• Buradasın

    OkulProgramları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MD.1.1.4 ve MD.1.1.5 ne demek?

    MD.1.1.4 ve MD.1.1.5 ifadelerinin ne anlama geldiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, MD kısaltması şu anlamlara gelebilir: MD5. MDStatus.

    2 sınıf ingilizce programı ne zaman değişti?

    2. sınıf İngilizce programı, Türkiye'de 2013-2014 eğitim-öğretim yılında değiştirilmiştir. 2024-2025 eğitim yılı için ise 2. sınıf İngilizce müfredatında herhangi bir değişiklik yapılmamıştır. Mevcut müfredat, 2013-2014 yılından beri uygulanmaktadır.

    Global okul programı ne zaman başlıyor?

    Global Schools Program (Küresel Okullar Programı), genellikle her yıl herhangi bir belirli tarihte başlamaz, çünkü bu program, UNESCO’nun Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitime Yönelik Küresel Eylem Programını (ESD) destekleyen Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Çözümleri Ağı’nın bir girişimidir ve dünya genelinde farklı okullarda çeşitli zamanlarda uygulanabilir. Örneğin, Boğaziçi Koleji ve ABC Okulları, bu programa Mayıs 2024'te katıldıklarını duyurmuştur. Uğur Okulları ise Global Schools Program’ın resmi uygulayıcısı olarak akredite edilmiştir. Dolayısıyla, katılım tarihleri okula ve programa göre değişiklik gösterebilir.

    Işık Okulları ders programı nasıl?

    Işık Okulları'nın ders programı, farklı eğitim seviyelerine ve okul türlerine göre değişiklik göstermektedir. İlkokul ders programı: 1-4. sınıflarda Türkçe, matematik, hayat bilgisi ve fen bilimleri gibi dersler sınıf öğretmenleri tarafından yürütülür. 4. sınıfta Fransızca, Almanca veya İspanyolca gibi ikinci yabancı dillerle tanışılır ve 5. sınıftan itibaren bu dillerden biri seçilir. Dersler, öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda planlanır ve disiplinler arası ilişkilendirmelere yer verilir. Lise ders programı: Anadolu liselerinde eğitim Türkçe-İngilizce olarak yapılırken, fen liselerinde öğretim dili Türkçedir. Hazırlık sınıfında yoğun bir İngilizce programı uygulanır; lise 1 seviyesinde her iki okul tipi için de 10-12 saate çıkan İngilizce dersleri vardır. Fen liselerinde, öğrencilerin İngilizce seviyelerine göre farklı programlar uygulanır. Ayrıca, IB Diploma Programı ve AP (Advanced Placement) gibi uluslararası programlar da sunulmaktadır. Daha fazla bilgi için Işık Okulları'nın resmi web sitesi ziyaret edilebilir.

    Maarif modeli fen bilimleri nasıl?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde fen bilimleri eğitimi, öğrencilere bilimsel düşünme becerileri kazandırmayı ve fen bilimlerini teknoloji, mühendislik ve matematikle entegre ederek problem çözme ve proje üretme yeteneklerini geliştirmeyi hedefler. Bazı ana yaklaşımlar: STEM Yaklaşımı: Fen bilimlerinin teknoloji, mühendislik ve matematikle entegrasyonu. Proje Temelli Öğrenme: Öğrencilerin gerçek hayattaki sorunlara bilimsel çözümler üreterek proje hazırlaması. Performans Değerlendirme: Öğrencilerin bilimsel düşünme becerileri ve problem çözme yeteneklerinin projelerle değerlendirilmesi. Kariyer Keşfi: Öğrencilerin bilim ve teknolojiyle ilgili kariyer seçeneklerini tanıması. Yeni müfredatta ayrıca, çevre ile ilgili konular eklenerek öğrencilerin çevre bilinci geliştirmesi amaçlanmıştır.

    Yeni müfredatta 1 sınıfta hangi konular kaldırıldı?

    2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanan yeni müfredatta 1. sınıfta kaldırılan konular hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, yeni müfredatta yapılan bazı genel değişiklikler şunlardır: Ders saatleri: Dersler 45 dakika sürecek şekilde düzenlenmiştir. Seçmeli dersler: Seçmeli dersler tüm sınıf seviyelerinde uygulanacak şekilde genişletilmiştir. Yabancı dil ve güzel sanatlar dersleri: Ortaokul ve liselerde bu dersler kaldırılmıştır. Din dersleri: Ortaokulda 16 saat, lisede ise 8 saat (4 zorunlu, 4 seçmeli) olarak düzenlenmiştir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli senaryo belirleme verileri nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli senaryo belirleme verilerine dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu modelin bazı bileşenleri şunlardır: Öğrenci Profili: Yetkin ve erdemli insan yetiştirmeyi hedefler. Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi: Adalet, saygı ve sorumluluk gibi değerler üzerine kuruludur. Beceriler Çerçevesi: Kavramsal, alan, sosyal-duygusal ve okuryazarlık becerilerini içerir. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: İnsanın zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimini destekler. Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı: Sürekli geri bildirim ve aktif değerlendirme yöntemlerini kullanır.

    Okul diyabet programı seviye 3 nedir?

    Okulda Diyabet Programı'nın 3. seviyesi, tip 1 diyabetli öğrencilere gün boyunca acil durumlarda müdahale etmesi ve rutin destek vermesi planlanan okul çalışanları için eğitim materyallerini içerir. Bu eğitim, üç seviyeden oluşur ve her seviyenin tamamlanması sonucunda "Okulda Diyabet Programı Eğitim Belgesi" alınabilir. 3. seviye eğitimin konuları: kan şekerinin izlenmesi; insülin; glukagon kullanımı; sürekli glukoz izleme (SGİ) teknolojisi. Eğitim platformuna, "okuldadiyabet.meb.gov.tr" adresinden ulaşılabilir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni kaç sayfa?

    "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni" 110 sayfadır.

    Okulda diyabet programı eğitimi nasıl alınır?

    Okulda Diyabet Programı eğitimi almak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kayıt Olma: "Okulda Diyabet Programı Eğitim Platformu"na okuldadiyabet.meb.gov.tr adresinden kayıt olunur. 2. Eğitimleri Tamamlama: Platformda yer alan 1, 2 ve 3. seviye eğitimler sırayla tamamlanır. 3. Testleri Çözme: Her seviyenin sonunda çıkan testler çözülür. 4. Belge Alımı: Eğitimler başarıyla tamamlandığında "Okulda Diyabet Programı Eğitim Belgesi" alınır. Eğitimin hedef kitlesi öğretmen, okul hemşiresi ve okul personelidir.

    Kök değerler nelerdir?

    Kök değerler, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen ve öğretim programlarında yer alan 10 değerdir. Bu değerler şunlardır: 1. Adalet. 2. Dostluk. 3. Dürüstlük. 4. Öz denetim. 5. Sabır. 6. Saygı. 7. Sevgi. 8. Sorumluluk. 9. Vatanseverlik. 10. Yardımseverlik.

    Yeni müfredatta iklim nasıl işlenecek?

    Yeni müfredatta iklim şu şekilde işlenecektir: Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği Dersi: Ortaokul 6, 7 veya 8. sınıflarda haftada 2 ders saati seçmeli olarak okutulacaktır. İklim Atölyeleri: Okullarda iklim atölyeleri kurulacak ve çevre ve iklim değişikliği konusunda kazanılan bilgilerin davranışa dönüştürülmesi sağlanacaktır. Güncellemeler: 2025 yılı sonuna kadar öğretim programları, çevre ve iklim değişikliği konularına uyumlu şekilde güncellenecektir. Farkındalık Çalışmaları: Çevre ve iklim değişikliği ile ilgili farkındalık oluşturmak için çeşitli etkinlikler ve dijital platformlar kullanılacaktır. Yenilikçi Uygulamalar: Okullarda sıfır atık kutuları, kompost makineleri ve tarım uygulama alanları gibi yenilikçi uygulamalar hayata geçirilecektir.

    MEB sosyal sorumluluk yönergesi nedir?

    MEB Sosyal Sorumluluk Yönergesi, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğrencilerin sosyal sorumluluk düzeylerini artırmak amacıyla hazırlanmış bir düzenlemedir. Yönergenin bazı amaçları: Öğrencilerin kendine, ailesine ve topluma karşı saygılı, toplumsal sorunlara duyarlı bireyler olarak yetişmelerini sağlamak. Etkili iletişim ve öz güveni geliştirmek, araştırmayı, bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi özendirmek. Öğrencilere liderlik, ekip içinde çalışma ve koordinasyon gibi yetkinlikleri kazandırmak. Yönergenin bazı özellikleri: Sosyal sorumluluk faaliyetleri ekip çalışması şeklinde gerçekleştirilir. Öğrenciler ortaöğretim süresi boyunca en az 40 saatlik sosyal sorumluluk faaliyeti yapar. Bu faaliyetler puanla değerlendirilmez, ancak mezuniyetlerde belgelendirilir. Belgeler, e-Okul sistemindeki "Sosyal Etkinlik Modülü"ne işlenerek öğrenci gelişim dosyasında yer alır.

    TED K12 nedir?

    TED K12, Türk Eğitim Derneği (TED) tarafından geliştirilen ve tüm TED okullarında uygulanan K12 İngilizce Dersi Öğretim Programı'nı ifade eder. Ayrıca, K12 NET, TED öğrenci bilgi sistemi olarak da kullanılmaktadır.

    TRT Okul böyle çalışır ne anlatıyor?

    TRT Okul'da yayınlanan "Böyle Çalışır" programı, gündelik hayatta kullanılan aletlerin nasıl çalıştığını animasyonlarla destekleyerek anlatır. Programda, örneğin katalitik dönüştürücü veya barometre gibi cihazların çalışma prensipleri basit ve anlaşılır bir dille açıklanmaktadır.

    Maarif programına uygun beceri nedir?

    Maarif programına uygun beceriler, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında çeşitli alanlarda tanımlanmıştır: Türkçe alan becerileri: Dinleme/izleme, okuma, yazma ve konuşma becerileri. Matematik alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma, veriye dayalı karar verme ve matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma. Fen bilimleri alan becerileri: Bilimsel becerileri uygun ve etkili bir şekilde kullanma. Sosyal bilimler alan becerileri: Yirmi birinci yüzyıl becerileri ile ilişkili on altı alan becerisi. Sanat alan becerileri: Sanatın farklı alanları aracılığıyla yerel ve evrensel kültürleri tanıma, estetik bakış açısı kazanma. Beden eğitimi, oyun ve spor alan becerileri: Fiziksel uygunluk, takım çalışması, problem çözme, stratejik düşünme, karar verme. Bilişim teknolojileri ve yazılım alan becerileri: Teknoloji tasarım, mühendislik, mimarlık, biyomimikri, görsel iletişim, pazarlama, bilgisayar destekli tasarım ve yapay zekâ uygulamaları. Din eğitimi ve öğretimi alan becerileri: Temel kaynakları kullanma, dinî kaynakları tetkik, tahkik, tefekkür, dinî delillere başvurma, tatbik, tilavet ile hitabet ve mesleki uygulama. Yabancı dil alan becerileri: Finansal, görsel, eleştirel okuryazarlık gibi çeşitli beceriler.

    Meb'in yeni matematik programı nedir?

    MEB'in yeni matematik programı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanmıştır. Bu programda matematik dersleri şu şekilde yapılandırılmıştır: Matematik alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme, matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma olarak belirlenmiştir. Sadeleştirme: Ders içeriklerinde %35'lik bir seyreltilme yapılarak sadeleştirme gerçekleştirilmiştir. Günlük hayat becerileri: Matematik derslerinde günlük hayat becerilerine ağırlık verilmiştir. Algoritma ve bilişim: Matematik ve algoritma-bilişim ilişkisi, öğrenme ve öğretme süreçlerine dahil edilmiştir. Limit ve türev: İntegral kavramı yerine limit ve türev konuları daha kapsamlı şekilde ele alınmıştır. Bu değişiklikler, öğrencilerin matematiksel becerilerini güçlendirmeyi ve çağın gereksinimlerine uygun eğitim vermeyi amaçlamaktadır. Yeni program, 9 Eylül 2024 tarihinden itibaren okul öncesi, ilkokul 1. sınıf, ortaokul 5. sınıf ve lise 9. sınıflardan başlayarak kademeli olarak uygulanacaktır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi programları kapsıyor?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında aşağıdaki programları kapsamaktadır: Okul öncesi eğitim. İlkokul 1. sınıf. Ortaokul 5. sınıf. Ortaöğretim hazırlık sınıfı. Ortaöğretim 9. sınıf. Bu model, öğretim programları, eğitici ve öğretmen eğitimleri, ders kitapları, öğretim materyalleri, ölçme, izleme ve değerlendirme süreçlerini içermektedir.

    1981 programı haftalık ders çizelgesi nedir?

    1981 programı haftalık ders çizelgesine dair bilgi bulunamadı. Ancak, 1981-1982 öğretim yılında Türkiye'deki ilkokulların haftalık ders çizelgesine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: 9lib.net sitesinde "İlkokulların Haftalık Ders Çizelgesinin Tarihsel Gelişimi" başlıklı makale; ttkb.meb.gov.tr sitesinde "Haftalık Ders Çizelgeleri" kategorisi. Ayrıca, 2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanacak olan "İlköğretim Kurumları (İlkokul ve Ortaokul) Haftalık Ders Çizelgesi" de aynı sitede mevcuttur.

    11. sınıf ortak Türk tarihi nedir?

    11. sınıf ortak Türk tarihi, Türk Devletleri Teşkilatı üyesi ülkelerin ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında okutulmak üzere hazırlanmış bir ders programıdır. Amaçları: Türk topluluklarının ortak tarih, dil ve kültüre sahip oldukları düşüncesini aşılamak. Türk dünyası arasında karşılıklı saygı ve birlik duygusunu geliştirmek. İçeriği: Türk topluluklarının bilinen en eski dönemlerinden 15. yüzyıla kadar olan geçmişi, Türk devletleri ve hanedanları tarihi bazında anlatır. Öğretim Programı: Uluslararası Türk Akademisi ve ilgili ülkelerin eğitim bakanlıkları iş birliğiyle hazırlanmıştır. Kronolojik ve tematik yaklaşımlar bir arada ele alınmıştır.