çocuk açısından: Programdaki davranışlar kazandırılmaya çalışıldı ve materyaller çocukların ilgisini çekti. Öğretmen açısından: Çocukların ilgisini çekmek için değişik materyaller kullanıldı ve etkinlikler çocukların ilgi ve yeteneklerini göz önünde bulundurarak hazırlandı. Program açısından: Etkinliklerde aktiflik-pasiflik dengesi kuruldu, amaç ve kazanımlara ulaşılmaya çalışıldı. Ayrıca, günlük plan değerlendirme kısmında şu yöntemler de kullanılabilir: Sorular: Günü değerlendirme soruları yazılabilir. Drama veya resim yapma: Günü değerlendirme zamanında drama yapılabilir veya "bugün neler yaptık" denilip çocukların resim yapmaları istenebilir. Duygu panosu: Çocuklar gün sonunda duygularını ifade eden resimler yapıştırabilirler.

    1 haftada kaç ders olur?

    Bir haftada kaç ders olduğu, eğitim seviyesine, okulun programına, derslerin yoğunluğuna ve haftalık ders saatlerine bağlı olarak değişir. İlkokul: Genellikle haftada 5 gün eğitim yapılır ve her gün 5-6 ders olabilir. Ortaokul: Ders sayısı genellikle 6-8 arasında değişir. Lise: Haftada 5 gün eğitim ve günde 6-8 ders ile toplamda 30-40 ders arasında değişebilir. Üniversite: Öğrenciler genellikle haftada 2-4 gün okula gider ve her dersten haftada 1-3 saatlik dersler alabilir. Belirli bir eğitim kurumu veya programı hakkında daha fazla bilgi verilirse, daha spesifik bir yanıt verilebilir.