• Buradasın

    Yeni müfredatta iklim nasıl işlenecek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yeni müfredatta iklim değişikliği konusu şu şekilde işlenecektir:
    1. Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği Dersi: Ortaokullarda "Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği" dersi zorunlu ders olarak yer alacaktır 35. Bu ders, 6, 7 veya 8. sınıflarda haftada 2 ders saati olarak okutulacaktır 5.
    2. Öğretim Programlarının Güncellenmesi: Öğretim programları, çevre ve iklim değişikliği konularına uyumlu şekilde güncellenecektir 1.
    3. Yenilikçi Uygulamalar: Okullarda hava kalitesi ölçüm cihazları, gri su depolama gibi yenilikçi uygulamalar hayata geçirilecektir 1.
    4. Öğretmen Eğitimleri: Öğretmenlere iklim değişikliği ve çevre bilinci konularında eğitimler verilecektir 13.
    5. Sosyal ve Kültürel Faaliyetler: Çevre ve iklim değişikliği ile ilgili sosyal ve kültürel faaliyetlerin yaygınlaştırılması sağlanacaktır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yeni müfredat hangi modele göre hazırlandı?

    Yeni müfredat, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adlı modele göre hazırlanmıştır.

    Yeni müfredat hangi sınıflardan başlayacak?

    Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli olarak uygulanmaya başlanacaktır.

    Yeni müfredatta fen bilimleri nasıl olacak?

    Yeni müfredatta fen bilimleri dersleri şu şekilde olacaktır: 1. İlkokul 3. ve 4. sınıflar ile ortaokul ve imam hatip ortaokulları 5-8. sınıflarda fen bilimleri dersleri, disiplinlerarası bir yaklaşım ile sunulacak ve matematik ile sosyal bilimlerle ortak projeler yapılacaktır. 2. 9. sınıfta fizik bilimi ve kariyer keşfi, akışkanlar, kuvvet ve hareket, enerji, elektrik ve manyetizma, dalgalar konuları işlenecektir. 3. 10. sınıfta akışkanlar, kuvvet ve hareket, elektrik ve manyetizma, enerji, dalgalar konuları devam edecektir. 4. 11. sınıfta madde ve doğası, kuvvet ve hareket, elektrik ve manyetizma, optik konuları yer alacaktır. 5. 12. sınıfta ise enerji, kuvvet ve hareket, madde ve doğası, dalgalar konuları işlenecektir. Ayrıca, yeni müfredatta fen bilimlerinde STEM yaklaşımı benimsenerek, öğrencilerin problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri geliştirilecektir.

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı temel farklar şunlardır: 1. 21. Yüzyıl Becerileri: Yeni müfredat, eleştirel düşünme, problem çözme, dijital beceriler ve değerler eğitimine öncelik verirken, eski müfredat daha çok ezber odaklıydı. 2. Ders İçerikleri: Yeni müfredatta uygulamalı etkinlikler artırılmış, dijital araçlar kullanılmış ve gerçek hayat problemlerine dayalı projeler eklenmiştir. 3. Bireysel Farklılıklar: Yeni müfredat, bireysel farklılıklara ve yaratıcı düşünceye daha fazla önem vermektedir. 4. Ölçme ve Değerlendirme: Yeni müfredatta öğrencilerin süreç içerisindeki gelişimleri de değerlendirmeye dahil edilmiş, performans ödevleri ve yıl boyunca düzenli geri bildirim verilmiştir. 5. Özel Eğitim İhtiyaçları: Yeni müfredat, özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için daha fazla bireyselleştirilmiş eğitim planı ve teknolojik destek araçları öngörmektedir.

    Fen bilimleri yeni müfredat ne zaman uygulanacak?

    Fen bilimleri yeni müfredatı, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanacaktır.

    Yeni müfredat kazanımları nasıl belirlenir?

    Yeni müfredat kazanımları, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından aşağıdaki süreçlerle belirlenir: 1. Planlama ve Yenilikçi Yaklaşım: Müfredat değişikliği için kapsamlı bir planlama yapılır ve yenilikçi yöntemler kullanılır. 2. Öğretmen ve Uzman İş Birliği: Öğretmenler, eğitim uzmanları ve akademisyenler iş birliği yaparak müfredatın taslağını oluşturur. 3. Pilot Uygulama: Taslak, pilot okullarda uygulanarak geri bildirimler alınır. 4. Güncel İhtiyaçların Değerlendirilmesi: Toplumun ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler dikkate alınır. 5. Öğrenci Odaklı Yaklaşım: Kazanımlar, öğrenci merkezli ve 21. yüzyıl becerilerini geliştirmeye yönelik olarak belirlenir.