• Buradasın

    Akademik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Harran Sosyal Bilimler Dergisinde hangi bölümler var?

    Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi'nde (HUSBD) Sosyal Bilimler alanının tüm bölümlerinden akademik yazılar kabul edilmektedir. Derginin yayın hayatına başladığı 2025 yılı itibarıyla, Harran Üniversitesi'nde sosyal bilimler alanında yer alan bazı bölümler şunlardır: Fen-Edebiyat Fakültesi: Arap Dili ve Edebiyatı, Arkeoloji, Biyoloji, Coğrafya, Fizik, Kimya, Matematik, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Sosyoloji, Tarih, Türk Dili ve Edebiyatı, Veri Bilimi ve Analitiği. Şanlıurfa Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu: Aşçılık, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, Çocuk Gelişimi, Dış Ticaret, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Yönetimi, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, Pazarlama, Radyo ve Televizyon Programcılığı, Turizm ve Otel İşletmeciliği.

    Tez kaynakçasında kitap kısaltması nasıl yapılır?

    Tez kaynakçasında kitap kısaltması yapılırken, APA 6 kurallarına göre şu format kullanılabilir: Yazarın Soyadı, Adının Baş Harfi. (Yıl). _Kitabın Adı_ (Baskı Sayısı). Basım Yeri: Yayınevi. Örnek: Kazgan, G. (2000). _İktisadi Düşünce_ (9. baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi. Blalock, H. M. (1987). _Social Statistics_ (7th ed.). NY: McGraw-Hill. Türkçe tezlerde kaynakça gösteriminde, kuruluş veya grup isimleri kısaltma olarak değil, açık olarak verilmelidir. İSNAD dipnotlu atıf sisteminde ise kaynakça gösterimi şu şekildedir: Yazar Soyadı, Adı. _Tez Adı_. Yüksek Lisans Tezi/Doktora Tezi, Üniversite Adı, Yıl. Örnek: Ceric, Mustafa. _A Study of the Theology of Abu Mansur al-Maturidi_. Doktora Tezi, Chicago Üniversitesi, 1987.

    Araştırma görevlisi mülakatında ne sorulur?

    Araştırma görevlisi mülakatında sorulabilecek bazı sorular şunlardır: Kişisel ve kariyer odaklı sorular: Araştırma görevlisi olduğunuzda bir sonraki hedefiniz ne olacak? Gelecek 20 yıl içerisinde akademik kariyerinizde kendinizi nerede görüyorsunuz? Güçlü ve zayıf yönlerinizi değerlendirdiğinizde kendinizi bu görev için yeterli buluyor musunuz? Akademik yeterlilik ve araştırma süreci: Bir araştırma için konu seçerken nelere dikkat edersiniz? Araştırma konunuzun kaynak kısıtlılığı olması halinde nasıl bir çözüm yolu izlersiniz? Daha önce yayınlanmış bir çalışmanız mevcut mu? Motivasyon ve karakter analizi: Araştırma görevlisi olmanızın kurumumuza katkıları neler olacaktır? Kendinize örnek aldığınız bir bilim insanı var mı? Sizce başarılı bir akademisyenin taşıması gereken temel özellikler nelerdir? Kurum ve bölüm uyumuna yönelik sorular: Üniversitemizi tercih etme nedeniniz nedir? Alanınızla ilgili hangi kuram ya da kuramcıları önemsiyorsunuz? Akademisyenlerin iş-özel yaşam dengesini nasıl sağladığını düşünüyorsunuz? Mülakat soruları, adayın bölümüne göre değişiklik gösterebilir.

    Diğer indeksler nelerdir?

    Diğer indeksler arasında şunlar bulunmaktadır: Akademik indeksler: SSCI (Social Science Citation Index), SCI (Science Citation Index), AHCI (Arts and Humanities Citation Index), ERIC (Education Resources Information Center). Borsa indeksleri: Dow Jones Industrial Average, S&P 500, Nasdaq Kompozit Endeksi, NYSE Kompozit Endeksi, Russel 2000 Endeksi. Genel amaçlı indeksler: INSPEC, Index Copernicus, Index Islamicus, Scopus, Social Science Research Abstracts. Ayrıca, farklı bilim dallarına ve bölgelere özel birçok başka indeks de mevcuttur.

    Alan indeksi ve indeks copernicus aynı mı?

    Alan indeksi ve Index Copernicus aynı değildir. Index Copernicus, uluslararası alan indekslerinden biridir. Alan indeksleri ise, Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı'nın doçentlik başvurularında kabul ettiği, belirli temel alanlar için belirlenen özel indekslerdir.

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü ne iş yapar?

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü, öğretmenlik ve eğitim bilimleri alanlarında lisansüstü ve doktora düzeyinde eğitim vermek ve bu alanlarda araştırma yapmak amacıyla kurulmuştur. Enstitünün bazı görevleri: Eğitim bilimleri ile öğretmenlik alanlarında yüksek lisans ve doktora programları açmak. Bilimsel araştırmaların yapılmasını sağlamak. Bilimsel toplantılar (sempozyum, kongre vb.) düzenlemek. Eğitim politikalarının geliştirilmesi ve uygulanmasında rol almak. Eğitim araştırmaları yapmak ve öğretim materyali geliştirme süreçlerine katkıda bulunmak. Eğitim kurumlarında öğretmenlik, eğitim yöneticiliği gibi kariyer fırsatları sunmak.

    Ataşehir adıgüzel'de hangi sistem var?

    Ataşehir Adıgüzel Meslek Yüksekokulu'nda Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) bulunmaktadır. OBS sistemine giriş yapmak için: obs.adiguzel.edu.tr adresi kullanılabilir. e-Devlet üzerinden de sisteme erişim sağlanabilir.

    TR dizin değerlendirme komitesi kimlerden oluşur?

    TR Dizin Değerlendirme Komitesi, her konu alanında uzman üyelerden oluşur. Bu üyeler, aşağıdaki kriterlere göre seçilir: Benzer komitelerde ve kurullarda görev yapmış olmaları; Editörlük ve yayın kurulu üyeliği deneyimleri; Enformasyon alanında bilgi birikimi ve deneyimleri; Farklı bilim dallarını ve üniversiteleri temsil etmeleri. Komite üyeleri, TÜBİTAK ULAKBİM Müdürlüğü tarafından belirlenir ve bir yıl süreyle atanır.

    Eği̇teni̇n atıf bülteni ne zaman yayınlanır?

    Eğiten Kitap'ın atıf bülteni, yılda dört kez, yani 3 aylık periyotlarla yayınlanmaktadır.

    Korkut Ata Dergisi'nin sahibi kimdir?

    Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi'nin sahibi Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi'dir. Yayımcı: Yunus Kaplan.

    Bir öğrenci en fazla kaç proje alabilir?

    Bir öğrencinin alabileceği maksimum proje sayısı, okulun yönetmeliklerine ve öğretmenin yaklaşımına bağlı olarak değişebilir. Genel olarak, bir öğrenci her ders yılında en az bir dersten proje hazırlama görevini yerine getirir ve yılda yalnızca bir proje yapabilir. Bazı durumlarda, öğrenci 2 veya daha fazla proje alabilir, ancak bu durumda genellikle sadece bir tanesinin notu e-okul sistemine işlenir. Ayrıca, TÜBİTAK gibi organizasyonlarda bir öğrencinin birden fazla alt projede görev alabileceği, ancak ana proje sayısının sınırlı olduğu belirtilmiştir.

    Transkripti kimler görebilir?

    Transkript belgesini genellikle şu kişiler görebilir: Öğrenci: Kendi transkriptine, üniversitenin öğrenci işleri departmanına başvurarak veya üniversitenin bilgi sistemine giriş yaparak ulaşabilir. Üniversite Yetkilileri: Üniversitenin öğrenci işleri ve bilgi sistemleri yöneticileri, transkript bilgilerini görüntüleme yetkisine sahiptir. Resmi Kurumlar ve Kuruluşlar: E-devlet üzerinden alınan transkriptler, resmi işlemlerde kullanılabilir ve barkod numarası ile TC kimlik numarası paylaşılarak "Barkodlu Belge Doğrulama" hizmetiyle görüntülenebilir. Transkript belgesinin resmi bir belge olarak kullanılabilmesi için, okulun müdür ve müdür yardımcısı tarafından imzalı olması gereklidir.

    Türk dili ve edebiyatı ile ilgili makaleler nelerdir?

    Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bazı makaleler: "Uygur Sivil Belgelerinde Geçen Ançaşi Ünvanı Üzerine", Hatice Veli. "Muğlak Anlatım Üslubuyla Yazılmış İki Manzum Fetihname Örneği", Muhammed Emir Tulum. "Kırım Hanlığı’nda Diplomatika Geleneği ve Gelişimi", Mehmet Arpacı. "Güzide Sabri’nin İlk Dönem Romanlarında Melankolinin Psikanalitik İncelemesi", Merve Esra Özgürbüz. "Türklerin Dinî Terim Oluşturma Yöntemleri: TİEM 73 ve Özbek Türkçesi Kur’an Tefsiri Örnekleri", Sema Eynel ve Ezgi Demirel Kamanlı. "Mebhas-ı Lisan", Rıza Tevfik. "Bazı Istılahât-ı Hikemiye Hakkında Mütalâa ve Tafsilât", Sünbülzâde Vehbî. "Harezm Türkçesi Kur’ân Tercümesi (Meşhed Nüshası [293 No.], Giriş - Metin - Dizin)", Yaşar Şimşek. "Belkîs-nâme", cinas sanatı ve Sebe melikesi Belkıs’ın hayatı üzerine bir makale. "Türk Edebiyatında Mitoloji Arayışları", Sena Küçük. Ayrıca, turkedebiyati.org sitesinde de Türk dili ve edebiyatı ile ilgili birçok makale bulunmaktadır.

    Amfide ders nasıl olur?

    Amfide ders, genellikle büyük öğrenci gruplarının katıldığı, hocanın dersi tahtada anlattığı bir ortamdır. Amfilerin oturma düzeni, üniversiteye ve bölüme göre değişiklik gösterebilir: Birbirine paralel sıralardan oluşan amfiler, öğrencilerin birbirleriyle daha az etkileşimde bulunduğu bir ortam sunar. U şeklindeki amfiler, öğrencilerin birbirlerini ve hocayı daha rahat görmelerini sağlar, bu da katılımı artırabilir. Amfide ders ortamının bazı zorlukları arasında, özellikle arka sıralarda oturanlar için sesin ve görüntünün net bir şekilde alınamaması yer alır. Teknolojik gelişmelerle birlikte, online amfi uygulamaları da yaygınlaşmıştır; bu platformlarda öğrenciler, öğretim üyelerinin canlı ders anlatımlarını takip edebilir ve sesli katılım sağlayabilirler.

    Chicago okulunun temsilcileri kimlerdir?

    Chicago Okulu'nun bazı temsilcileri: Ekonomi Alanı: Milton Friedman, George Stigler, Jacob Viner, Aaron Director. Sosyoloji Alanı: Robert E. Park, William I. Thomas, Ernest W. Burgess, Roderick McKenzie, Louis Wirth. Eski Chicago veya birinci nesil Chicago ekonomi okulu olarak bilinen grupta ise Frank Knight, Henry Simons ve Lloyd Mints gibi isimler yer alır.

    Türkiye Kliniğinde özel sayı nasıl yayınlanır?

    Türkiye Klinikleri'nde özel sayı yayınlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Online Makale İşlemleri: Özel sayı için makaleler, turkiyeklinikleri.com adresindeki "Online Makale İşlemleri" butonu üzerinden gönderilmelidir. 2. Yeni Kayıt: turkiyeklinikleri.com adresinden önce "Online Makale İşlemleri" butonuna, ardından "Yeni Kullanıcı" linkine tıklanarak yeni kayıt yapılmalıdır. 3. Yazım Kuralları: İlgili derginin internet sitesindeki "Dergiler ve Kitaplar" butonundan ilgili derginin internet sitesine erişilerek "Yazım Kuralları" linki takip edilmelidir. 4. İletişim: Makaleler ile ilgili her türlü görüşme için "Yaziisleri@turkiyeklinikleri.com" e-posta adresi veya "0312 286 56 56 / 119" telefon numarası kullanılabilir. Ayrıca, özel sayıların sadece "Davetli Derleme" türünde makaleler içerdiği unutulmamalıdır.

    Yaratıcı drama dergisi uluslararası hakemli mi?

    Evet, Yaratıcı Drama Dergisi uluslararası hakemli bir dergidir. Dergide yayımlanan makalelerin Türkçe yazılması durumunda, en az 5.000 karakterden oluşan, makale adı ve alt bölümlerini içeren uzun bir İngilizce özet sunulması gerekmektedir.

    Umberlo Eco neden önemli?

    Umberto Eco'nun önemli olmasının bazı nedenleri: Yazarlık: "Gülün Adı" ve "Foucault Sarkacı" gibi romanlarıyla dünya gündemine girmiş, aynı zamanda Orta Çağ estetiği ve göstergebiliminin ustalarından biridir. Akademik çalışmalar: A Theory of Semiotics (1976) ve Semiotics and the Philosophy of Language (1984) gibi çalışmalarıyla gösterge teorisine sistematik bir kuramsal altyapı sunmuştur. Entelektüellik: Foreign Policy dergisinin 2005'teki "Dünyanın İlk 100 Entelektüeli" anketinde ikinci, 2008'de Prospect dergisinin anketinde ise 14. sırada yer almıştır. Çok yönlülük: Tarihçi, filozof, Orta Çağ uzmanı ve James Joyce üzerine derin araştırmalar yapmış bir yazardır. Miras: Kuramsal katkıları semiyotik, edebiyat kuramı, medya çalışmaları, iletişim ve estetik gibi alanlarda hâlâ ders kitaplarında yer alır.

    TR dizin tüm alanlar nedir?

    TR Dizin (Tüm Alanlar), araştırmacıların Türkçe bilimsel içeriğe elektronik ortamda erişimlerini sağlamak amacıyla TÜBİTAK ULAKBİM tarafından oluşturulmuş ulusal atıf dizinidir. TR Dizin'in kapsamını oluşturan ulusal bilimsel dergiler, ULAKBİM TR Dizin uzmanları ve ilgili konu alanlarındaki uzman ve akademisyenlerden oluşan komiteler tarafından aşağıdaki kriterlere bağlı olarak seçilmektedir: Dergi Değerlendirme Kriterleri. TR Dizin, fen bilimleri ve sosyal bilimler temel konu alanlarında, aşağıdaki alt konu alanlarındaki dergilerden oluşmaktadır: Diş Hekimliği; Eczacılık; Mühendislik; Temel Bilimler; Sağlık Bilimleri; Veterinerlik; Sosyal ve Beşeri Bilimler.

    Dergilerin Q değerleri nedir?

    Dergilerin Q değerleri, dergilerin kendi alanlarında etki faktörüne bağlı olarak sınıflandırılmasını gösteren bir ifadedir. ISI endekslerinde (Web of Science’da yer alan SCI-E, SSCI) dergiler, atıf sayılarına ve etki faktörlerine göre Q1, Q2, Q3 ve Q4 olarak sınıflandırılır: Q1: En iyi etki faktörüne sahip ve toplam dergiler içerisinde ilk %25’lik dilime giren dergiler. Q2: İkinci %25’lik dilime giren dergiler. Q3: Üçüncü %25’lik dilime giren dergiler. Q4: Son %25’lik dilime giren dergiler. Bir dergi, birden fazla bilimsel kategoriye dahil olabildiği için birden fazla Q değerine sahip olabilir. Dergilerin Q değerlerine genellikle SCImago veya Web of Science gibi veritabanları üzerinden erişim sağlanabilir.