• Buradasın

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği madde 24a nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği Madde 24/a şu şekildedir:
    "Bulunduğu okulun eğitim programını veya denkliği olan bir programı izleyen öğrencilerin başarıları, devam ettikleri okulun sınıf geçme ve sınavlarla ilgili hükümlerine göre değerlendirilir" 12.
    Bu hüküm, kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde, bulundukları sınıfın genel başarı kriterlerine göre belirleneceğini ifade eder 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim kurumları yönetmeliği değişti mi?

    Evet, Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği'nde değişiklikler yapılmıştır. Bu değişiklikler, 16 Şubat 2024 tarihli ve 32462 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan yönetmelik değişikliği ile gerçekleşmiştir. Öne çıkan bazı değişiklikler şunlardır: Sosyal etkinlik ve gelişim merkezleri: Ortaokul öğrencilerinin akademik gelişimlerine yönelik yeni bir özel öğretim kurumu türü olarak tanımlanmıştır. Müdür atama şartları: İlkokul, ortaokul ve lise kademelerinde okul müdürü olmak için Bilim ve Sanat Merkezleri'nde görev yapmış olmak, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri'nde rehberlik öğretmenliği yapmış olmak veya özel eğitim öğretmeni olmak şartları getirilmiştir. Ücretlendirme: Özel okulların ara sınıflarının eğitim ücreti belirlenirken bir önceki eğitim öğretim yılında ilan edilen ücret dikkate alınacaktır.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamaya yönelik usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin kapsamı şu hususları içerir: - Özel eğitim ihtiyacı olan bireylere sunulacak eğitim ve öğretim hizmetlerinin yürütülmesi; - Özel yetenekli bireylere destek eğitim hizmetlerinin verilmesi; - Merkezî sistem sınavları ile protokolle yapılan sınavlarda özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için gerekli tedbirlerin alınması. Yönetmelik, 31 Mayıs 2006 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    Özel eğitim hizmetleri kurulu özel eğitim sınıfı açılması için ne yapmalı?

    Özel eğitim hizmetleri kurulunun özel eğitim sınıfı açılması için yapması gerekenler şunlardır: 1. Değerlendirme Yapmak: Öğrencilerin yetersizlik türlerini, eğitim performanslarını ve özelliklerini değerlendirerek özel eğitim sınıfına ihtiyaç duyulup duyulmadığını belirler. 2. Öneri Sunmak: İl veya ilçe milli eğitim müdürlüğüne özel eğitim sınıfı açılması yönünde öneride bulunur. 3. Valilik Olurunu Almak: Önerinin onaylanması için valiliğin olurunu alır. 4. Bilgileri Sisteme İşlemek: Açılan özel eğitim sınıfına ilişkin bilgileri Bakanlığın kurum bilgilerinin veri girişi yapılan sistemine işler.

    Eğitim mevzuatı hangi kanunlara tabidir?

    Eğitim mevzuatı, aşağıdaki temel kanunlara tabidir: 1. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu. 2. 7528 Sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanunu.

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler hangi yönetmelik kapsamında değerlendirilir?

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği kapsamında değerlendirilir.

    Özel eğitimde hangi formlar kullanılır?

    Özel eğitimde kullanılan bazı formlar şunlardır: 1. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Gözlem Formu: Öğrencinin dikkat eksikliği ve hiperaktivite durumunu değerlendirmek için kullanılır. 2. Özel Öğrenme Güçlüğü Gözlem Formu: Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin belirlenmesi ve izlenmesi için kullanılır. 3. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Formu: Her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş eğitim planını içerir. 4. RAM Veli Müracaat Formu: Rehberlik ve Araştırma Merkezi'ne (RAM) yapılan başvuruları kaydetmek için kullanılır. 5. Sağlık Kuruluşuna Yönlendirme Formu: Öğrencinin sağlık durumuna ilişkin yönlendirmeleri kaydetmek için kullanılır. Ayrıca, ev ziyaret formu, veli görüşme formu gibi diğer formlar da özel eğitimde yaygın olarak kullanılan belgeler arasındadır.

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu ne iş yapar?

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Eğitsel Değerlendirme ve Yerleştirme: Eğitsel amaçla bireyin tüm gelişim alanındaki özelliklerini ve akademik disiplin alanlarındaki yeterliliklerini belirleyerek en az sınırlandırılmış eğitim ortamına ve özel eğitim hizmetine karar verir. 2. Özel Eğitim Tedbirleri: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin yerleştirilmesi için gerekli özel eğitim tedbirlerini alır. 3. İş Birliği: Özel eğitim hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesi amacıyla ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapar. 4. BEP Hazırlığı: Bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) geliştirir ve eğitim programlarını bireyselleştirerek uygular. 5. Aile Eğitimi: Ailelerin özel eğitim sürecinin her aşamasına aktif katılımlarını ve eğitimlerini sağlar. 6. Politika Geliştirme: Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapar.