• Buradasın

    Gemiler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mavna ve şilep arasındaki fark nedir?

    Mavna ve şilep arasındaki temel farklar şunlardır: Kullanım Alanı: Mavna, genellikle iç sularda, limanlarda ve kıyı boyunca kısa mesafeli taşımacılık için kullanılır. Şilep, yük gemilerine verilen genel bir isimdir ve genellikle uzun mesafeli açık deniz taşımacılığında kullanılır. Özellikler: Mavna, yelken ya da motor gücü olmadan, çekilerek veya itilerek hareket ettirilen, düz tabanlı ve geniş hacimli bir deniz taşıma aracıdır. Şilep, yapımı lüks olmayan, nakliyat odaklı inşa edilen, ambar ağızlarındaki yük indirip kaldırmayı kolaylaştıracak vinçlere sahip bir gemi türüdür.

    LRIT sistemi nedir?

    LRIT (Long Range Identification and Tracking) sistemi, gemilerin uydular aracılığıyla uzak mesafelerde izlenebilmesi için dünya çapında uygulamaya alınan bir projedir. LRIT sisteminin amaçları: seyir emniyetini ve deniz güvenliğini artırmak; arama ve kurtarma faaliyetlerine katkıda bulunmak; çevre kirliliği ile etkin mücadele etmek. LRIT sisteminin bileşenleri: gemi kaynaklı LRIT bilgi iletim donanımı; İletişim Servis Sağlayıcıları (CPS); Uygulama Servis Sağlayıcıları (ASP); LRIT Veri Merkezleri (DC); LRIT Veri Dağıtım Planı (DDP); Uluslararası LRIT Veri Değişimi (IDE). LRIT sistemi, 1 Ocak 2009 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    Oyuncak gemi çeşitleri nelerdir?

    Oyuncak gemi çeşitlerinden bazıları şunlardır: Yelkenli gemi modelleri: Gulet, kliper, keşif gemisi "caravel" ve brigantine gibi farklı tasarımlarda olabilir. Tarihi gemi modelleri: Viking gemileri, "Barbaros Hayrettin Paşa" ve "HMS Victory" gibi tarihi gemilerin maketleri bulunur. Savaş gemisi modelleri: "Bismarck", "Yamato" ve "USS Missouri" gibi modeller mevcuttur. Uçak gemisi modelleri: "HMS Ark Royal" ve "Nimitz sınıfı" gibi modeller bulunur. Denizaltı modelleri: II. Dünya Savaşı'ndan kalma Alman denizaltıları ve çağdaş nükleer denizaltılar gibi çeşitli tasarımlar vardır. Diğer modeller: Pilli, uzaktan kumandalı, ışıklı ve ses efektli gemi oyuncakları da bulunur. Ayrıca, ahşap, plastik veya metal malzemeden yapılmış oyuncak gemiler de mevcuttur.

    Gemide pis su arıtma nasıl yapılır?

    Gemilerde pis su arıtma işlemi, MSD (Marine Sanitation Device) olarak adlandırılan sistemler ile gerçekleştirilir: Tip I MSD: 20 m ve üzerindeki gemilerde kullanılır, sürekli akış yöntemiyle arıtma yapar. Tip II MSD: Biyolojik arıtma ve dezenfeksiyon yapar, pis suyu depolayan toplama tankları bulunur. Tip III MSD: Denize veya kara tesisine uygun bir şekilde basılana kadar pis su depolama tankları içerir. Ayrıca, yolcu gemilerinde AWTs (Advanced Wastewater Treatment System) olarak adlandırılan ve daha etkili olan gelişmiş atık su arıtma sistemleri de kullanılır. Pis sular, arıtılmadan doğrudan denize boşaltılamaz; belirli standartlara uygun şekilde arıtıldıktan sonra, en yakın karadan belirli bir mesafe uzaklıkta denize boşaltılabilir.

    Can sallarını denize indirme tertibatları temel olarak kaça ayrılır?

    Can sallarını denize indirme tertibatları temel olarak üç ana kategoriye ayrılır: 1. Matafora ile denize indirme: Palangalı matafora; Kızaklı matafora. 2. Vinç ile denize indirme. 3. Hidrostatik serbest bırakma tertibatı: 4 metre derinlikte can salını otomatik olarak serbest bırakır. Ayrıca, bazı can salları, gemi battıktan sonra su yüzeyine çıkarak kullanıma hazır hale gelen hidrostatik kilitler ile de denize indirilebilir.

    Gemilerde neden sac mantolama yapılır?

    Gemilerde sac mantolama yapılmasının birkaç nedeni vardır: Korozyon direnci. Yüksek mukavemet. Estetik ve sızdırmazlık.

    Dünyanın en büyük gemisi Maersk mi?

    Hayır, dünyanın en büyük gemisi Maersk değildir. Dünyanın en büyük gemisi unvanı, 400 metre uzunluğu ve 60 metre genişliğiyle E Sınıfı konteyner gemilerinden biri olan Emma Maersk'e aittir. Ancak, en büyük gemi unvanı zaman zaman değişebilir, bu nedenle güncel bilgiler kontrol edilmelidir. Diğer büyük gemiler arasında Marco Polo (396 metre) ve Oasis of the Seas (360 metre) gibi gemiler de bulunmaktadır.

    Yang Mıng hangi ülkenin gemisi?

    Yang Ming Marine Transport Corporation, Tayvan merkezli bir konteyner nakliye şirketidir.

    IACS nedir?

    IACS, "International Association of Classification Societies" ifadesinin kısaltmasıdır ve Uluslararası Klas Kuruluşları Birliği anlamına gelir. IACS, denizcilik emniyeti, çevre koruma ve sürdürülebilirlik alanlarında faaliyet gösteren, 12 üye kuruluştan oluşan, kâr amacı gütmeyen teknik bir organizasyondur. IACS, üye kuruluşlar arasında deniz güvenliğini ve çevresel korumayı artıran teknik kriterlerin tartışılması, araştırılması ve benimsenmesi için bir platform sağlar.

    TCG Donatan ne iş yapar?

    TCG Donatan ifadesi, "Türkiye Cumhuriyeti Gemisi" anlamına gelen TCG kısaltmasıyla karıştırılmış olabilir. TCG, Türkiye Cumhuriyeti'ne ait olan gemileri temsil eden bir kısaltmadır. Donatan ise, gemisini menfaat sağlamak amacıyla suda kullanan gemi malikine denir.

    Güneş ve rüzgar enerjisinin gemi tasarımında kullanılması neden önemlidir?

    Güneş ve rüzgar enerjisinin gemi tasarımında kullanılmasının önemli nedenleri: Çevresel sürdürülebilirlik: Güneş ve rüzgar enerjisi, fosil yakıtlara kıyasla daha çevre dostu enerji kaynaklarıdır. Enerji bağımsızlığı: Gemilerin enerji ihtiyaçlarını karşılamak için güneş ışığından yararlanmasını sağlar, bu da gemilerin uzun süre denizde kalmasını ve uzak bölgelere ulaşmasını mümkün kılar. Yakıt tasarrufu: Güneş enerjisi kullanımı, yakıt tüketimini azaltır ve işletme maliyetlerini düşürür. Düşük bakım maliyetleri: Güneş panelleri, düşük bakım gerektiren dayanıklı teknolojilerdir. Yedek enerji kaynağı: Güneş enerjisi, ana enerji kaynaklarına yedek olarak kullanılabilir ve acil durumlarda geminin enerji ihtiyacını karşılayabilir.

    Side power ne işe yarar?

    Side-Power markası, denizcilik sektöründe çeşitli ürünler sunarak farklı işlevlere sahiptir: Vector Fin dengeleyici: Yat ve yelkenlilerde demirdeyken sürüklenmeyi azaltır, sallantıyı %95'e kadar düşürür ve kötü hava koşullarında deniz tutması riskini minimize eder. Baş pervanesi: Teknelerin dar alanlarda, limanlarda veya rüzgarlı havalarda yönünü hassas bir şekilde kontrol etmeyi sağlar. Side-Power ürünleri, enerji verimliliği ve kullanım kolaylığı ile de öne çıkar.

    Gemici merdiveni kaç basamak olmalı?

    Gemici merdivenlerinde basamaklar arasındaki mesafe 22,5 cm ile 30 cm arasında olmalıdır. Ayrıca, her 9 metrede bir sahanlığın bulunması zorunludur.

    Gemiyi ilk terk eden kim?

    Gemiyi ilk terk eden kişi farklı bağlamlarda farklı isimler olabilir. Kaptan Francesco Schettino. Mesut Özarslan. Ja'Ron Smith.

    Gemide cankurtaran nasıl çalışır?

    Gemide cankurtaranın nasıl çalıştığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak cankurtaranların görev ve sorumluluklarından bazıları şunlardır: Tehlike altındaki bireyleri kurtarmak ve gerektiğinde ilk yardım sağlamak. Ekipmanları ve tesisleri düzenli olarak kontrol etmek. Toplumu su güvenliği ve boğulma önleme konusunda bilgilendirmek. Kazaları önlemek ve düzeni sağlamak için havuz ve plaj kurallarının uygulanmasını sağlamak. Güvenlik protokollerine uygun olarak cankurtaran botlarını hazırlamak ve bakımını yapmak. Cankurtaranlık belgesi, Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu (TSSF) tarafından yetkilendirilmiş kurumlarca verilir.

    Sintinede su birikirse ne olur?

    Sintinede su birikmesi ciddi hasarlara yol açabilir: Yapısal hasar: Sürekli su teması, teknenin yapısal bütünlüğünü zayıflatabilir. Elektrik problemleri: Sintineye sızan su, kablolara ve elektrikli sistemlere zarar verebilir. Motor sorunları: Aşırı su, motor bölmesine dolarak mekanik arızalara neden olabilir. Deniz kirliliği: Sintine atığı, denizlerde ve kıyılarda kirliliğe yol açabilir. Sintinede su birikmesi durumunda, sintine pompası ile suyun tahliye edilmesi veya Vanemar gibi bir yüksek su seviyesi alarm sistemi ile erken uyarı alınması önerilir.

    Turkon RİZE gemisi nereye gidiyor?

    8 Temmuz 2025 tarihi itibarıyla, Turkon Rize gemisi Ambarlı, Türkiye limanında demirlemiştir. Daha önceki bilgilere göre, Turkon Rize gemisi Hindistan'a ilk seferini gerçekleştirmek üzere Mersin International Port'tan yola çıkmıştır. Gemi hareketleri değişkenlik gösterebilir, bu nedenle güncel bilgiler kontrol edilmelidir.

    Miyar pusulası ne demek?

    Miyar pusulası, bir gemide bulunan pusulaların düzeltilmiş olanı ve diğer pusulalara ayar olarak kabul edileni anlamına gelir. Genellikle mıknatısi olan bu ana pusula, geminin en üst güvertesinde, yani açık köprü üstünde bulunur.

    Siren Kayalıkları'nda neden gemi batar?

    Siren Kayalıkları'nda gemilerin batmasının nedeni, Yunan mitolojisine göre, bu kayalıklarda yaşayan sirenlerin büyüleyici sesleridir. Sirenler, güzel müzik sesleri ve şehvetli inlemeleriyle denizcilerin aklını başından alır ve teknelerini kayalıklara çarparak batırırlar. Bu efsaneye örnek olarak, İzmir’in Foça ilçesinde yer alan Siren Kayalıkları verilebilir. Gerçek hayatta ise Siren Kayalıkları'nda gemilerin batmasının nedeni hakkında bilgi bulunmamaktadır.

    Tank menhol kapağı nedir?

    Tank menhol kapağı, sıvı veya toz malzeme depolanan tankların üst kısmında yer alan, tank içeriğine erişim sağlayan, aynı zamanda sızdırmazlık ve güvenlik işlevi olan bir ekipmandır. Tank menhol kapaklarının bazı türleri: Yuvarlak menhol kapakları: Su ve kanalizasyon sistemlerinde yaygın olarak kullanılır. Oval menhol kapakları: Özel projeler ve belirli alanlara yönelik tasarlanmıştır. Düz kapaklar: Basit ve düz kapaklardır, genellikle tanka erişim sağlamak için kullanılırlar. Basınçlı kapaklar: Basınçlı tanklarda kullanılır, tankın içindeki basıncı kontrol eder. Tank menhol kapakları genellikle paslanmaz çelikten üretilir, çünkü paslanmaz çelik korozyona dayanıklıdır, kolay temizlenir ve uzun ömürlüdür.