• Buradasın

    Gemiler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rahmi Koç'un teknesi Nazenin 3 kaç metre?

    Rahmi Koç'un teknesi Nazenin IV 37,5 metre uzunluğundadır.

    Queen Mary gemi şu an nerede?

    Queen Mary gemisi, şu anda Long Beach, Kaliforniya'da bulunmaktadır ve müze gemi olarak hizmet vermektedir.

    Deniz ticaret hukuku final konuları nelerdir?

    Deniz ticareti hukuku final konuları genellikle aşağıdaki başlıkları içerir: 1. Deniz Ticareti Hukukuna Giriş: Deniz ticareti hukukunun temel kavramları ve kapsamı. 2. Gemi ve Gemi Mülkiyeti: Geminin hukuki statüsü, mülkiyeti ve devri. 3. Donatan ve Kaptan: Donatan ve kaptanın hukuki durumu ve sorumlulukları. 4. Taşıma Sözleşmeleri: Deniz yoluyla eşya taşıma sözleşmeleri ve konişmento. 5. Yük Hasarları ve Sorumluluklar: Taşıyanın yük hasarları ve sorumluluk sınırları. 6. Çatma ve Kurtarma: İki geminin çarpışması ve kurtarma olayları. 7. Deniz Sigortaları: Deniz ticaretinde kullanılan sigorta türleri. 8. Uluslararası Deniz Ticaret Mevzuatı: Uluslararası deniz ticareti kuralları ve sözleşmeleri. Bu konular, deniz ticareti hukukunun genel çerçevesini ve uygulamalarını kapsar.

    İstif Fırkateyni hangi ülkenin?

    İstif Fırkateyni, Türkiye'ye aittir.

    Gabya ve Barbaros sınıfı fırkateynin farkı nedir?

    Gabya ve Barbaros sınıfı fırkateynler arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Yaş ve Modernizasyon: Gabya sınıfı fırkateynler, 1970'li yıllardan 2010'lu yıllara kadar ABD donanmasında kullanılmış ve daha eski gemilerden oluşmaktadır. 2. Teknik Özellikler: Gabya sınıfı fırkateynler, 4100 ton deplasmana, 2 GE LM 2500 gaz türbini ana tahrik sistemine ve 30 knot azami sürate sahiptir. 3. Silah Sistemleri: Gabya sınıfı gemilerde Mk-13 füze atıcısında 36 adet SM-1 hava savunma füzesi ve 4 adet RGM-84 Harpoon gemisavar füzesi bulunurken, Barbaros sınıfında 1 adet 127mm Mk-45 topu, 8 adet RGM-84 Harpoon ve 3 adet 25mm Sea Zenith CIWS silah sistemleri yer almaktadır.

    Tarihte ilk yolcu gemisi ne zaman yapıldı?

    Tarihte ilk yolcu gemisi, 1807 yılında Clermont adıyla yapılmıştır.

    İstif ve Ada sınıfı arasındaki fark nedir?

    İstif ve Ada sınıfı arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Gövde ve Boyut: İstif sınıfı fırkateynler, Ada sınıfının genişletilmiş bir türevidir ve daha büyük bir gövdeye sahiptir. 2. Silah Sistemleri: İstif sınıfı, daha fazla gemisavar füzesi ve 16 hücreli dikey atım sistemi ile donatılmıştır. 3. Görev Amacı: Ada sınıfı, denizaltı karşıtı ve devriye görevleri için tasarlanmışken, İstif sınıfı çok rollü bir yapıya sahiptir ve hava savunma kabiliyeti artırılmıştır. 4. Üretim Aşaması: İstif sınıfı fırkateynlerin üretimi devam ederken, Ada sınıfının üretimi tamamlanmıştır.

    A word 180 bölüm ne?

    A Word 180. bölüm, "Gemicilik" temalı bulmacaları içerir. Bu seviyedeki ipuçları şunlardır: iskele; güverte; sancak; dümen.

    Gemiyi istila eden salyangozlar ne anlatıyor?

    "Gemiyi İstila Eden Salyangozlar" hikayesi, Aziz Nesin tarafından yazılmış "Toros Canavarı" adlı kitapta yer almaktadır. Hikayede, Türkiye'den Marsilya'ya gemiyle salyangoz taşıyan bir gemide yaşanan olay anlatılmaktadır.

    Costa Pacifica kaç kişilik?

    Costa Pacifica gemisi, 3.700 yolcu kapasitesine sahiptir.

    EDS lojistik ne iş yapar?

    EDS Lojistik, lojistik sektöründe çeşitli hizmetler sunan bir çözüm ortağıdır. Başlıca faaliyetleri şunlardır: Şehir içi ve şehirler arası taşımacılık: Kara, hava ve deniz yolu ile yük taşımacılığı. Depolama hizmetleri: Kapalı depo ve antrepo yönetimi. Liman operasyonları: Limanlarda yükleme ve boşaltma işlemleri. Konteyner yükleme: Konteynerlerin güvenli ve zamanında yüklenmesi. Gemi acenteliği ve brokerlik: Gemi hizmetleri ve lojistik danışmanlık. Ayrıca, teknolojik altyapı kullanarak operasyonel verimliliği artırır ve müşteri odaklı bir yaklaşım sergiler.

    LNG yakıt transferi nasıl yapılır?

    LNG (Sıvılaştırılmış Doğal Gaz) yakıt transferi çeşitli yöntemlerle gerçekleştirilir: 1. Ship-to-Ship (Gemiden Gemiye) Yöntemi: İki LNG taşıyıcısı yan yana getirilir ve hoses veya yükleme kolları aracılığıyla gaz bir gemiden diğerine aktarılır. 2. Land to Ship (Karadan Gemiye) Yöntemi: LNG, kıyıda bulunan bir depolama terminalinden veya depodan gemiye aktarılır. 3. Tanker Kamyon Yöntemi: Tanker kamyonlar, gemilere veya feribotlara yakıt sağlar; bu, doğrudan kamyondan gemiye transfer veya bir yakıtlama skidi aracılığıyla yakıtın gemiye ulaştırılması şeklinde olabilir. Tüm bu yöntemler, LNG'nin düşük sıcaklıklarda (-162°C) sıvı halde olmasından dolayı kriyojenik güvenlik önlemleri gerektirir.

    Anadolu gemisi boğazdan nasıl geçti?

    TCG Anadolu gemisi, İstanbul ve Çanakkale boğazlarından şu şekilde geçti: İstanbul Boğazı geçişi. Çanakkale Boğazı geçişi. TCG Anadolu'nun boğaz geçişlerine, havadan ve denizden Türk Silahlı Kuvvetlerine bağlı unsurlar eşlik etti.

    TCG Anadolu'nun açılımı ne?

    TCG Anadolu'nun açılımı, "Türkiye Cumhuriyeti Gemisi" anlamına gelen "TCG" kısaltmasından gelmektedir.

    Titanic'in en büyük parçası kaç metre?

    Titanic gemisinin en büyük parçası olan uzunluğu 269 metredir.

    Gemilerin arkası neden düz?

    Gemilerin arkasının (kıç kısmının) düz olmasının nedeni, yük taşıma kapasitesini maksimize etmektir.

    Sintine ne işe yarar?

    Sintine, gemilerin veya deniz araçlarının en alt kısmında bulunan ve suyun biriktiği bölgedir. Sintine'nin başlıca işlevleri: 1. Geminin dengesini sağlamak: Sintine pompaları, suyun birikmesini önleyerek geminin dengesini korur ve güvenli bir seyir sağlar. 2. Korozyonu önlemek: Alt kısımda su birikmesini engelleyerek metal aksamların korozyona uğramasını önler. 3. Yangın güvenliğini artırmak: Su birikintisi, elektrik tesisatlarına zarar verebilir ve yangın riskini artırabilir; sintine pompaları bu riski azaltır. 4. Motor verimliliğini artırmak: Suyun motor çevresinde birikmesi, motorun verimliliğini düşürebilir; sintine pompaları motorun daha verimli çalışmasına yardımcı olur. 5. Çevre korumasına katkıda bulunmak: Sintine pompaları, biriken yağ, yakıt veya diğer zararlı maddeleri dışarı atarak çevre kirliliğini önler.

    Çeşme deniz muharebesinde neden zift ve katran kullanıldı?

    Çeşme Deniz Muharebesi'nde zift ve katran, gemilerin kalafatlama işleminde kullanılarak gemilerin ahşap kısımlarını nem ve ısıya karşı korumak ve hizmet ömürlerini uzatmak amacıyla kullanıldı.

    Gemiden denize düşmek neden tehlikeli?

    Gemiden denize düşmek, denizde meydana gelebilecek en tehlikeli ve yaşamı tehdit eden olaylardan biridir. Bu durumun bazı nedenleri ve tehlikeleri şunlardır: 1. Geminin pervaneleri: Denize düşen kişi, geminin pervanelerinin oluşturduğu devasa akıntıya kapılabilir. 2. Hipotermi: Son derece soğuk su, hipotermi riskini artırır. 3. Hava koşulları: Dev dalgalar veya kavurucu güneş, durumu daha da kötüleştirebilir. 4. Köpek balığı saldırısı: Düşülen konuma bağlı olarak köpek balığı saldırısı riski vardır. 5. Farkedilmeme: Özellikle büyük gemilerde, düşenin fark edilmemesi mümkündür. Ayrıca, denize düşen kişinin can yeleği giymemesi durumunda hayatta kalma şansı önemli ölçüde azalır.

    GN Denizcilik ne iş yapar?

    GN Denizcilik iki farklı bağlamda değerlendirilebilir: 1. GN Denizcilik Acentelik Limited Şirketi: İstanbul'da kayıtlı bir şirket olup, deniz yolu yük nakliyat komisyonculuğu yapmaktadır. 2. GN Group: Uluslararası deniz taşımacılığı hizmetleri sunan bir şirkettir.