• Buradasın

    Havacılık

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Av kısaltması ne zaman kullanılır?

    Av kısaltması, genellikle "avukat" kelimesinin kısaltması olarak kullanılır. Av kısaltmasının kullanıldığı bazı durumlar: hukuki evraklarda (dava dilekçeleri, sözleşmeler, mahkeme yazışmaları); resmi belgelerde (baro kayıtları, adliye dokümanları); kartvizitlerde; haber metinlerinde, makalelerde; forum ve sosyal medya platformlarında hızlı iletişim amaçlı. Ayrıca, "av" kısaltması farklı alanlarda farklı anlamlar taşıyabilir, örneğin: Havacılık: "aviyonik" terimi, uçakların elektronik sistemlerini ifade eder. Coğrafya: "Avrupa" kıtasının kısaltması olarak kullanılır. Sağlık: "Ağız ve Diş Sağlığı" anlamında kullanılabilir.

    Uçak koltukları neden ters?

    Uçak koltuklarının ters olmamasının sebebi, maliyet ve yolcu tercihleri olarak belirtilmektedir. Michigan Üniversitesinde ulaşım güvenliği üzerine çalışan araştırmacı Richard Snyder'in de belirttiği gibi, arkaya bakan koltuklar, ani duruşlarda sırt, boyun, baş, kol ve bacak için daha fazla koruma sağlar ve bu sayede kazalardan canlı çıkma olasılığı 10 kat daha artabilir. Ancak bir çarpışma sırasında, yolcunun ağırlık merkezinin daha yükseleceği ve koltuğu daha fazla zorlayacağı bilinmektedir. Ayrıca, birçok yolcu, ticari hava taşımacılığının başladığı günden beri, öne bakan koltukların kendilerini karşılayacağını düşünerek uçağa bindiği için, standartların değiştirilmesi ve buna uyum sağlamalarını beklemek zor olarak değerlendirilmektedir.

    Atatürk Havalimanı genel havacılık terminali ne zaman açılacak?

    Atatürk Havalimanı genel havacılık terminalinin ne zaman açılacağına dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, İstanbul Havalimanı'nda genel havacılık terminali ve hizmetlerinin 2025 yılı içinde devreye girmesi beklenmektedir. İstanbul Havalimanı'ndaki genel havacılık terminali, 5.000 metrekare alanda hizmet verecek ve iş jetlerinin yanı sıra özel yolculara da hizmet sunacak.

    Gaziantep'in Oğuzeli ilçesinde görülen cisim nedir?

    2025 yılı Temmuz ayında Gaziantep'in Oğuzeli ilçesinde görülen cismin ne olduğuna dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. 2 Temmuz 2025 tarihinde, Şanlıurfa ve Gaziantep gibi yakın bölgelerde, gökyüzünde bir süre belirip kaybolan kırmızı noktamsı bir ışık gözlemlenmiştir. Cismin kimliği hakkında uzmanlardan henüz bir açıklama gelmemiştir.

    Türk Sivil Havacılık Akademisi ne iş yapar?

    Türk Sivil Havacılık Akademisi (TSHA), Türkiye ve bölge ülkeleri için kalifiye havacılık personeli eğitimi vermekle görevlidir. TSHA'nın bazı işlevleri: Eğitim: AB ve uluslararası standartlarda havacılık eğitimleri sunar. İşbirliği: Uçuş okulları ve havacılık meslek liseleri ile işbirliği içinde çalışır. TSHA, resmi memurların görev yaptığı bir devlet organıdır. Sivil Havacılık Akademisi (SHA) ise havacılığın çeşitli dallarından uzmanların oluşturduğu idealist bir sivil toplum kuruluşudur.

    Kare loop ne demek?

    Kare loop ifadesi, farklı bağlamlarda çeşitli anlamlar taşıyabilir. İşte bazı olası açıklamalar: Müzik: Bir şarkıda tekrar eden seslerin, sürekli şekilde ard arda çalan seslerin açıklamasıdır. Bilgisayar: Programlama mantığının önemli bir öğesidir; bilgisayarın tekrarlaması istenen fiiller bir döngü içerisine yerleştirilir ve döngü sona erene kadar bu fiiller tekrarlanır. Sağlık: Disposable kare loop koter kalem ucu gibi tıbbi cihazlarda kullanılabilir. Ayrıca, "loop" kelimesi İngilizce'de "ilmek", "çember" veya "halka" gibi anlamlara da gelir.

    Gökler Makine kimin?

    Gökler Makine, Gökler Group A.Ş.'ye aittir. Gökler Group A.Ş., 2009 yılında Sivas'ta kurulmuş olup, hastane mefruşatı ve medikal ekipmanlar üretmektedir. Gökler Makina San. Tic. Ltd. Şti. ise 1998 yılında Antalya'da elektrik bobinaj, kaynak makineleri ve elektrikli el aletlerinin tamir ve bakım servisi olarak kurulmuştur.

    7. Ağustos'ta neden uçak kazası oldu?

    7 Ağustos 2025 tarihinde meydana gelen bazı uçak kazaları şunlardır: Japonya'da F-2A savaş uçağı kazası. İngiltere'de yolcu uçağı kazası. Bu kazaların kesin nedenleri henüz belirlenmemiştir.

    Vecihi'nin hikayesi gerçek mi?

    Evet, Vecihi'nin hikayesi gerçektir. Vecihi, Türk pilot ve mühendis Vecihi Hürkuş'u ifade eder. Vecihi Hürkuş, I. Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı'na katılmış, Türkiye'nin ilk uçak tasarımcısı ve imalatçısı olmuştur. Yeşilçam'ın "Gülen Gözler" filmindeki Vecihi karakteri de Vecihi Hürkuş'tan ilham alınarak yaratılmıştır.

    MNG ve MNG Jet aynı mı?

    MNG ve MNG Jet aynı değildir. MNG, MNG Holding'in bir parçası olup çeşitli mühendislik ve inşaat çözümleri sunan bir firmadır.

    Havacılıkta patch nedir?

    Havacılıkta patch (peç), savaş uçağı pilotlarının kıyafetlerindeki armanın adıdır. Patchlar, askeri üniformalar ve ekipmanlarda kullanılan, dikilmiş veya takılabilir rozetlerdir. Ayrıca, havacılık yamaları konusunda uzmanlaşmış Amerikan Patch gibi firmalar da bulunmaktadır.

    MH370 neden kayboldu?

    Malezya Havayolları'na ait MH370 sefer sayılı uçağın kaybolmasının nedeni hâlâ belirlenememiştir. Kaybolma ile ilgili bazı teoriler şunlardır: Oksijen kaybı: Uçakta oksijen kaybına neden olan bir yangın veya kaza yaşanmış olabileceği ve uçağın acil iniş yapabilmek için rotasını değiştirdiği düşünülmektedir. Pilot hatası: Uçağın, pilot Zaharie Ahmed Şah tarafından kasıtlı olarak rotasından çıkarıldığı iddia edilmektedir. Kaçırma: Uçağın kaçırılmış olabileceği düşünülmektedir. Arama çalışmaları, Hint Okyanusu'nun güneyinde 120 bin kilometrekarelik bir alanda yapılmış, ancak herhangi bir bulguya ulaşılamamıştır.

    Krvs ne iş yapar?

    KRVS ismi, farklı alanlarda faaliyet gösteren kuruluşlarda kullanılmaktadır. İşte bazıları: KRVS Corp., Kaliforniya'da bulunan ve hükümet ilişkileri hizmetleri sunan bir danışmanlık ve teknoloji firmasıdır. KRVS Business Solutions Private Limited, Hindistan'da kayıtlı bir şirket olup, et, balık, meyve, sebze, yağ ve benzeri ürünlerin üretimi, işlenmesi ve korunması ile ilgilenmektedir. KRVS ayrıca, Louisiana'da bir radyo istasyonu olan 88.7 KRVS'yi de ifade edebilir.

    Uçak tescili nasıl sorgulanır?

    Uçak tescilini sorgulamak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet Kapısı: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü hizmeti üzerinden insansız hava aracı pilotluk yetkileri sorgulanabilir. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü: Farklı ülkelere ait havayolu şirketlerinin kullandığı kuyruk numaralarındaki ülkelere ait ifadeler, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü'nün internet sitesindeki "Uçak Milliyeti İşaretleri ve Ortak İşaretler" başlıklı tablodan öğrenilebilir. Çevrim içi uçuş takip kaynakları: Flight Radar 24, Radar Box, FlightAware, PlaneFinder gibi siteler üzerinden uçağın rotası, güncel konumu ve tahmini varış saati gibi bilgiler, ilgili kuyruk numarası ile arama yapılarak öğrenilebilir.

    McDonnell Douglas DC-10 neden yasaklandı?

    McDonnell Douglas DC-10 uçaklarının yasaklanmasının sebebi, 1970'li yıllarda yaşanan ve çok sayıda insanın ölümüne neden olan bir dizi ciddi kazadır. Bu kazalardan bazıları şunlardır: American Airlines 96 kazası (1972). Türk Hava Yolları 981 kazası (1974). American Airlines kazası (1979). Bu kazaların ardından, DC-10 uçaklarının güvenliği konusunda ciddi endişeler doğmuş ve ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), 1979 yılında tüm DC-10'ların Amerikan hava sahasındaki uçuşlarını geçici olarak yasaklamıştır. Ancak, tasarım kusurlarının giderilip filo saatlerinin artırılmasıyla DC-10, benzer dönemdeki diğer yolcu uçaklarıyla karşılaştırılabilir bir güvenlik kaydı elde etmiştir.

    19 Mayis Havacılık Kulübü ne iş yapar?

    19 Mayıs Havacılık Gençlik ve Spor Kulübü Derneği, sportif ve amatör havacılığın gelişmesinde rol oynamak amacıyla kurulmuştur. Faaliyet alanları: tek motorlu uçaklar; yamaç paraşütü; insansız hava araçları (İHA). Kulüp, Samsun’un 19 Mayıs ilçesinde bulunan Ondokuz Mayıs Üniversitesi’ne ait 19 Mayıs Havaalanı, Çarşamba Havalimanı, Ahullu Köyü Göktepe Yamaç Paraşütü Tepesi ve Canik Gültepe Yamaç Paraşütü Tepesi gibi yerlerde çalışmalar yürütmektedir.

    Boeing neden Türkiye'ye yatırım yaptı?

    Boeing'in Türkiye'ye yatırım yapmasının bazı nedenleri: Havacılık sektörü: Türkiye'nin hızla büyüyen sivil ve askeri havacılık sektörü, Boeing için bir yatırım fırsatı sunmaktadır. Stratejik ortaklık: 2017'de başlatılan Boeing Türkiye Milli Havacılık Planı, iki ülke arasındaki ilişkiyi stratejik bir ortaklığa dönüştürerek, sanayi geliştirme, teknoloji işbirliği ve bölgesel servis ortaklığı gibi alanlarda büyümeyi hedeflemektedir. Tedarik zinciri: Türkiye'deki tedarik zincirini genişletme amacı, TAI, Havelsan, Aselsan gibi yerel firmalarla yapılan ortaklıkları teşvik etmektedir. Eğitim ve Ar-Ge: Boeing, Türkiye'deki üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yaparak havacılık ve uzay inovasyonunu teşvik etmektedir. Sosyal sorumluluk: Eğitim, öğretim ve beceri geliştirmeye odaklanan sosyal sorumluluk projeleri, Türkiye'deki paydaşlarla aktif iş birliğini içermektedir.

    Piaggio havacılık motoru üretiyor mu?

    Evet, Piaggio havacılık motoru üretmektedir. Piaggio Aerospace, dünyanın önde gelen uluslararası uçak üreticileriyle lisans altında ve ortak olarak çalışmaktadır. Piaggio Aerospace tarafından üretilen bazı motor modelleri şunlardır: Ardiden 3; Pratt & Whitney PW200; Pratt & Whitney America JSF – F135. Ayrıca, 1960'dan beri uçak motoru üreten Piaggio Aerospace, F-35 motorunun üretilmesinde de katkı sağlamıştır.

    Mayday ve mayday relay farkı nedir?

    Mayday ve Mayday Relay arasındaki temel fark, kullanım amaçları ve kapsamlarıdır: Mayday: Denizdeki veya havadaki bir taşıtın ve içindeki kişilerin, yangın, patlama, çatışma, su alma, denge kaybı, karaya oturma, yere çakılma gibi hayati tehlike arz eden durumlarda yapılan yardım çağrısının başlangıcıdır. Mayday Relay: Mayday çağrısı yapan başka bir taşıt adına, bu taşıtın yardım talebini iletmek için yapılan çağrıdır. Özetle, Mayday doğrudan tehlike durumunu ifade ederken, Mayday Relay bu durumun başka bir taşıt tarafından iletilmesini sağlar.

    THY'de anonslar neden İngilizce?

    Türk Hava Yolları'nda (THY) anonsların İngilizce yapılmasının sebebi, havacılığın uluslararası bir sektör olması ve ICAO'nun (Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü) havacılık için ortak bir dil olarak İngilizce'yi belirlemiş olmasıdır. Prosedür gereği, THY'de yapılan anonsların İngilizcesi de olmak zorundadır; ancak iç hat uçuşlarında yerel dili anlamayacak birinin bulunmadığı biliniyorsa, pilotlar inisiyatif kullanarak anonsları sadece yerel dilde yapabilir.