• Buradasın

    Gemiler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Timuçın A Na S02W26 ne zaman?

    Timuçin A gemisinin S02W26 konumuna ne zaman ulaşacağı hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Timuçin A gemisinin genel özellikleri şu şekildedir: - İnşaa Yılı ve Yeri: 1998, P+S WERFTEN Wolgast/Almanya; - Bayrak: Türk; - GRT/NRT: 11153/5284; - DWT: 16727 ton; - IMO Numarası: 9163984.

    Balıkçı gemisi kaç ton olmalı?

    Balıkçı gemilerinin tonajı, boylarına ve kullanım amaçlarına bağlı olarak değişir. Boyları 12 m ve üzeri olan balıkçı gemileri, denizdeki balık veya diğer canlı kaynakları ticari olarak avlamak için kullanılır. 45 m ve üzeri boydaki balıkçı gemileri için, ilgili bayrak devleti tarafından uygulanan 1993 Protokolü ile değiştirilmiş haliyle, Torremolinos Uluslararası Balıkçı Gemilerinin Emniyeti Sözleşmesi 1977 gereklilikleri geçerlidir. Ayrıca, yeni balıkçı gemileri için, inşa veya büyük çapta değişiklik kontratı belirli tarihleri kapsayan gemiler de belirli tonaj kriterlerine tabidir. Balıkçı gemilerinin tonajı hakkında daha spesifik bir bilgi için, geminin teknik özellikleri ve uluslararası/ulusal düzenlemelere uygunluğu dikkate alınmalıdır.

    Castorone gemisi Çanakkale Boğazı'ndan geçti mi?

    Evet, Castorone gemisi Çanakkale Boğazı'ndan geçmiştir. Bahama Adaları bayraklı 325 metre uzunluğundaki gemi, 8 Mart 2025 tarihinde Çanakkale Boğazı'ndan geçerek Marmara Denizi'ne ulaşmıştır. Castorone, Türkiye'nin Karadeniz'deki doğal gaz rezervleri için boru döşeme çalışmaları yürütmektedir.

    Gemici dümeni neyi temsil eder?

    Gemici dümeni, gemilerin ve teknelerin yönünü kontrol etmeye yarayan bir donanım parçasını temsil eder. Dümenin bazı işlevleri: Yönlendirme. Manevra. Kültürel simge. Ayrıca, dümen, eski uygarlıkların ilkel küreklerinden modern çağın sofistike teknoloji harikalarına uzanan insan inovasyonunun bir kanıtı olarak da görülebilir.

    Vikinglerin en büyük gemisi hangisi?

    Vikinglerin en büyük gemisi, 24 metre uzunluğunda ve 5 metre genişliğinde olan Gokstad Gemisi'dir. Norveç'te bulunan bu gemi, 890 yılında yapılmış ve 1880 yılında keşfedilmiştir. Ayrıca, 2010-2012 yılları arasında inşa edilen ve Draken Harald Hårfagre olarak adlandırılan gemi de büyük Viking gemileri arasında yer almaktadır.

    Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri nelerdir?

    Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri, gemilere seyir ve manevra yardımı yapmak amacıyla verilen hizmetlerdir. Kılavuzluk hizmetleri: Can, mal, deniz ve çevre güvenliğinin sağlanmasına yardımcı olur. Acil durumlarda (arama-kurtarma, deniz kirliliği, yangın) gerekli müdahaleyi yapar. Römorkörcülük hizmetleri: Gemilerin limana, suyollarına emniyetli bir şekilde giriş veya çıkışını sağlar. Gemilerin emniyetli bir şekilde seyrini temin eder. Türkiye'de bu hizmetler, 11.02.2025 tarihli ve 32810 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan "Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Hakkında Yönetmelik" hükümlerine göre yürütülmektedir.

    Karakalem yelkenli gemi çizimi zor mu?

    Karakalem yelkenli gemi çizimi, zorluk derecesine göre değişebilir. Çizim için gerekli adımların takip edilmesi ve temel çizim tekniklerinin bilinmesi önemlidir. Zorluk seviyesini etkileyen bazı faktörler: Çizim becerisi: Daha önce karakalem çizim yapmamış biri için yelkenli gemi çizmek zor olabilir. Detay seviyesi: Çizimin ne kadar detaylı olacağı, zorluğu artırabilir. Kolay çizim videoları için YouTube'da "karakalem yelkenli gemi çizimi" araması yapılabilir.

    Galeass ne için kullanılır?

    Galeass, 16. yüzyılda Akdeniz'de hem savaş hem de ticaret için kullanılan büyük, üç direkli bir gemidir. Kullanım amaçları: Savaş: Hız ve manevra kabiliyeti sayesinde deniz savaşlarında tercih edilmiştir. Ticaret: 16. yüzyılda Akdeniz'de ticaret gemilerinden biri olarak kullanılmıştır.

    Titanik'ten daha büyük gemi var mı?

    Evet, Titanik'ten daha büyük gemiler vardır. Örneğin, Royal Caribbean International'a ait Icon of the Seas gemisi, Titanik'ten yaklaşık 5 kat daha büyüktür. Icon of the Seas: 250.800 gros ton ağırlığındadır. 1.198 feet uzunluğundadır. 5.600 yolcu kapasitesine sahiptir. Titanik ise 46.328 GT ağırlığındaydı ve 269 metre uzunluğundaydı.

    Çanakkale'de hangi gemiler battı?

    Çanakkale'de batan bazı gemiler: Birleşik Krallık gemileri: Ocean. Irresistible. Agamemnon. Inflexible. Fransız gemileri: Bouvet. Gaulois. Ayrıca, 18 Mart 1915'te Mesudiye, Barbaros Hayreddin, Yarhisar, Peleng-i Derya, Nur-ül Bahir, Nara ve Sakız gibi Osmanlı gemileri de batmıştır.

    Titanik ve Britannic neden battı?

    Titanik, 15 Nisan 1912'de bir buzdağına çarparak battı. Batmasının bazı nedenleri: Tasarım hataları: Kompartımanların su yüksekliğinden sadece 3 metre yukarıda olması, suyu hapsedememelerine yol açtı. Aşırı özgüven: "Bu gemi batmaz" düşüncesi, buzdağı uyarılarının göz ardı edilmesine neden oldu. Manevra yetersizliği: Hızlı manevra yapamayan gemi, sancak tarafını büken bir darbeye maruz kaldı. Britannic hakkında batma nedeni belirtilmemiştir. Titanik faciası, 1.500'den fazla insanın ölümüyle sonuçlandı ve tarihin en ölümcül deniz felaketlerinden biri olarak kabul edildi.

    Gemilerde DG ne anlama gelir?

    Gemilerde DG, "degaussing" işleminin kısaltmasıdır ve geminin manyetik imzasını azaltmak için uygulanan bir yöntemi ifade eder. Degaussing, ferromanyetik malzemelerin oluşturduğu statik manyetik alanı azaltarak geminin manyetik imzasını kabul edilebilir seviyelere indirir, böylece deniz mayınları gibi manyetik algılayıcılarla tespit edilme riskini düşürür. Ayrıca, DG Sistemi, geminin manyetik izine eşit büyüklükte fakat zıt yönde bir iz oluşturarak manyetik imzayı bastıran bir sistem olarak da kullanılır.

    Lego'nun en büyük gemisi hangisi?

    Jubilee Seaways, Guinness Rekorlar Kitabı'na göre dünyanın en büyük LEGO gemisi olarak kabul edilir. Özellikleri: Uzunluk: 12,035 metre. Yükseklik: 2,72 metre. Genişlik: 1,67 metre. Ağırlık: 2.860 kilogram. Parça Sayısı: 1.015.000 LEGO parçası. Bu geminin yapımı 900 saat sürmüş ve 20 farklı ülkeden 7.000'den fazla DFDS çalışanı görev almıştır.

    Balast olmazsa ne olur?

    Balast olmazsa, floresan veya HID lambalar doğru şekilde çalışmaz. Olası sonuçlar: Akım artışı: Lamba, akım çekiminde önemli bir artış yaşar ve bu durum kontrol edilemeyen davranışlara yol açar. Enerji dengesizliği: Güç dengelenemeyeceği için yüksek güç kaynaklarına bağlandığında sorunlar ortaya çıkabilir. Lamba ömrü: Lamba, iç aksamının zamanından önce ölmesi riskiyle karşı karşıya kalır. Yangın riski: Balast tarafından üretilen aşırı ısı, yakındaki yanıcı maddelerin tutuşmasına neden olabilir.

    Denizci asker ne iş yapar?

    Denizci askerler, deniz kuvvetleri bünyesinde çeşitli görevler üstlenirler: Gemi ve deniz araçlarının yönetimi, bakımı ve işletilmesi. Deniz güvenliği, arama kurtarma operasyonları ve deniz harekatları. Denizde yapılan bilimsel araştırmalara destek. Düşman tehditlerine karşı koruma görevleri. Müttefiklerle ortak operasyonlar. Denizaltı savunması, mayın temizleme ve elektronik harp gibi özel alanlarda görev yapma. Günlük görevler arasında gemi yönetimi, teknik bakım işleri ve navigasyon gibi teknik beceriler gerektiren işler. Denizci askerler, sadece gemilerde değil, aynı zamanda deniz üslerinde de görev yaparlar.

    Sogutgem ne iş yapar?

    Soğutgem, "Soğutmacı (Gemi)" mesleğini ifade edebilir. Soğutmacı (Gemi), gemilerde bulunan soğutucu cihazların tamir ve bakımını yapan, çalışmasını takip ve kontrol eden kişidir. Görevleri: Soğutucu cihazların normal çalışıp çalışmadığını kontrol etmek. Cihazların bakım onarımlarını yapmak ve kullanılır hale getirmek. Gaz kaçakları ve aşınmaları kontrol edip tamir etmek. Kompresörlerin bakım ve kontrollerini yapmak, basit arızalarını tamir etmek. Soğutmacı (Gemi) mesleği, SGK tarafından "7127.03" meslek koduyla tanımlanmıştır.

    Amfibi Anadolu gemisi torpido atabilir mi?

    TCG Anadolu amfibi hücum gemisi, doğrudan torpido atabilme kapasitesine sahip değildir. Ancak, gemide bulunan MİR gibi bazı silahlı insansız deniz araçları (SİDA), torpido kovanlarıyla donatılabilir ve denizaltı savunma harbi görevlerinde kullanılabilir. TCG Anadolu'nun kendisi, helikopterler gibi harici araçlarla desteklenen görevler için altyapı sunmaktadır; ancak, geminin üzerinde entegre bir torpido fırlatma sistemi bulunmamaktadır.

    Kruvazor ve destroyer farkı nedir?

    Kruvazör ve destroyer (muhrip) arasındaki bazı farklar: Boyut: Kruvazörler, destroyerlerden daha büyük ve ağırdır. Hız ve manevra kabiliyeti: Destroyerler, kruvazörlere kıyasla daha hızlı ve daha manevra kabiliyetine sahiptir. Görevler: Destroyerler genellikle düşman denizaltılarına karşı koruma sağlama, hava savunması ve kıyı bombardımanı gibi görevleri yerine getirir. Silah sistemleri: Kruvazörler, daha büyük silah ve füze sistemlerine sahip olma eğilimindedir. Koruma sistemi: Kruvazörler, daha büyük bir gövdeye ve daha kalın bir zırh sistemine sahip olma eğilimindedir. Günümüzde, destroyerler neredeyse aynı görevleri daha düşük maliyetle yapabildiğinden, kruvazörler yavaş yavaş emekli edilmektedir.

    Vikingler gemileri nasıl yüzdürürdü?

    Vikingler, gemilerini yüzdürmek için şu yöntemleri kullanıyordu: Hafif ve esnek gemiler: Viking gemileri, su çekimi az ve hafif olacak şekilde tasarlanıyordu, bu da gemilerin hem nehirlerde hem de denizlerde kolayca hareket etmesini sağlıyordu. Dümen yerine kuyruk kullanımı: Gemiler, geminin kıç tarafında bulunan bir kuyrukla yönlendiriliyordu. Güneş taşı (İzlanda sparı): Bulutlu havalarda yönlerini bulmak için güneş taşı olarak bilinen bir kalsit kristal kullanıyorlardı. Bu kristal, gökyüzüne tutulduğunda çift kırılma sağlayarak güneşin konumunu tespit etmeyi mümkün kılıyordu. Karina yapısı: Gemilerde, ana gövdenin altında pruvadan kıç tarafına uzanan bir yapısal öğe olan karina bulunuyordu. Bu özellik, hız ve dengeyi artırıyordu. Su geçirmez kaplama: Gemiler, katrana batırılmış hayvan kılı, yün veya yosundan oluşan su geçirmez bir karışımla kaplanıyor ve demir perçinlerle dengeleniyordu.

    Titanik kaç dakikada battı?

    Titanik, 2 saat 40 dakika içinde battı. Batma süreci, 14 Nisan 1912'de buzdağına çarpma anından itibaren 15 Nisan 1912'de 02:20'de geminin tamamen suya gömülmesine kadar olan süreyi kapsar.