• Buradasın

    OkulProgramları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MD.1.1.4 ve MD.1.1.5 ne demek?

    MD.1.1.4 ve MD.1.1.5, "Masal ve Destanlarımız" dersinde yer alan öğretim programı kazanımlarıdır. MD.1.1.4 kazanımı, masalın vermek istediği mesajı belirlemeyi içerir. MD.1.1.5 kazanımı ise masaldakileri günümüz değerleriyle karşılaştırmayı kapsar.

    İlkokulda hangi kitaplar zorunlu?

    İlkokulda zorunlu olan kitaplar, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 147. maddesine göre şunlardır: 1. Anayasa. 2. İlgili mevzuat. 3. İlköğretim okulu öğretim programları. 4. Okul öncesi eğitim programları. 5. Türkçe sözlük ve yazım kılavuzu. 6. Tarih ve coğrafya atlasları. 7. Tebliğler dergisi. Ayrıca, imkanlar ölçüsünde aşağıdaki kitaplar da bulundurulmalıdır: 8. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan eğitim öğretimle ilgili meslekî yayınlar. 9. Eğitimle ilgili incelemeler, araştırmalar, broşürler, haritalar ve albümler. 10. Öğrencilerin seviyelerine uygun eserler. 11. Öğretim programlarıyla ilgili CD, disket ve kasetler. 12. Meslekî ve teknik eğitimle ilgili CD, disket ve kasetler.

    2 sınıf ingilizce programı ne zaman değişti?

    2. sınıf İngilizce programı, Türkiye'de 2013-2014 eğitim-öğretim yılında değiştirilmiştir.

    Global okul programı ne zaman başlıyor?

    Global Okullar Programı (Global Schools Program), farklı eğitim kurumları tarafından farklı zamanlarda başlatılmaktadır. - BÜMED MEÇ Okulları'nda Global Okullar Programı, 2022-2023 Eğitim Öğretim yılı Eylül ayında başlamıştır. - ABC Okulları ise Mayıs 2024'te programa dahil olmuştur.

    Maarif modeli fen bilimleri nasıl?

    Maarif Modeli kapsamında fen bilimleri eğitimi, bütünsel bir yaklaşım benimseyerek öğrencilerin çok yönlü gelişimini desteklemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda fen bilimleri derslerinde öne çıkan bazı unsurlar şunlardır: Disiplinlerarası Yaklaşım: Fizik, kimya, biyoloji gibi derslerin yanı sıra matematik ve teknolojiyle de bağlantılar kurularak daha kapsamlı bir eğitim sunulmaktadır. STEM Eğitimi: Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarının entegrasyonu ile öğrencilerin problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri geliştirilmektedir. Performans Değerlendirme: Öğrencilerin deney yapma, gözlem ve eleştirel düşünme becerileri projelerle ölçülmektedir. Güncel Konular: Sürdürülebilirlik, çevre duyarlılığı, dijital dönüşüm gibi güncel konular müfredata eklenmiştir. Yapay Zeka Destekli Eğitim: Twin Science gibi platformlar, yapay zeka destekli testler ve video içerikleri ile fen bilimleri derslerinin daha etkili olmasını sağlamaktadır.

    Işık Okulları ders programı nasıl?

    Işık Okulları'nın ders programı, öğrencilerin bireysel gelişimlerini destekleyen ve uluslararası standartlara uygun bir eğitim sunar. Bazı ders programları şunlardır: - Ana Dil ve Edebiyat: Türkçe ve edebiyat öğretiminde evrensel bir bakış açısı kazandırılır, etnik kökeni aşağılayan veya cinsiyet ayrımcılığı yapan eserlere yer verilmez. - Matematik ve Fen Bilimleri: Dersler, bilimsel terimleri İngilizce diliyle destekler ve yurt dışı gezileriyle zenginleştirilir. - Sosyal Bilgiler: Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler dersleri, proje bazlı çalışarak küresel vatandaşlık bilincini kazandırır. - IB Programları: Ortaokuldan itibaren IB-MYP (Orta Yıllar Programı) ve IB-DP (Diploma Programı) ile eğitim uluslararası bir boyut kazanır. - Teknoloji ve Bilişim: Dersler, 21. yüzyıl becerilerini içerecek şekilde hazırlanır ve öğrencilerin yaratıcılıklarını, eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirir. Ders programları, öğrencilerin farklı öğrenme stillerine göre çeşitlendirilir ve akıllı tahta, videolar, belgeseller gibi çeşitli öğretim materyalleriyle desteklenir.

    Yeni müfredatta 1 sınıfta hangi konular kaldırıldı?

    Yeni müfredatta 1. sınıfta kaldırılan konular şunlardır: 1. Kesirler: İlkokul 1. sınıftan kesirler konusu kaldırıldı ve 2. sınıftan itibaren öğretilmeye başlandı. 2. Zaman, sıvı ölçme ve standart ölçme araçları ile ilgili işlemler: Bu konular da 1. sınıftan çıkarılarak 2. sınıfa aktarıldı. 3. Takvim okuma: Yeni müfredatta takvim okuma konusu da yer almamaktadır. 4. Romen rakamları: İlkokul 3. sınıfta Romen rakamları öğrenme hedefi olarak verilmedi.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli senaryo belirleme verileri nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli senaryo belirleme verileri şunlardır: 1. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: Öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimini kapsayan bir eğitim modeli. 2. Kavramsal Beceriler: Öğrencilerin geniş bir perspektifte bilgi ve beceri geliştirmelerini sağlayan bileşenler. 3. Eğilimler ve Alan Becerileri: Öğrencilerin edindikleri becerileri sergilemelerinde belirleyici role sahip unsurlar. 4. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri: Öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen beceriler. 5. Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi: Eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana ulaşmayı hedefleyen bir çerçeve. 6. Program Dışı Etkinlikler: Öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik faaliyetler ve disiplinler arası yaklaşımı destekleyen etkinlikler. 7. Ölçme ve Değerlendirme: Süreç odaklı, beceri temelli ve geliştirici bir ölçme değerlendirme yaklaşımı.

    Okul diyabet programı seviye 3 nedir?

    Okulda Diyabet Programı Seviye 3, tip 1 diyabetli çocukların okul ortamında desteklenmesi ve diyabet yönetiminin iyileştirilmesi için hazırlanan eğitim platformunun son seviyesini ifade eder. Bu seviyede, öğretmenler ve okul çalışanları, diyabetli öğrencilerin bakımı ve güvenliği konusunda gerekli bilgi ve becerileri edinirler.

    Okulda diyabet programı eğitimi nasıl alınır?

    Okulda Diyabet Programı Eğitimi almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Platform Kaydı: "Okulda Diyabet Programı Eğitim Platformu"na Mebbis üzerinden kayıt olunmalıdır. 2. Eğitim Seviyeleri: Seviye 1, 2 ve 3 olmak üzere üç farklı eğitim seviyesi bulunmaktadır. Her seviye için ilgili videolar tamamlanmalıdır. 3. Test ve Belgeler: Eğitim sonunda çıkan testler doğru bir şekilde cevaplanmalı ve en az 8 soru doğru bilinmelidir. Platformun web adresi: https://okuldadiyabet.meb.gov.tr/.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni kaç sayfa?

    "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni" 110 sayfadan oluşmaktadır.

    Kök değerler nelerdir?

    Kök değerler, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2018 yılında güncellenen müfredatta yer alan ve öğrencilere kazandırılması hedeflenen değerlerdir. Bu değerler şunlardır: 1. Adalet. 2. Dostluk. 3. Dürüstlük. 4. Öz denetim. 5. Sabır. 6. Saygı. 7. Sevgi. 8. Sorumluluk. 9. Vatanseverlik. 10. Yardımseverlik.

    MEB sosyal sorumluluk yönergesi nedir?

    MEB Sosyal Sorumluluk Programı ve Hayat Boyu Öğrenme/Sertifikasyon Uygulama Yönergesi, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından öğrencilerin sosyal sorumluluk bilincini artırmak ve hayat boyu öğrenmeyi teşvik etmek amacıyla hazırlanmıştır. Yönergenin temel amaçları: - Öğrencilerin bireysel gelişimlerini desteklemek. - Toplumsal sorunlara duyarlı, liderlik ve koordinasyon gibi yetkinlikleri gelişmiş bireyler yetiştirmek. - Eğitim kurumlarının kurumsal kimliğini güçlendirmek. Yönergede yer alan bazı önemli maddeler: - Öğrenciler, "sosyal sorumluluk kulübü" adı altında kulüpler kurabilecek. - Sosyal sorumluluk faaliyetleri ekip çalışması şeklinde gerçekleştirilecek. - Öğrenciler, en az 40 saatlik sosyal sorumluluk faaliyetlerini e-Okul sistemindeki "Sosyal Etkinlik Modülü"ne kaydederek belgelendirebilecekler.

    Yeni müfredatta iklim nasıl işlenecek?

    Yeni müfredatta iklim değişikliği konusu şu şekilde işlenecektir: 1. Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği Dersi: Ortaokullarda "Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği" dersi zorunlu ders olarak yer alacaktır. 2. Öğretim Programlarının Güncellenmesi: Öğretim programları, çevre ve iklim değişikliği konularına uyumlu şekilde güncellenecektir. 3. Yenilikçi Uygulamalar: Okullarda hava kalitesi ölçüm cihazları, gri su depolama gibi yenilikçi uygulamalar hayata geçirilecektir. 4. Öğretmen Eğitimleri: Öğretmenlere iklim değişikliği ve çevre bilinci konularında eğitimler verilecektir. 5. Sosyal ve Kültürel Faaliyetler: Çevre ve iklim değişikliği ile ilgili sosyal ve kültürel faaliyetlerin yaygınlaştırılması sağlanacaktır.

    Meb onaylı 101 temel eser kaç tane?

    MEB onaylı 101 temel eser sayısı 100'dür.

    TED K12 nedir?

    TED K12, Türk Eğitim Derneği (TED) tarafından yürütülen bir eğitim modelidir. Bu modelde öğrenciler, sadece dersleri dinleyerek değil, interaktif ve reaksiyoner bir şekilde öğrenirler. Ayrıca, TED K12 kapsamında aşağıdaki programlar da yer almaktadır: - Bilim İnsanı Yetiştirme Programı: Fizik, kimya, biyoloji ve matematik derslerinin İngilizce olarak okutulduğu, okul-üniversite işbirliğine dayalı dört yıllık bir programdır. - Uluslararası Programlar: BTEC, IB Diploma Programı, Uluslararası AS ve A Seviye Yeterlilik Programı ve Advanced Placement (AP) gibi programları içerir.

    Meb Arapça 6. sınıf senaryoları yayınlandı mı?

    Evet, MEB Arapça 6. sınıf senaryoları yayınlanmıştır. Bu senaryolar, Aydıncık İmam Hatip Ortaokulu'nun resmi web sitesinde yer almaktadır.

    Meb 9. sınıf senaryoları yayınlandı mı?

    Evet, MEB 9. sınıf senaryoları yayınlandı. 2024-2025 eğitim öğretim yılı birinci dönem için 5 ve 9. sınıf düzeylerine ait konu soru dağılım tabloları Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yayımlandı.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi programları kapsıyor?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, aşağıdaki programları kapsamaktadır: 1. Okul Öncesi Eğitim Programı (anasınıfı). 2. İlkokul 1. Sınıf Programı. 3. Ortaokul 5. Sınıf Programı. 4. Ortaöğretim Hazırlık ve 9. Sınıf Programı. Ayrıca, model sosyal sorumluluk çalışmaları ve hayat boyu öğrenme gibi program dışı etkinlikleri de içermektedir.

    Maarif programına uygun beceri nedir?

    Maarif programına uygun beceriler, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde üç ana kategoride toplanmıştır: 1. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri: Öğrencinin sosyal ve duygusal yönden bütüncül gelişimini destekler. 2. Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi: Eğitim sürecinde değerlerin doğal süreç içerisinde edinilmesini sağlar. 3. Sistem Düşüncesi ve Okuryazarlık Becerileri: Öğrencilerin karmaşık sistemleri anlama ve bu sistemler arasındaki ilişkileri görebilme yeteneğini geliştirir.