• Buradasın

    Müfredat

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gis 3 hangi konular var?

    GIS 3 sınavının konuları, sınavın uygulandığı sınıfa göre değişiklik gösterebilir: 5. sınıf GIS 3. Türkçe: Parçada anlam, dil bilgisi, yazım kuralları. Matematik: Kümeler ve elemanları, kesirler, geometrik şekiller, problem çözme, zaman ve uzunluk ölçüleri. Fen Bilimleri: Madde ve özellikleri, çağımızdaki elektrik, su döngüsü ve doğa olayları, canlılar ve yaşam. Sosyal Bilgiler: Hak ve sorumluluklar, kültür ve miras, coğrafi kavramlar, göç ve nüfus hareketleri. İngilizce: Kelime bilgisi, dil bilgisi, reading comprehension, speaking and listening. 10. sınıf GIS 3.

    Yeni müfredat edebiyatta hangi konular çıktı?

    2025-2026 eğitim-öğretim yılı için belirlenen yeni müfredatta edebiyat dersinde işlenen bazı konular şunlardır: Sözün Ezgisi. Kelimelerin Ritmi. Dünden Bugüne. Nesillerin Mirası. Ayrıca, 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı, Batı Edebiyatı ve Akımları, Milli Edebiyat Dönemi Türk Edebiyatı, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı gibi konular da işlenmektedir. Müfredat içeriği, eğitim kurumuna ve öğretim seviyesine göre değişiklik gösterebilir.

    Yeni müfredata uygun test nasıl yapılır?

    Yeni müfredata uygun test yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Öğrenme Çıktılarını Belirleme: Testin kapsamını belirlemek için müfredatta tanımlanan öğrenme çıktılarını ve süreç bileşenlerini dikkate almak gereklidir. 2. Farklı Ölçme Yöntemleri Kullanma: Çalışma kâğıtları, açık uçlu sorular, performans görevleri, öz ve akran değerlendirme formları gibi çeşitli ölçme yöntemleri kullanılmalıdır. 3. Geçerli, Güvenilir ve Kullanışlı Olma: Ölçme araçlarının geçerli, güvenilir ve kullanışlı olmasına özen gösterilmelidir. 4. Güncel Örneklere Başvurma: Millî Eğitim Bakanlığı'nın odsgm.meb.gov.tr adresinde yayımladığı örnek ölçme araçlarını incelemek ve bu araçlardan faydalanmak faydalı olabilir. Bu süreçte, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nin ölçme değerlendirme yaklaşımına uygun hareket etmek önemlidir.

    İşçi problemleri ne zaman kalktı?

    İşçi problemleri, matematik müfredatından kaldırılmamıştır. Ancak, işçi havuz problemleri gibi bazı problem türleri, müfredatta yer almamaktadır.

    10 sinif matematik mof nedir?

    MÖF, "Mikro Öğreten Fasiküller" anlamına gelir. Orijinal Mikro 10. Sınıf Matematik MÖF, Orijinal Yayınları tarafından hazırlanmış, 10. sınıf matematik için mikro öğreten fasiküller içeren bir kaynak kitaptır.

    ODTÜ endüstriyel tasarım müfredatında neler var?

    ODTÜ Endüstriyel Tasarım müfredatında yer alan bazı dersler: Tasarım stüdyo dersleri: Öğrencilerin pratik becerilerine odaklanan mesleki eğitim sunar. Görselleştirme ve modelleme teknikleri: El çizimi, teknik çizim, üç boyutlu fiziksel model yapımı ve bilgisayar destekli üç boyutlu modelleme. Malzeme ve üretim bilgisi: Plastik, ahşap, metal gibi farklı malzemelerin özellikleri ve üretim teknikleri. Ergonomi ve kullanıcı deneyimi: İnsan vücudunun ölçüleri ve hareket kabiliyeti göz önünde bulundurularak tasarımların optimize edilmesi. Pazarlama, tasarım yönetimi, tasarım tarihi: Endüstriyel tasarımın kültürel ve eleştirel yönleri. Seçmeli dersler: Takı tasarımından çoklu medya tasarımına kadar çeşitli alanlar. Yaz stajları: Üretim firmaları ve tasarım ofislerinde gerçekleştirilir. Müfredat, her eğitim yılı için ayrı tasarım stüdyoları ve sanayiden profesyonellerin yer aldığı açık jürilerle desteklenir.

    Meb kazanımları nasıl belirlenir?

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) kazanımları, eğitim politikaları ve müfredatın şekillendirilmesi süreciyle belirlenir. Bu süreçte dikkate alınan bazı unsurlar şunlardır: Öğrenci profili. Toplumsal değerler. Bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişim. Dijital okuryazarlık, eleştirel düşünme ve yenilikçilik. MEB kazanımları ayrıca, uzaktan eğitim süreçlerinde öğrencilerin kazanım edinme düzeylerini belirleme gibi uygulamalarla da değerlendirilebilir.

    Yeni müfredat yazılılar nasıl olacak?

    2024-2025 eğitim öğretim yılında Türkiye'de yazılı sınavlar şu şekilde planlanmıştır: Ortak Yazılı Sınavlar: 6, 7, 9 ve 10. sınıf düzeylerinde Türkçe ve matematik dersleri için yapılacaktır. Dil Sınavları: Dil sınavları yazılı ve uygulamalı olarak iki aşamada yapılacaktır. Uygulamalı Dersler: Beden eğitimi, görsel sanatlar, teknoloji ve tasarım, müzik ve atölye derslerinin sınavları tüm okullarda aynı kazanımı ölçecek şekilde yapılacaktır. Yeni müfredatın yazılı sınavlarla ilgili spesifik bir değişikliği hakkında bilgi bulunmamaktadır. Ancak, genel olarak sınavların daha etkin ve adil bir şekilde değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

    Zeduva 9. sınıf hangi seviye?

    Zeduva, 9. sınıf öğrencileri için yeni müfredata uygun eğitim içerikleri sunmaktadır. 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanan "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" müfredatı kapsamında, 9. sınıf öğrencileri Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Türk Dili ve Edebiyat, Tarih ve Coğrafya gibi derslerde önceki yıllardan farklı konular işlemektedir. Zeduva'nın 9. sınıf içerikleri, bu yeni müfredata göre hazırlanmış ücretsiz videolar ve PDF'ler içermektedir.

    Yeni müfredat okuma yazma ne zaman başlayacak?

    Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim öğretim yılının başlayacağı 9 Eylül 2024'ten itibaren okul öncesi, ilkokul 1. sınıf, ortaokul 5. sınıf ve lise 9. sınıftan başlamak üzere kademeli şekilde uygulanmaya başlanacaktır. Dolayısıyla, yeni müfredat kapsamında okuma yazma öğretimi de bu sınıf seviyelerinde başlayacaktır.

    MEB müfredat konu anlatımı nasıl yapılır?

    MEB müfredat konu anlatımının nasıl yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, MEB müfredatıyla ilgili kaynaklara şu sitelerden ulaşılabilir: mufredat.meb.gov.tr. ogmmateryal.eba.gov.tr. youtube.com. kaganakademi.com.tr. egitim.net.tr.

    Sosyal Bilgilerde hangi dersler zorunlu?

    Sosyal bilgiler dersinde zorunlu dersler arasında şunlar yer alır: Genel Fiziki Coğrafya; Sosyal Bilgilerin Temelleri; Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ve II; Türk Dili I ve II; Yabancı Dil; Bilişim Teknolojileri; Eğitime Giriş; Eğitim Psikolojisi. Ayrıca, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Türk Eğitim Tarihi, Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları gibi dersler de zorunlu dersler arasında yer alabilir. Zorunlu dersler, eğitim kurumuna ve programa göre değişiklik gösterebilir.

    Yeni müfredat matematikte neler değişti?

    Yeni müfredatta matematik dersinde yapılan bazı değişiklikler: Sadeleştirme: Ders içeriklerinde %35'lik bir seyreltilme yapılarak konular sadeleştirildi. Günlük hayatla iç içe olma: Matematik derslerinin ezberden uzak, günlük hayat becerileriyle iç içe işlenmesi hedeflendi. Alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve araç-teknoloji kullanımı gibi alan becerileri belirlendi. İntegral, limit ve türev: Integral kavramı çıkarıldı, limit ve türev konuları daha kapsamlı ele alındı. Fonksiyon: Fonksiyon kavramı, lisede işlenmesine rağmen 8. sınıftan itibaren yer almaya başladı. Geometri: Geometride araç ve teknoloji kullanımı öne çıkarıldı, dinamik bir geometri öğretimi hedeflendi. Olasılık ve istatistik: İstatistik ve olasılık konularına daha fazla ağırlık verildi. Kümeler ve mantık: Soyut ve işlem odaklı kümeler ve mantık konuları diğer konularla entegre edilerek yeniden yapılandırıldı.

    Meb müfredatında kaç çeşit bakteri var?

    MEB müfredatında kaç çeşit bakteri olduğuna dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, bakterilerin sınıflandırılması hakkında bilgi verilebilir. Bakteriler, şekillerine, beslenmelerine, boyanmalarına ve solunumlarına göre sınıflandırılır. Şekillerine göre: yuvarlak (coccus), çubuk (bacillus), spiral (spirillum), virgül (vibrio). Beslenmelerine göre: ototrof (fotosentetik ve kemosentetik) ve heterotrof (parazit ve saprofit). Boyanmalarına göre: Gram (+) ve Gram (-). Solunumlarına göre: aerob, anaerob ve geçici anaerob veya geçici aerob.

    Yeni müfredatta iklim nasıl işlenecek?

    Yeni müfredatta iklim şu şekilde işlenecektir: Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği Dersi: Ortaokul 6, 7 veya 8. sınıflarda haftada 2 ders saati seçmeli olarak okutulacaktır. İklim Atölyeleri: Okullarda iklim atölyeleri kurulacak ve çevre ve iklim değişikliği konusunda kazanılan bilgilerin davranışa dönüştürülmesi sağlanacaktır. Güncellemeler: 2025 yılı sonuna kadar öğretim programları, çevre ve iklim değişikliği konularına uyumlu şekilde güncellenecektir. Farkındalık Çalışmaları: Çevre ve iklim değişikliği ile ilgili farkındalık oluşturmak için çeşitli etkinlikler ve dijital platformlar kullanılacaktır. Yenilikçi Uygulamalar: Okullarda sıfır atık kutuları, kompost makineleri ve tarım uygulama alanları gibi yenilikçi uygulamalar hayata geçirilecektir.

    Yeni matematik müfredatında hangi konular var?

    2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren geçerli olacak yeni matematik müfredatında yer alan bazı konular şunlardır: Sayılar ve Cebir: Asal çarpanlar ve bölenler, EBOB ve EKOK, bölünebilme kuralları. Fonksiyonlar: Fonksiyon kavramı, fonksiyonların nitel özellikleri, karesel, karekök ve rasyonel fonksiyonlar, ters fonksiyon. Geometri: Dörtgenler ve çokgenler, özel dörtgenler, uzay geometrisi (prizma, piramit, silindir, koni, küre). İstatistik ve Olasılık: İki kategorik değişkenli veriler, veriden olasılığa, koşullu olasılık, Bayes teoremi. Algoritma ve Bilişim: Algoritma temelli problemler, mantık bağlaçları ve niceleyiciler. Ayrıca, matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve araç-teknoloji kullanımı gibi alan becerileri de müfredatta yer almaktadır. Yeni müfredat, işlemsel içerikleri ortaöğretime taşıyarak ve disiplinler arası ilişkileri destekleyecek şekilde düzenlenmiştir.

    3 Grup Harfler ne zaman öğretilir?

    3. grup harfler olan "Ü, S, Ö, Y, D, Z" harflerinin öğretilmesi, yeni müfredata göre 1. sınıf öğrencilerine 2 hafta içinde gerçekleştirilir. Harf gruplarının öğretim süresi, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyi, öğrenme hızı ve sınıf mevcudu gibi değişkenlere bağlı olarak öğretmen tarafından düzenlenebilir.

    Formal eğitim nedir?

    Formal eğitim, belirli bir müfredat ve plan çerçevesinde, belirli kurallar ve yöntemler doğrultusunda verilen eğitimdir. Formal eğitimin özellikleri: Planlı ve programlı eğitim. Belirli eğitim kurumlarında gerçekleştirilir. Belirli bir zaman diliminde gerçekleşir. Belirli bir eğitim sürecini ifade eder. Eğitim sonunda belge veya sertifika verilir. Formal eğitim, bireylerin akademik, mesleki, sosyal ve kültürel gelişimlerine katkıda bulunur.

    1 sınıfta hangi müfredat uygulanacak?

    2025-2026 eğitim öğretim yılında Türkiye'de ilkokul 1. sınıflarda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli müfredatı uygulanacaktır. Bu müfredatta yer alan bazı dersler ve konuları: Türkçe: Okuma-yazmaya hazırlık, ses tanıma ve heceleme, kelime ve cümle oluşturma, okuduğunu anlama, kısa cümle ve paragraf yazımı. Matematik: Doğal sayılar, sayma ve sıralama, toplama ve çıkarma işlemleri, uzunluk ve ağırlık ölçüleri, geometrik şekiller, saat ve takvim kavramı, paralar ve örüntü oluşturma. Hayat Bilgisi: Okula ve arkadaşlara uyum, temel haklar ve sorumluluklar, aile bireylerini tanıma, güvenlik ve temizlik kuralları, trafik kuralları ve çevre bilinci, doğa olayları ve mevsimler. Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi: Renkleri ve şekilleri tanıma, basit çizim ve boyama teknikleri, şarkı söyleme, ritim tutma, oyunlarla fiziksel gelişim, grup çalışmaları ve motor beceri gelişimi.

    Tegm.meb.gov.tr ne iş yapar?

    tegm.meb.gov.tr, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğünün web adresidir. Temel Eğitim Genel Müdürlüğünün bazı görevleri: Okul öncesi ve ilköğretim okul ve kurumlarının yönetimine ve öğrencilerinin eğitim ve öğretimine yönelik çalışmalar yapmak ve belirlenen politikaları uygulamak. Okul öncesi ve ilköğretim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak. İlköğretim öğrencilerinin barınma ihtiyaçlarının giderilmesi ve maddi yönden desteklenmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek. Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla iş birliği yaparak eğitim projeleri hazırlamak ve uygulamak. Hizmetlerin etkin ve verimli bir şekilde sunulmasına yönelik proje faaliyetlerini planlamak ve uygulamak. Çeşitli kuruluşlarca yapılmış araştırma ve projeleri izlemek ve sonuçlarını değerlendirmek.