• Buradasın

    Gemiler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri nelerdir?

    Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri, gemilere seyir ve manevra yardımı yapmak amacıyla verilen hizmetlerdir. Kılavuzluk hizmetleri: Can, mal, deniz ve çevre güvenliğinin sağlanmasına yardımcı olur. Acil durumlarda (arama-kurtarma, deniz kirliliği, yangın) gerekli müdahaleyi yapar. Römorkörcülük hizmetleri: Gemilerin limana, suyollarına emniyetli bir şekilde giriş veya çıkışını sağlar. Gemilerin emniyetli bir şekilde seyrini temin eder. Türkiye'de bu hizmetler, 11.02.2025 tarihli ve 32810 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan "Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Hakkında Yönetmelik" hükümlerine göre yürütülmektedir.

    Gemici dümeni neyi temsil eder?

    Gemici dümeni, gemilerin ve teknelerin yönünü kontrol etmeye yarayan bir donanım parçasını temsil eder. Dümenin bazı işlevleri: Yönlendirme. Manevra. Kültürel simge. Ayrıca, dümen, eski uygarlıkların ilkel küreklerinden modern çağın sofistike teknoloji harikalarına uzanan insan inovasyonunun bir kanıtı olarak da görülebilir.

    Balıkçı gemisi kaç ton olmalı?

    Balıkçı gemilerinin tonajı, boylarına ve kullanım amaçlarına bağlı olarak değişir. Boyları 12 m ve üzeri olan balıkçı gemileri, denizdeki balık veya diğer canlı kaynakları ticari olarak avlamak için kullanılır. 45 m ve üzeri boydaki balıkçı gemileri için, ilgili bayrak devleti tarafından uygulanan 1993 Protokolü ile değiştirilmiş haliyle, Torremolinos Uluslararası Balıkçı Gemilerinin Emniyeti Sözleşmesi 1977 gereklilikleri geçerlidir. Ayrıca, yeni balıkçı gemileri için, inşa veya büyük çapta değişiklik kontratı belirli tarihleri kapsayan gemiler de belirli tonaj kriterlerine tabidir. Balıkçı gemilerinin tonajı hakkında daha spesifik bir bilgi için, geminin teknik özellikleri ve uluslararası/ulusal düzenlemelere uygunluğu dikkate alınmalıdır.

    Haliç Equality gemisi ne zaman yakalandı?

    Haliç-Equality gemisi, 10 Ocak 2025 tarihinde, Güney Amerika açıklarındaki Martinik Adası yakınlarında Fransız donanması tarafından yakalandı. Gemi, 12 Kasım 2024 tarihinde İstanbul'dan yola çıkmıştı.

    Darkorbit en iyi gemi hangisi arge?

    Darkorbit'te en iyi gemi, gemi türü, arge durumu ve oyun tarzına göre değişiklik gösterebilir. Ancak, bazı güçlü gemiler şunlardır: Goliath: Oyundaki en güçlü vuruşa sahip gemidir. Solace Plus: %50 DP tamiri ve %15 kalkan gücü bonusları sunar. Nostromo: Yüksek hız ve darbe puanı ile düşmanlardan kaçmayı sağlar. En iyi gemi seçimi, kişisel tercihler ve oyun içi modüller gibi faktörlere bağlıdır.

    Timuçın A Na S02W26 ne zaman?

    Timuçin A gemisinin S02W26 konumuna ne zaman ulaşacağı hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Timuçin A gemisinin genel özellikleri şu şekildedir: - İnşaa Yılı ve Yeri: 1998, P+S WERFTEN Wolgast/Almanya; - Bayrak: Türk; - GRT/NRT: 11153/5284; - DWT: 16727 ton; - IMO Numarası: 9163984.

    Sogutgem ne iş yapar?

    Soğutgem, "Soğutmacı (Gemi)" mesleğini ifade edebilir. Soğutmacı (Gemi), gemilerde bulunan soğutucu cihazların tamir ve bakımını yapan, çalışmasını takip ve kontrol eden kişidir. Görevleri: Soğutucu cihazların normal çalışıp çalışmadığını kontrol etmek. Cihazların bakım onarımlarını yapmak ve kullanılır hale getirmek. Gaz kaçakları ve aşınmaları kontrol edip tamir etmek. Kompresörlerin bakım ve kontrollerini yapmak, basit arızalarını tamir etmek. Soğutmacı (Gemi) mesleği, SGK tarafından "7127.03" meslek koduyla tanımlanmıştır.

    Lego'nun en büyük gemisi hangisi?

    Jubilee Seaways, Guinness Rekorlar Kitabı'na göre dünyanın en büyük LEGO gemisi olarak kabul edilir. Özellikleri: Uzunluk: 12,035 metre. Yükseklik: 2,72 metre. Genişlik: 1,67 metre. Ağırlık: 2.860 kilogram. Parça Sayısı: 1.015.000 LEGO parçası. Bu geminin yapımı 900 saat sürmüş ve 20 farklı ülkeden 7.000'den fazla DFDS çalışanı görev almıştır.

    Denizci asker ne iş yapar?

    Denizci askerler, deniz kuvvetleri bünyesinde çeşitli görevler üstlenirler: Gemi ve deniz araçlarının yönetimi, bakımı ve işletilmesi. Deniz güvenliği, arama kurtarma operasyonları ve deniz harekatları. Denizde yapılan bilimsel araştırmalara destek. Düşman tehditlerine karşı koruma görevleri. Müttefiklerle ortak operasyonlar. Denizaltı savunması, mayın temizleme ve elektronik harp gibi özel alanlarda görev yapma. Günlük görevler arasında gemi yönetimi, teknik bakım işleri ve navigasyon gibi teknik beceriler gerektiren işler. Denizci askerler, sadece gemilerde değil, aynı zamanda deniz üslerinde de görev yaparlar.

    Karakalem yelkenli gemi çizimi zor mu?

    Karakalem yelkenli gemi çizimi, zorluk derecesine göre değişebilir. Çizim için gerekli adımların takip edilmesi ve temel çizim tekniklerinin bilinmesi önemlidir. Zorluk seviyesini etkileyen bazı faktörler: Çizim becerisi: Daha önce karakalem çizim yapmamış biri için yelkenli gemi çizmek zor olabilir. Detay seviyesi: Çizimin ne kadar detaylı olacağı, zorluğu artırabilir. Kolay çizim videoları için YouTube'da "karakalem yelkenli gemi çizimi" araması yapılabilir.

    Titanik'ten daha büyük gemi var mı?

    Evet, Titanik'ten daha büyük gemiler vardır. Örneğin, Royal Caribbean International'a ait Icon of the Seas gemisi, Titanik'ten yaklaşık 5 kat daha büyüktür. Icon of the Seas: 250.800 gros ton ağırlığındadır. 1.198 feet uzunluğundadır. 5.600 yolcu kapasitesine sahiptir. Titanik ise 46.328 GT ağırlığındaydı ve 269 metre uzunluğundaydı.

    Balast olmazsa ne olur?

    Balast olmazsa, floresan veya HID lambalar doğru şekilde çalışmaz. Olası sonuçlar: Akım artışı: Lamba, akım çekiminde önemli bir artış yaşar ve bu durum kontrol edilemeyen davranışlara yol açar. Enerji dengesizliği: Güç dengelenemeyeceği için yüksek güç kaynaklarına bağlandığında sorunlar ortaya çıkabilir. Lamba ömrü: Lamba, iç aksamının zamanından önce ölmesi riskiyle karşı karşıya kalır. Yangın riski: Balast tarafından üretilen aşırı ısı, yakındaki yanıcı maddelerin tutuşmasına neden olabilir.

    Çanakkale'de hangi gemiler battı?

    Çanakkale'de batan bazı gemiler: Birleşik Krallık gemileri: Ocean. Irresistible. Agamemnon. Inflexible. Fransız gemileri: Bouvet. Gaulois. Ayrıca, 18 Mart 1915'te Mesudiye, Barbaros Hayreddin, Yarhisar, Peleng-i Derya, Nur-ül Bahir, Nara ve Sakız gibi Osmanlı gemileri de batmıştır.

    Titanik ve Britannic neden battı?

    Titanik, 15 Nisan 1912'de bir buzdağına çarparak battı. Batmasının bazı nedenleri: Tasarım hataları: Kompartımanların su yüksekliğinden sadece 3 metre yukarıda olması, suyu hapsedememelerine yol açtı. Aşırı özgüven: "Bu gemi batmaz" düşüncesi, buzdağı uyarılarının göz ardı edilmesine neden oldu. Manevra yetersizliği: Hızlı manevra yapamayan gemi, sancak tarafını büken bir darbeye maruz kaldı. Britannic hakkında batma nedeni belirtilmemiştir. Titanik faciası, 1.500'den fazla insanın ölümüyle sonuçlandı ve tarihin en ölümcül deniz felaketlerinden biri olarak kabul edildi.

    Gemilerde DG ne anlama gelir?

    Gemilerde DG, "degaussing" işleminin kısaltmasıdır ve geminin manyetik imzasını azaltmak için uygulanan bir yöntemi ifade eder. Degaussing, ferromanyetik malzemelerin oluşturduğu statik manyetik alanı azaltarak geminin manyetik imzasını kabul edilebilir seviyelere indirir, böylece deniz mayınları gibi manyetik algılayıcılarla tespit edilme riskini düşürür. Ayrıca, DG Sistemi, geminin manyetik izine eşit büyüklükte fakat zıt yönde bir iz oluşturarak manyetik imzayı bastıran bir sistem olarak da kullanılır.

    Galeass ne için kullanılır?

    Galeass, 16. yüzyılda Akdeniz'de hem savaş hem de ticaret için kullanılan büyük, üç direkli bir gemidir. Kullanım amaçları: Savaş: Hız ve manevra kabiliyeti sayesinde deniz savaşlarında tercih edilmiştir. Ticaret: 16. yüzyılda Akdeniz'de ticaret gemilerinden biri olarak kullanılmıştır.

    IACS nedir?

    IACS, "International Association of Classification Societies" ifadesinin kısaltmasıdır ve Uluslararası Klas Kuruluşları Birliği anlamına gelir. IACS, denizcilik emniyeti, çevre koruma ve sürdürülebilirlik alanlarında faaliyet gösteren, 12 üye kuruluştan oluşan, kâr amacı gütmeyen teknik bir organizasyondur. IACS, üye kuruluşlar arasında deniz güvenliğini ve çevresel korumayı artıran teknik kriterlerin tartışılması, araştırılması ve benimsenmesi için bir platform sağlar.

    LRIT sistemi nedir?

    LRIT (Long Range Identification and Tracking) sistemi, gemilerin uydular aracılığıyla uzak mesafelerde izlenebilmesi için dünya çapında uygulamaya alınan bir projedir. LRIT sisteminin amaçları: seyir emniyetini ve deniz güvenliğini artırmak; arama ve kurtarma faaliyetlerine katkıda bulunmak; çevre kirliliği ile etkin mücadele etmek. LRIT sisteminin bileşenleri: gemi kaynaklı LRIT bilgi iletim donanımı; İletişim Servis Sağlayıcıları (CPS); Uygulama Servis Sağlayıcıları (ASP); LRIT Veri Merkezleri (DC); LRIT Veri Dağıtım Planı (DDP); Uluslararası LRIT Veri Değişimi (IDE). LRIT sistemi, 1 Ocak 2009 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    Dünyanın en büyük gemisi Maersk mi?

    Hayır, dünyanın en büyük gemisi Maersk değildir. Dünyanın en büyük gemisi unvanı, 400 metre uzunluğu ve 60 metre genişliğiyle E Sınıfı konteyner gemilerinden biri olan Emma Maersk'e aittir. Ancak, en büyük gemi unvanı zaman zaman değişebilir, bu nedenle güncel bilgiler kontrol edilmelidir. Diğer büyük gemiler arasında Marco Polo (396 metre) ve Oasis of the Seas (360 metre) gibi gemiler de bulunmaktadır.

    Can sallarını denize indirme tertibatları temel olarak kaça ayrılır?

    Can sallarını denize indirme tertibatları temel olarak üç ana kategoriye ayrılır: 1. Matafora ile denize indirme: Palangalı matafora; Kızaklı matafora. 2. Vinç ile denize indirme. 3. Hidrostatik serbest bırakma tertibatı: 4 metre derinlikte can salını otomatik olarak serbest bırakır. Ayrıca, bazı can salları, gemi battıktan sonra su yüzeyine çıkarak kullanıma hazır hale gelen hidrostatik kilitler ile de denize indirilebilir.