• Buradasın

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği madde 24a nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği madde 24a, tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerine devam eden öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesini düzenler 35.
    Madde 24a'ya göre:
    • Öğrencilerin başarıları, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda değerlendirilir 35.
    • Tüm ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrencilerin yetersizlik türü, gelişim özellikleri ve eğitim performansları göz önünde bulundurularak gerekli düzenlemeler yapılır 35.
    • Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için merkezi sistem sınavlarında gerekli tedbirler alınır 35.
    • İşitme yetersizliği, zihinsel yetersizliği veya otizmi olan öğrenciler, velinin yazılı talebi ve BEP geliştirme biriminin kararı doğrultusunda yabancı dil dersinden muaf tutulabilirler 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim hizmetleri kurulu özel eğitim sınıfı açılması için ne yapmalı?

    Özel eğitim hizmetleri kurulunun özel eğitim sınıfı açılması için yapması gerekenler şunlardır: 1. Değerlendirme Yapmak: Öğrencilerin yetersizlik türlerini, eğitim performanslarını ve özelliklerini değerlendirerek özel eğitim sınıfına ihtiyaç duyulup duyulmadığını belirler. 2. Öneri Sunmak: İl veya ilçe milli eğitim müdürlüğüne özel eğitim sınıfı açılması yönünde öneride bulunur. 3. Valilik Olurunu Almak: Önerinin onaylanması için valiliğin olurunu alır. 4. Bilgileri Sisteme İşlemek: Açılan özel eğitim sınıfına ilişkin bilgileri Bakanlığın kurum bilgilerinin veri girişi yapılan sistemine işler.

    Özel eğitimde hangi formlar kullanılır?

    Özel eğitimde kullanılan bazı formlar şunlardır: Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu. Bireysel Gelişim Raporu. Eğitsel Performans Formu. Veli Sözleşmesi. Ayrıca, özel eğitimde kullanılan diğer formlar arasında "Öğrenci Yönlendirme Bilgilendirme Kitapçığı", "Destek Eğitim Odası Açma Süreci ve Form Örnekleri", "Performans Belirleme Formları" ve "Özel Eğitim İle İlgili Yasa, Yönetmelik ve Kılavuzlar" yer alır.

    Özel eğitim kurumları yönetmeliği değişti mi?

    Evet, Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği değişmiştir. 14 Haziran 2024 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan "Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile bazı değişiklikler yapılmıştır. Ayrıca, 3 Ocak 2025 tarihli yönetmelik değişikliğiyle birlikte Millî Eğitim Bakanlığı, özel öğretim sektörüne yönelik öğrenci etkinlik merkezleri, psikolojik danışma merkezleri ve dil, konuşma ve ergoterapi merkezleri gibi yeni kurum türlerini belirlemiştir. Son olarak, 12 Temmuz 2025 tarihinde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde biyometrik kimlik doğrulama sistemi kullanılmasını zorunlu kılan bir düzenleme Resmi Gazete'de yayımlanmıştır. Yönetmelik değişikliklerinin tam metnine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: resmigazete.gov.tr; kipcak.av.tr; sozcu.com.tr.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler hangi yönetmelik kapsamında değerlendirilir?

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği kapsamında değerlendirilir.

    Eğitim mevzuatı hangi kanunlara tabidir?

    Eğitim mevzuatı, aşağıdaki temel kanunlara tabidir: 1. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu. 2. 7528 Sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanunu.

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu ne iş yapar?

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Eğitsel Değerlendirme ve Yerleştirme: Eğitsel amaçla bireyin tüm gelişim alanındaki özelliklerini ve akademik disiplin alanlarındaki yeterliliklerini belirleyerek en az sınırlandırılmış eğitim ortamına ve özel eğitim hizmetine karar verir. 2. Özel Eğitim Tedbirleri: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin yerleştirilmesi için gerekli özel eğitim tedbirlerini alır. 3. İş Birliği: Özel eğitim hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesi amacıyla ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapar. 4. BEP Hazırlığı: Bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) geliştirir ve eğitim programlarını bireyselleştirerek uygular. 5. Aile Eğitimi: Ailelerin özel eğitim sürecinin her aşamasına aktif katılımlarını ve eğitimlerini sağlar. 6. Politika Geliştirme: Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapar.