• Buradasın

    Yeni Müfredatta hangi eğitim felsefesi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2024 yılında uygulamaya konulan "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adlı yeni müfredatta bütüncül eğitim yaklaşımı felsefesi benimsenmiştir 135.
    Bu yaklaşımın bazı özellikleri şunlardır:
    • Bilgi ve beceriyi sentezler 5.
    • Soyut süreçleri somutlaştırır 5.
    • Milli, manevi ve evrensel değerler ön plandadır 5.
    • Aktif, duyarlı bireyler yetiştirmeyi hedefler 5.
    • Bilişsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan öğrenciyi bir bütün olarak değerlendirir 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Müfredat ne anlama gelir?

    Müfredat kelimesi iki farklı anlamda kullanılabilir: 1. Eğitim terimi olarak: Müfredat, öğretim programı veya eğitim öğretim planı anlamına gelir. 2. Genel anlam olarak: Müfredat, bir bütünü oluşturan bireyler veya ayrıntılar anlamında kullanılır.

    Müfredatın amacı nedir?

    Müfredatın amacı, öğrencilerin öğrenim aşamalarını iyileştirmek ve onlara uygun bir program hazırlamaktır. Müfredatın diğer amaçları arasında: eleştirel düşünme becerisini geliştirmek; girişimcilik özellikleri kazandırmak; yaratıcılığı desteklemek yer alır. Ayrıca, her sınıf ve aşama için ayrı müfredat oluşturmak, eğitimin birbirini desteklemesini ve birbirinin devamı olmasını sağlar.

    Yeni müfredat ve maarif modeli aynı mı?

    Yeni müfredat ve maarif modeli aynı değildir, ancak "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredatın temelini oluşturur. Yeni müfredat, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2024-2025 eğitim öğretim döneminden itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanan, beceri odaklı ve bütüncül bir eğitim anlayışını temel alan bir yapıdır. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ise bu yeni müfredatın oluşturulduğu özgün eğitim felsefesidir.

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı farklar: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören bir model benimsenmiştir. 21. yüzyıl becerileri: Yeni müfredat, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirmeye odaklanır. Teknoloji kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edilir; dijital araçlar ve kaynaklar derslerde sıkça kullanılır. Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak öğrencilerin geniş bir perspektif kazanmaları sağlanır. Esnek yapı: Yeni müfredat, değişen durum ve ihtiyaçlara göre düzenlenebilecek esnek bir yapıya sahiptir. Seyreltme: Mevcut müfredatın öğrenme çıktıları, incelenen ülkelere göre %50 fazla bulunmuş ve yeni müfredatta %35'lik bir seyreltme yapılmıştır. Ölçme değerlendirme yaklaşımı: Sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.

    Milli Eğitim müfredatı kaç kez değişti?

    Milli Eğitim müfredatı, her yıl düzenli olarak güncellenmektedir, ancak kapsamlı değişiklikler genellikle 2-3 yılda bir yapılmaktadır. 2023-2024 eğitim öğretim yılında ilkokul ve ortaokul müfredatları kapsamlı bir şekilde değiştirilmiştir. Bu bilgilere göre, Milli Eğitim müfredatı son 2 yılda 2 kez değiştirilmiştir.

    Felsefe müfredatı değişti mi?

    Felsefe müfredatı 2024 yılında yapılan müfredat değişikliği ile bazı düzenlemeler geçirmiştir. Değişen unsurlar arasında: - Nurettin Topçu'nun "İsyan Ahlakı" kitabı: Taslak müfredatta yer alan ve öğrencilerden incelenmesini istenen bu kitap, onaylı müfredatta da muhafaza edilmiştir. - Hayatın anlamı: Öğrencilere artık hayatın anlamını "tevekkül" yerine "erdem" ile açıklamaları istenecektir. - Hukuk ve felsefe ilişkisi: Hukuk sorunlarına yönelik felsefi metin yazma ve güncel hukuk konularını araştırma gibi içerikler müfredatta yer almaya devam edecektir. Din felsefesi: Ancak, din felsefesi ünitesi ve tanrının varlığıyla ilgili görüşler müfredattan çıkarılmıştır.

    Yeni sosyal bilgiler müfredatı hangi yaklaşım?

    Yeni sosyal bilgiler müfredatı, yapılandırmacı yaklaşım temelinde oluşturulmuştur.