Buradasın
Kamu kurumlarında muhasebe sistemi nasıl olmalı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu kurumlarında muhasebe sistemi şu şekilde olmalıdır:
- Çift Taraflı Kayıt Sistemi: Her türlü muhasebe işlemi çift taraflı kayıt sistemine göre kaydedilmelidir 12.
- Standart ve Genel Kabul Görmüş İlkeler: Muhasebe uygulamaları, uluslararası standartlara uygun olarak belirlenmeli ve uygulanmalıdır 14.
- Tahakkuk Esası: Mali işlemler tahakkuk esasına göre kaydedilmeli, gelirler tahsil edildiği, giderler ise ödendiği yılda muhasebeleştirilmelidir 12.
- Belgeye Dayanma Zorunluluğu: Tüm muhasebeleştirme işlemleri kanıtlayıcı belgelere dayandırılmalıdır 12.
- Hesap Planının Detayı: Yöneticilerin yönetim ihtiyaçlarına uygun detayda bir hesap planı kullanılmalıdır 1.
- Mali Tabloların Tamlığı: Mali tablolar, doğru ve anlaşılır şekilde düzenlenmeli, tam ve zamanında iç ve dış kullanıcılara sunulmalıdır 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: