Buradasın
Kamu kurumlarında muhasebe sistemi nasıl olmalı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu kurumlarında muhasebe sistemi, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu doğrultusunda şu özelliklere sahip olmalıdır:
- Tahakkuk Esası: Bütçe hesapları dışındaki tüm gelir, gider, varlık ve yükümlülükler tahakkuk esasına göre raporlanmalıdır 35.
- Çift Taraflı Kayıt Sistemi: Her muhasebe işlemi, bir hesabın borcuna kaydedilen tutarın, başka bir hesap ya da hesapların alacağına kaydedilmesi esasına dayanır 14.
- Mali Saydamlık ve Hesap Verebilirlik: Mali tablolar, kamu idarelerinin mali durumunu, performansını ve nakit akışlarını gerçeğe uygun şekilde sunmalıdır 35.
- Elektronik Sistem Kullanımı: Yeni Devlet Muhasebesi Bilişim Sistemi ve Yeni Harcama Yönetim Sistemi gibi elektronik sistemler kullanılarak işlemler kaydedilmeli ve yönetilmelidir 2.
- Tam Açıklama: Mali tablolar, kullanıcıların doğru karar vermelerine yardımcı olacak ölçüde yeterli, açık ve anlaşılır şekilde düzenlenmelidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: