• Buradasın

    Yeni Müfredatta hangi eğitim felsefesi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yeni müfredatta özgün bir eğitim felsefesi benimsenmiştir 12. Bu felsefe, millî bilince sahip, ahlaklı, erdemli ve topluma faydalı bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir 13.
    Yeni müfredatın temel ilkeleri arasında:
    • Bütüncül eğitim yaklaşımı: Öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak görmek 12.
    • Esnek yapı: Değişen dünya ve ihtiyaçlara göre güncellenebilir olmak 12.
    • Sistematik okuryazarlık: Öğrencilerin kendi kendilerine öğrenme becerilerini geliştirmek 2.
    • Değerler eğitimi: Adalet, saygı, sorumluluk gibi üst değerlerin işlenmesi 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Müfredat ne anlama gelir?

    Müfredat kelimesi iki farklı anlamda kullanılabilir: 1. Eğitim terimi olarak: Müfredat, öğretim programı veya eğitim öğretim planı anlamına gelir. 2. Genel anlam olarak: Müfredat, bir bütünü oluşturan bireyler veya ayrıntılar anlamında kullanılır.

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı temel farklar şunlardır: 1. 21. Yüzyıl Becerileri: Yeni müfredat, eleştirel düşünme, problem çözme, dijital beceriler ve değerler eğitimine öncelik verirken, eski müfredat daha çok ezber odaklıydı. 2. Ders İçerikleri: Yeni müfredatta uygulamalı etkinlikler artırılmış, dijital araçlar kullanılmış ve gerçek hayat problemlerine dayalı projeler eklenmiştir. 3. Bireysel Farklılıklar: Yeni müfredat, bireysel farklılıklara ve yaratıcı düşünceye daha fazla önem vermektedir. 4. Ölçme ve Değerlendirme: Yeni müfredatta öğrencilerin süreç içerisindeki gelişimleri de değerlendirmeye dahil edilmiş, performans ödevleri ve yıl boyunca düzenli geri bildirim verilmiştir. 5. Özel Eğitim İhtiyaçları: Yeni müfredat, özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için daha fazla bireyselleştirilmiş eğitim planı ve teknolojik destek araçları öngörmektedir.

    Milli Eğitim müfredatı kaç kez değişti?

    Milli Eğitim müfredatı, 2024-2025 eğitim öğretim yılında kademeli olarak ikinci kez değiştirilmiştir.

    Yeni müfredat ve maarif modeli aynı mı?

    Yeni müfredat ve "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" aynı şeyi ifade etmektedir. "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli", eğitimde yenilikçi ve çağdaş bir yaklaşımı temsil eden, öğrencilerin 21. yüzyıl becerileriyle donatılmasını amaçlayan yeni müfredatın adıdır.

    Felsefe müfredatı değişti mi?

    Felsefe müfredatı 2024 yılında yapılan müfredat değişikliği ile bazı düzenlemeler geçirmiştir. Değişen unsurlar arasında: - Nurettin Topçu'nun "İsyan Ahlakı" kitabı: Taslak müfredatta yer alan ve öğrencilerden incelenmesini istenen bu kitap, onaylı müfredatta da muhafaza edilmiştir. - Hayatın anlamı: Öğrencilere artık hayatın anlamını "tevekkül" yerine "erdem" ile açıklamaları istenecektir. - Hukuk ve felsefe ilişkisi: Hukuk sorunlarına yönelik felsefi metin yazma ve güncel hukuk konularını araştırma gibi içerikler müfredatta yer almaya devam edecektir. Din felsefesi: Ancak, din felsefesi ünitesi ve tanrının varlığıyla ilgili görüşler müfredattan çıkarılmıştır.

    Yeni sosyal bilgiler müfredatı hangi yaklaşım?

    Yeni sosyal bilgiler müfredatı, yapılandırmacı yaklaşım temelinde oluşturulmuştur.

    MEB yeni müfredatta neler değişti?

    MEB'in yeni müfredatında yapılan bazı değişiklikler şunlardır: 1. Ders Saatleri ve Süresi: Dersler 45 dakika sürecek şekilde düzenlenmiştir. 2. Yabancı Dil ve Güzel Sanatlar Dersleri: Ortaokul ve liselerde yabancı dil ve güzel sanatlar dersleri kaldırılmıştır. 3. Din Dersleri: Ortaokulda din dersleri 16 saate çıkarılmış, liselerde ise dört saat zorunlu, dört saat tercihe bağlı olarak seçilebilecek şekilde düzenlenmiştir. 4. Seçmeli Dersler: Seçmeli dersler tüm sınıf seviyelerinde uygulanacak ve belirli gün veya günler altı ders saatlik zaman dilimi "seçmeli ders saatleri" olarak belirlenecektir. 5. Öğrenci Profili: Yeni müfredatta ilk kez bir öğrenci profili tanımı yapılmış, öğrencilerin sadece akademik başarılarına değil, karakter ve değerlerine de önem verilmiştir. 6. Ölçme Değerlendirme: Sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.