• Buradasın

    Türk dili ve edebiyatı ile ilgili makaleler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bazı makaleler:
    • "Uygur Sivil Belgelerinde Geçen Ançaşi Ünvanı Üzerine", Hatice Veli 1.
    • "Muğlak Anlatım Üslubuyla Yazılmış İki Manzum Fetihname Örneği", Muhammed Emir Tulum 1.
    • "Kırım Hanlığı’nda Diplomatika Geleneği ve Gelişimi", Mehmet Arpacı 1.
    • "Güzide Sabri’nin İlk Dönem Romanlarında Melankolinin Psikanalitik İncelemesi", Merve Esra Özgürbüz 1.
    • "Türklerin Dinî Terim Oluşturma Yöntemleri: TİEM 73 ve Özbek Türkçesi Kur’an Tefsiri Örnekleri", Sema Eynel ve Ezgi Demirel Kamanlı 1.
    • "Mebhas-ı Lisan", Rıza Tevfik 2.
    • "Bazı Istılahât-ı Hikemiye Hakkında Mütalâa ve Tafsilât", Sünbülzâde Vehbî 2.
    • "Harezm Türkçesi Kur’ân Tercümesi (Meşhed Nüshası [293 No.], Giriş - Metin - Dizin)", Yaşar Şimşek 3.
    • "Belkîs-nâme", cinas sanatı ve Sebe melikesi Belkıs’ın hayatı üzerine bir makale 4.
    • "Türk Edebiyatında Mitoloji Arayışları", Sena Küçük 4.
    Ayrıca, turkedebiyati.org sitesinde de Türk dili ve edebiyatı ile ilgili birçok makale bulunmaktadır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türk Dili ve Edebiyatı bölümü hangi becerileri kazandırır?

    Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilere çeşitli beceriler kazandırır: 1. Okuma ve Yazma Becerileri: Geniş bir okuma yükü içerir ve öğrencilerden edebi metinleri analiz etmeleri, eleştirel düşünmeleri ve akademik düzeyde yazmaları beklenir. 2. Eleştirel Düşünme ve Analitik Beceriler: Edebi ve dilbilimsel teorileri değerlendirme, argümanları analiz etme ve kendi tezlerini geliştirip savunma yeteneği kazandırır. 3. Sabır ve Detaylara Dikkat: Dil yapısının incelikleri ve edebi eserlerin katmanlı doğası, öğrencilerden detaylara karşı duyarlı olmalarını ve uzun süreli konsantrasyon gerektiren çalışmalar yapmalarını gerektirir. 4. Yaratıcılık ve Açık Fikirlilik: Edebiyat, farklı bakış açılarından eserleri yorumlama ve çeşitli yazınsal teknikleri kullanma imkanı sunar. 5. Yabancı Dil Bilgisi: Güncel araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşlarla iletişim kurabilmek için yabancı dil bilgisi edinimi teşvik edilir. 6. Kültürel ve Sosyal Beceriler: Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılma ve bu etkinliklerin düzenlenmesinde rol alma yeteneği kazandırır.

    Türk dili ve edebiyatı geçiş dönemi eserleri nelerdir?

    Türk dili ve edebiyatı geçiş dönemi eserlerinden bazıları şunlardır: Kutadgu Bilig. Divanü Lügati’t-Türk. Atabetü’l-Hakayık. Divan-ı Hikmet. Bu eserler, 11. ve 12. yüzyıllarda, Türklerin Müslüman olduğu 10. yüzyıl ile Divan edebiyatının başlangıcı kabul edilen 13. yüzyıl arasında, İslam kültürünün etkisiyle yazılmıştır.

    Türk dili ve edebiyatı dergisi hakemli mi?

    Evet, Türk dili ve edebiyatı dergileri hakemli dergilerdir. Bu kapsamda iki örnek dergi: 1. Türk Dünyası Dil ve Edebiyat Dergisi: Uluslararası hakemli bir dergidir ve altı ayda bir yayımlanır. 2. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi (TUDED): İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nün resmi yayını olup, yılda üç kez yayımlanan, açık erişimli ve hakemli bir dergidir.

    Türk Dil ve Edebiyatı Dergisi'nde hangi konular var?

    Türk Dil ve Edebiyatı Dergisi'nde (TUDED) yer alan bazı konu başlıkları: Türk dili ve edebiyatı. Türk kültürü. Araştırmaya dayalı makaleler. Daha önce bir yerde yayımlanmamış bilimsel yazılar. Diplomatika. Psikanalitik incelemeler. Mersiyeler. Edebiyat ve siyaset ilişkileri. Hüsniyyât türü şiirler. Giacomo Leopardi'nin Osmanlı Türkçesindeki şiirleri. Dergide ayrıca kitap tanıtımları da yer almaktadır. TUDED, açık erişimli, hakemli bir dergi olup, yılda üç sayı olarak Nisan, Ağustos ve Aralık aylarında yayımlanmaktadır.

    Dil ve edebiyat arasındaki fark nedir?

    Dil ve edebiyat arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç ve Kullanım Alanı: Dil, insanların günlük yaşamda iletişim kurmak için kullandıkları sade ve pratik bir araçtır. Edebiyat, duygu ve düşünceleri sanatsal bir üslupla etkileyici ve estetik bir biçimde ifade etmeyi hedefler. Anlatım Biçimi: Dil, genellikle kısa ve doğrudan cümlelerle net mesaj iletmeye odaklanır. Edebiyat, mecazlar, semboller ve imgelerle yüklüdür; anlatım daha uzun ve detaylıdır. Dil Kuralları: Dil, dil kurallarına uyulmaz. Edebiyat, gramer kurallarına uyulur.

    Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı nedir?

    Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı, öğrencilerin edebiyatla tanışmalarını ve Türk dilinin inceliklerini keşfetmelerini amaçlayan bir programdır. Programın temel hedefleri şunlardır: - Anlama ve anlatma becerilerinin geliştirilmesi: Okuma, dinleme ve yazma çalışmalarının bütünleştirilmesi. - Estetik zevkin artırılması: Edebî metinler aracılığıyla öğrencilerin estetik algılarının geliştirilmesi. - Disiplinlerarası düşünme: Edebiyatın bilimle ilişkisini fark ettirerek, öğrencilerin farklı alanlar arasında bağlantı kurmalarının sağlanması. Programda yer alan diğer önemli unsurlar: - Zümre çalışmaları: Diğer derslerle iş birliği yapılarak öğrencilere kaynaklık edecek kitaplara yer verilmesi. - Tarihî perspektif: Tarihî bir perspektif kazandıracak konulara yer verilmesi. - 21. yüzyıl becerileri: Eleştirel düşünme, problem çözme, yenilikçilik gibi becerilerin kazandırılması.

    Türk Dili ve Edebiyatı konuları nelerdir?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinin bazı konuları: Şiir Bilgisi: Şiir bilgisi, söz sanatları. Düzyazı Bilgisi: Düzyazı bilgisi. İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı: Sözlü ve yazılı dönem. İslamiyet Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Geçiş dönemi, divan edebiyatı, halk edebiyatı. Batı Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecr-i Ati, Milli Edebiyat, Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatı. Edebi Akımlar: Başlıca dünya edebiyatı akımları. Metin Çözümleme: Anlama, yorumlama yeteneği. Söz Sanatları: Edebi sanatlar. Öğretici Metinler: Masal, fabl, destan, efsane. Tiyatro: Geleneksel Türk tiyatrosu, Tanzimat, Servetifünun ve Milli Edebiyat dönemi Türk tiyatrosu, Cumhuriyet dönemi Türk tiyatrosu. Ayrıca, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde Türk dili ve edebiyatına giriş, hikaye, şiir, masal/fabl, roman, tiyatro, biyografi/otobiyografi, mektup/e-posta, günlük/blog gibi üniteler de yer almaktadır.