• Buradasın

    Medula

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Medulada doktor kodu nerede yazar?

    Medula sisteminde doktorun kodu, "drTescilNo" alanında yer alır. Ayrıca, HastaYatisBilgisiDVO nesnesindeki drAnesteziTescilNo alanı kaldırılmıştır ve yerine yatakKodu alanı eklenmiştir.

    Medula sisteminde eşlerin yetim aylığı nasıl hesaplanır?

    Medula sisteminde eşlerin yetim aylığının nasıl hesaplandığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, dul ve yetim aylığının genel hesaplama prensipleri şu şekildedir: Eşin aylığı: Eş, emekli, adi malûllük veya vazife malûllüğü aylığı alıyorsa, dul eşine %50 oranında aylık bağlanır. Eşin kendi çalışması veya SSK, Bağ-Kur gibi farklı bir sosyal güvenlik kurumundan aylık alması durumunda, dul eşine %75 oranında aylık bağlanır. Çocukların aylığı: Erkek çocuklar için eğitim durumuna göre 18, 20 veya 25 yaşına kadar aylık bağlanır. Kız çocukları için yaş veya eğitim şartı aranmaz, evlenene veya sigortalı bir işe başlayana kadar aylık almaya devam ederler. Malul çocukların aylığı: Çalışma gücünü en az %60 oranında kaybeden ve bu durumu Kurum Sağlık Kurulu kararıyla kanıtlayan malul çocuklara aylık bağlanır. Aylık oranları, hak sahipleri arasında belirli indirim ve paylaşım kurallarına göre yapılır.

    İş göremezlik raporu için doktordan hangi kodla giriş yapılır?

    İş göremezlik raporu için doktordan hangi kodla giriş yapıldığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, elektronik iş göremezlik raporlarının düzenlendiği uygulamaya, görevli doktorlar tarafından MEDULA şifresi (kurumsal hekim şifresi) ile erişim sağlanabilmektedir. İş göremezlik raporu almak için öncelikle Sosyal Güvenlik Kurumu'nun (SGK) belirlediği yetkili sağlık kurumlarından birine başvurulur.

    Medula dönem örnekleme nedir?

    Medula dönem örnekleme, SGK dönem fatura işlemi sonrası yapılan bir işlemdir. Örnekleme işlemi sonrasında, dönemi iptal etme veya kayıtlarda değişiklik yapma imkanı kalmaz. Örnekleme yöntemiyle, reçete kontrol biriminin iş yükü azalır ve ödemelerin zamanında alınması sağlanır.

    Kontrol raporunu devam raporu olarak vermek ne demek?

    Kontrol raporunu devam raporu olarak vermek, raporun bitiş tarihinden sonra hastanın tekrar istirahat etmesi gerekiyorsa, hekimin bu durumu belirterek yeni bir rapor vermesi anlamına gelir. Bu durumda, tek hekim en fazla 10 gün daha rapor verebilir ve toplam süre 20 günü aşmamalıdır. Eğer kontrol raporu zamanında yenilenmezse, SGK rapor parasını ödemez.

    Medula arıza bildirimi nasıl yapılır?

    Medula arıza bildirimi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. SGK ile iletişime geçme: Medula sisteminde yaşanan arızalar için SGK'nın Hizmet Sunumu Genel Müdürlüğü ile iletişime geçilebilir. 2. Arıza tespiti ve tutanak: Arıza nedeniyle provizyon alınamaması durumunda, Kurum Hizmet Sunumu Genel Müdürlüğü yetkililerince imzalanacak bir tutanak ile arıza tespit edilebilir. 3. Manuel işlem ve faturalama: Arıza süresince, SUT'nin "1.7.2 - MEDULA sisteminden kaynaklanan nedenlerle provizyon alınamaması" maddesi gereği manuel faturalama yapılabilir. Medula arıza bildirimleri için ayrıca "medula.sgk.gov.tr" adresindeki kullanım kılavuzları ve web servisleri de kullanılabilir.

    Medula ve hastane entegrasyonu nasıl yapılır?

    Medula ve hastane entegrasyonunun nasıl yapılacağına dair bazı bilgiler şu şekildedir: e-Nabız entegrasyonu. Veri alışverişi. Medula yönetim sistemi entegrasyonu. Medula ve hastane entegrasyonunun nasıl yapılacağına dair en doğru ve güncel bilgi için bir uzmana danışılması önerilir.

    Medula'ya hangi tanılar girilir?

    Medula sistemine girilebilecek tanılardan bazıları şunlardır: ICD-10 kodları. Akkiz immün yetmezlik kapsamında yer alan tanılar. Medula sistemine girilebilecek tanılar, zamanla güncellenebilir. En güncel bilgi için SGK'nın resmi web sitesini ziyaret etmek önerilir.

    Medula örnekleme oranı nasıl hesaplanır?

    Medula'da örnekleme oranı, eczane ve sağlık kurumları için farklı şekillerde hesaplanır: Eczaneler için: B grubu reçeteler %5 basit rasgele örnekleme yöntemiyle örneklenir. A grubu reçeteler ve içeriğinde raporlu ilaç, kan ürünü veya hemofili ilacı bulunan reçeteler örnekleme yapılmadan tamamı incelenir. Sağlık kurumları için: Yatan hasta reçeteleri, günübirlik tedavi reçeteleri ve sağlık raporu ile temin edilen ilaç/ilaçları içeren reçeteler (A Grubu) %10 oranında örneklenir. G bendine giren reçeteler (B Grubu) %5 oranında örneklenir. SUT 25.2.2. maddesinin a, b, c, e ve f bentlerine giren reçeteler (C Grubu) ise tamamı incelenir. Örnekleme oranı, tespit edilen hata oranına göre sağlık kurumlarının tüm faturalarına uygulanır ve buna göre ödeme yapılır.

    Eczacı kartı ile medulaya giriş yapılır mı?

    Eczacı kartı ile Medula'ya giriş yapılamaz. Medula Eczane Provizyon Sistemine giriş için T.C. Kimlik Numarası, Diploma Tescil Numarası ve Personel Tipi (Hekim veya Diş Hekimi) gibi bilgilerin girilmesi gerekmektedir. Medula'ya e-Devlet üzerinden elektronik imza ile giriş yapmak da mümkündür.

    Medula eczane doktor girişi nasıl yapılır?

    Medula eczane doktor girişi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. İnternet tarayıcısını açın. 2. Medula giriş sayfasına gidin. 3. Kullanıcı bilgilerinizi girin. 4. Güvenlik kontrollerini tamamlayın. 5. Sistemi kullanın. Medula eczane sistemine ilk kez giriş yapacak olanların şifre alması gerekmektedir. Medula sistemine giriş için güncel tarayıcı sürümlerinin (Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome) kullanılması önerilir.

    Medula doktor girişi için hangi şifre kullanılır?

    Medula doktor girişi için SGK kurumsal hekim şifresi kullanılır. Bu şifre, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından yalnızca hekimlere verilir. SGK kurumsal hekim şifresi, "medeczane.sgk.gov.tr/doktor" web adresine girilerek temin edilebilir.

    Medula sistem arızası nasıl düzeltilir?

    Medula sistem arızasını düzeltmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Sistem Hatalarının Bildirimi: Medula yardım masasına (gss@sgk.gov.tr) hata ve detayları bildirilmelidir. Doktor Kayıtlarının Kontrolü: Doktorların Medula sisteminde kayıtlı olup olmadığı ve tescil numaralarının doğru girilip girilmediği kontrol edilmelidir. Hasta Bilgilerinin Doğrulanması: Hasta cinsiyet bilgisi, bütçe kodu ve sağlık karnesi bilgileri kontrol edilmelidir. Dönem Sonlandırma Sorunları: Dönem sonlandırma ekranında T.C. kimlik numaraları veya isimlerin çıkmaması durumunda, ilgili bilgiler ile birlikte Medula yardım masasına bildirilmelidir. Ayrıca, Medula sistemindeki arızalar sırasında SGK İl Müdürlüğü ile iletişime geçilerek sistemin çalışmadığı ve manuel fatura düzenlenebileceği bilgisi teyit edilmelidir. Bu adımlar sorunu çözmezse, daha fazla destek için SGK Sağlık İşleri İl Müdürlüğü veya yazılım firması ile iletişime geçilmesi önerilir.

    Medula eczane provizyon nasıl alınır?

    Medula eczane provizyonu almak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Eczane otomasyon programı açılır ve varsa güncellemeler alınır. 2. Program içerisinde sağ üst köşede yer alan SGK provizyon linkinden Medula Provizyon Sistemi açılır 3. Reçete ve eki belgelerin (rapor vb.) Sağlık Uygulama Tebliğine uygunluğu kontrol edilir. 4. Hastanın T.C. kimlik numarası girilir. 5. Sigortalı kapsam türü seçilir. 6. Reçete üzerinde Medula takip numarası varsa sisteme girilir, (zorunlu değildir). 7. Reçetenin protokol numarası girilir. 8. Reçete sahibine ait cep telefon numarası varsa sisteme girişi yapılır 9. Reçete tarihi girilir. 10. İlaç alım tarihi girilir. 11. Tesis kodu girilir. 12. Reçete türü seçilir. 13. Reçete alt türü seçilir. 14. Hasta türü seçilir. 15. Dr. Tescil Numarasından hekim aranır İlacın karekodu, karekod okuyucuyla okutulur ve diğer bilgiler girilerek reçete kaydedilir. Medula Eczane Provizyon Sistemi ile ilgili daha fazla bilgiye, eskisehireo.org.tr ve medeczane.sgk.gov.tr sitelerindeki ilgili dokümanlardan ulaşılabilir.

    İade reçete nasıl yapılır?

    İade reçete işlemi için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Medula Sistemi'nde ekranın sol sütununda bulunan "İADE REÇETE" butonu tıklanır. 2. "İADE REÇETE" alanına ilgili döküm numarası yazılır. 3. "İADE POSTA TARİHİ" butonu tıklanır. 4. Açılan alana "Posta Alındı Tarihi" girilerek "Kaydet" butonuna tıklanır. 5. İade tipine göre "İçerikten ve/veya Mevzuattan İade" butonu tıklanır. 6. Ekranda beliren iade reçete numarasının üstüne tıklanarak iade reçete açılır. 7. İade reçete tekrar "Kaydet" yapılır (E-Reçete Kaydet butonuna tıklanır). 8. Medula Sistemi'nde ekranının sol sütununda yer alan "FATURA SONLANDIRMA" butonuna basılır. 9. "FATURA TÜRÜ" alanına reçetelerin grubu (A, B, C veya Kan Ürünü) ve iade türü durumuna göre (A grubu içerikten iade, B grubu mevzuattan iade, C grubu Kan Ürünü İçerikten iade vb.) seçilip, "DÖNEM" alanına reçetelerin iade edilen ayı seçildikten sonra "SORGULA" butonuna basılır. 10. İade dökümü sonrası yeni bir fatura kesim işlemi yapılmayacaktır. İade dökümünün Kuruma teslim edilmesi için aşağıdaki belgeler gereklidir: 2 adet iade dökümü (kaşe imza yapılarak); 2 adet koli rezervasyon dökümü; SGK iade reçete dilekçe örneği. İade dökümünün, reçete ve/veya rapor eksiklikleri tamamlandıktan sonra 15 iş günü içinde alınması ve Kuruma teslim edilmesi gerekmektedir.

    Medula reçeteleri ne zaman silinir?

    Medula sisteminde kaydedilen e-reçeteler, eczane tarafından karşılanmamışsa, oluşturan sağlık hizmet sunucusu tarafından "SGK'dan sil" metodu kullanılarak silinebilir. Reçete silme işlemleri için "Reçete Sorgu" bölümünde silinecek e-reçete numarası girilerek reçete bulunur ve gerekli iptal işlemleri yapılır. Medula sisteminden silinen e-reçetelerin geri getirilmesi mümkün değildir.

    Medula tesis kodu nasıl bulunur?

    Medula tesis kodunu bulmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. SGK Sağlık İşleri İl Müdürlükleri'ne Başvuru: İlk defa sözleşme yapacak tesisler, kendilerini www.huap.org adresinden Tekil Tanımlayıcı'ya tanımlamak zorundadır. 2. Medula Sistemi: Tesisler, Tekil Tanımlayıcı'dan aldıkları tesis kodu ile beraber bağlı bulundukları Sağlık İşleri İl Müdürlüklerine başvurarak sözleşme yapmalıdır. 3. Medeczane Portalı: Tesis kodunu, medeczane.sgk.gov.tr adresinden Medula sistemine giriş yaparak öğrenebilirsiniz. 4. Kullanıcı Bilgileri: Giriş yaparken T.C. kimlik numaranızı, parolayı ve ekrandaki 6 haneli güvenlik numarasını kullanmanız gerekmektedir.

    Medula 5.3.1.c.(1).k nedir?

    Medula 5.3.1.c.(1).k ifadesi, GSS Medula Sistemi içindeki bir kod veya parametre olabilir. Bu kodun tam anlamı ve kullanımı, sistemin güncel kılavuzlarına göre değişiklik gösterebilir. Ancak, genel olarak Medula sisteminde takip tipi olarak "K" kodu, "komplikasyon" durumunu ifade eder ve bu, yatan takiplerde kullanılan bir koddur.

    Medula'da 5.2.1.C.1 hatası nedir?

    Medula'da 5.2.1.C.1 hatası, sistem hatası veya geçersiz işlem anlamına gelir. Bu hata, çeşitli nedenlerden dolayı ortaya çıkabilir: Geçersiz bilgi girişi: Hasta, sigorta veya işlemlerle ilgili bilgilerin yanlış girilmesi. Sistemsel sorunlar: Medula sisteminde yaşanan teknik sorunlar, bakım çalışmaları veya sistem güncellemeleri. Hizmetin kapsam dışı olması: Sunulan sağlık hizmetinin SGK tarafından karşılanmaması. Süreç ihlalleri: Gerekli ön koşulların yerine getirilmemesi. Bu hata ile karşılaşıldığında, ilgili sağlık hizmeti sağlayıcısının veya hastanenin sistem yöneticileriyle iletişime geçilmesi önerilir.