• Buradasın

    Kamu kurumlarında muhasebe sistemi nasıl olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu kurumlarında muhasebe sistemi şu şekilde olmalıdır:
    1. Çift Taraflı Kayıt Sistemi: Her türlü muhasebe işlemi çift taraflı kayıt sistemine göre kaydedilmelidir 12.
    2. Standart ve Genel Kabul Görmüş İlkeler: Muhasebe uygulamaları, uluslararası standartlara uygun olarak belirlenmeli ve uygulanmalıdır 14.
    3. Tahakkuk Esası: Mali işlemler tahakkuk esasına göre kaydedilmeli, gelirler tahsil edildiği, giderler ise ödendiği yılda muhasebeleştirilmelidir 12.
    4. Belgeye Dayanma Zorunluluğu: Tüm muhasebeleştirme işlemleri kanıtlayıcı belgelere dayandırılmalıdır 12.
    5. Hesap Planının Detayı: Yöneticilerin yönetim ihtiyaçlarına uygun detayda bir hesap planı kullanılmalıdır 1.
    6. Mali Tabloların Tamlığı: Mali tablolar, doğru ve anlaşılır şekilde düzenlenmeli, tam ve zamanında iç ve dış kullanıcılara sunulmalıdır 14.
    Ayrıca, Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi (BKMYBS) kullanılarak muhasebe süreçlerinin entegrasyonu ve otomasyonu sağlanmalıdır 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bütünleşik muhasebe sistemi nedir?

    Bütünleşik muhasebe sistemi, kamu mali yönetiminin tüm yönlerini bir araya getiren ve bilgi akışını sağlayan bir sistemdir. Bu sistem, aşağıdaki süreçleri entegre eder: Mali planlama. Bütçe yönetimi. Nakit yönetimi. Muhasebe ve mali raporlama. Denetim. Bütünleşik muhasebe sistemi, veri doğruluğunu artırır, karar alma süreçlerini hızlandırır ve kamu kaynaklarının verimli kullanılmasını sağlar.

    Kamu harcama yönetmeliği nedir?

    Kamu harcama yönetmeliği, kamu gelir ve giderlerinin etkili bir şekilde yönetilmesi amacıyla hazırlanan düzenlemelerdir. Bu yönetmelikler, aşağıdaki konuları kapsar: İç kontrol faaliyetleri: Kamu idarelerinin mali durumlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi. Ön mali kontrol: Harcama öncesi yapılan kontroller ve ödeneklerin doğru şekilde kullanılması. Ödeme belgeleri: Kesin ve ön ödemelerde kullanılacak belgelerin belirlenmesi ve düzenlenmesi. Harcama talimatı ve onay belgeleri: Giderlerin yapılabilmesi için gerekli olan belgelerin hazırlanması ve imzalanması. Bu yönetmelikler, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na dayanılarak hazırlanır ve Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girer.

    Genel kabul görmüş muhasebe standartları nelerdir?

    Genel kabul görmüş muhasebe standartları (GKGMS), finansal raporlamada tutarlılık ve şeffaflık sağlamak için dünya çapında benimsenen ilkelerdir: 1. Düzenlilik İlkesi: Muhasebe uygulamaları kesinlikle GKGMS standartlarına uygun olmalıdır. 2. Tutarlılık İlkesi: Muhasebe yöntemleri dönemden döneme değiştirilmeden uygulanmalıdır. 3. Samimiyet İlkesi: Finansal veriler doğru ve tarafsız olmalıdır. 4. Yöntemlerin Kalıcılığı İlkesi: Tüm finansal raporların hazırlanmasında muhasebe uygulamaları tutarlıdır. 5. Telafi Etmeme İlkesi: Mali raporlar, borçların ve varlıkların tüm ayrıntılarını göstermeli, birini diğeriyle telafi etmeye çalışmamalıdır. 6. İhtiyatlılık İlkesi: Finansal veriler, şirketi daha iyi göstermek amacıyla "döndürülmeye" çalışılmadan gerçekte olduğu gibi sunulmalıdır. 7. Süreklilik İlkesi: Raporlar, işletmenin faaliyet göstermeye devam edeceği varsayımıyla hazırlanmalıdır. 8. Periyodiklik İlkesi: Raporlar, üç aylık veya yıllık gibi genel kabul görmüş bir takvime göre yapılmalıdır. 9. Önemlilik İlkesi: Finansal raporlar, işletmenin gerçek finansal durumunu tam olarak açıklamalıdır. 10. İyi Niyet İlkesi: Mali raporların hazırlanmasında görev alan herkes dürüst davranmalıdır.

    Kamu kurumları hangi sistemi kullanıyor?

    Kamu kurumları, Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) ve Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemi (DETSİS) gibi sistemleri kullanmaktadır. DETSİS, Türkiye Cumhuriyeti devlet teşkilatı içindeki kurum ve kuruluşların merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatlarındaki birimlerini hiyerarşik yapıya uygun olarak kayıt altına alır ve tek bir numara ile tanımlar. EBYS ise belgelerin dijital ortamda oluşturulmasını, düzenlenmesini, yönetilmesini ve güvenli bir şekilde arşivlenmesini sağlar.

    Kamu mali yönetimi ve kontrol kanununun temel ilkeleri nelerdir?

    Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun temel ilkeleri şunlardır: 1. Kamu malî yönetimi uyumlu bir bütün olarak oluşturulur ve yürütülür. 2. Kamu maliyesi, kamu görevlilerinin hesap verebilmelerini sağlayacak şekilde uygulanır. 3. Maliye politikası, makroekonomik ve sosyal hedefler ile uyumlu bir şekilde oluşturulur ve yürütülür. 4. Kamu malî yönetimi, Türkiye Büyük Millet Meclisinin bütçe hakkına uygun şekilde yürütülür. 5. Kamu malî yönetimi malî disiplini sağlar[6]. 6. Kamu malî yönetimi, ekonomik, malî ve sosyal etkinliği birlikte sağlayacak şekilde kamusal tercihlerin oluşması için gerekli ortamı yaratır[7]. 7. Kamu idarelerinin mal ve hizmet üretimi ile ihtiyaçlarının karşılanmasında, ekonomik veya sosyal verimlilik ilkelerine uygun olarak maliyet-fayda veya maliyet-etkinlik analizleri yapılır[8].

    5018 kamu mali yönetimi ve kontrol kanunu kaç bölümden oluşur?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu dokuz bölümden oluşmaktadır: 1. Genel Hükümler; 2. Kamu İdare Bütçeleri; 3. Taşınır ve Taşınmazlar; 4. Kamu Hesapları ve Mali İstatistikler; 5. İç Kontrol Sistemi; 6. Dış Denetim; 7. Yaptırımlar ve Yetkili Merciler; 8. Diğer Hükümler; 9. Yürürlükten Kaldırılan Hükümler, Geçici Maddeler ve Yürürlük.

    Mahalli idarelerde muhasebe hangi muhasebe sistemi?

    Mahalli idarelerde muhasebe, tahakkuk esaslı muhasebe sistemi uygulanmaktadır.