• Buradasın

    Türk dili ve edebiyatı ile ilgili makaleler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bazı makaleler:
    • "Uygur Sivil Belgelerinde Geçen Ançaşi Ünvanı Üzerine", Hatice Veli 1.
    • "Muğlak Anlatım Üslubuyla Yazılmış İki Manzum Fetihname Örneği", Muhammed Emir Tulum 1.
    • "Kırım Hanlığı’nda Diplomatika Geleneği ve Gelişimi", Mehmet Arpacı 1.
    • "Güzide Sabri’nin İlk Dönem Romanlarında Melankolinin Psikanalitik İncelemesi", Merve Esra Özgürbüz 1.
    • "Türklerin Dinî Terim Oluşturma Yöntemleri: TİEM 73 ve Özbek Türkçesi Kur’an Tefsiri Örnekleri", Sema Eynel ve Ezgi Demirel Kamanlı 1.
    • "Mebhas-ı Lisan", Rıza Tevfik 2.
    • "Bazı Istılahât-ı Hikemiye Hakkında Mütalâa ve Tafsilât", Sünbülzâde Vehbî 2.
    • "Harezm Türkçesi Kur’ân Tercümesi (Meşhed Nüshası [293 No.], Giriş - Metin - Dizin)", Yaşar Şimşek 3.
    • "Belkîs-nâme", cinas sanatı ve Sebe melikesi Belkıs’ın hayatı üzerine bir makale 4.
    • "Türk Edebiyatında Mitoloji Arayışları", Sena Küçük 4.
    Ayrıca, turkedebiyati.org sitesinde de Türk dili ve edebiyatı ile ilgili birçok makale bulunmaktadır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türk dili ve edebiyatı dergisi hakemli mi?

    Evet, Türk dili ve edebiyatı dergileri hakemli dergilerdir. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi (TUDED), İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nün resmi yayını olup, yılda üç kez Nisan, Ağustos ve Aralık aylarında yayınlanan hakemli bir dergidir. Turkish Studies - Language and Literature, dil ve edebiyat alanında çalışan araştırmacıların bulgularını paylaşabilecekleri ve yayabilecekleri açık erişimli, uluslararası hakemli bir dergidir. Türk Dili ve Edebiyatı İncelemeleri Dergisi, Türk dili ve edebiyatı alanlarında yapılan araştırmaları yayımlamayı amaçlayan, yılda iki sayı (Haziran ve Aralık) yayınlanan hakemli bir dergidir.

    Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı nedir?

    Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı, öğrencilerin edebiyatla tanışmalarını ve Türk dilinin inceliklerini keşfetmelerini amaçlayan bir programdır. Programın temel hedefleri şunlardır: - Anlama ve anlatma becerilerinin geliştirilmesi: Okuma, dinleme ve yazma çalışmalarının bütünleştirilmesi. - Estetik zevkin artırılması: Edebî metinler aracılığıyla öğrencilerin estetik algılarının geliştirilmesi. - Disiplinlerarası düşünme: Edebiyatın bilimle ilişkisini fark ettirerek, öğrencilerin farklı alanlar arasında bağlantı kurmalarının sağlanması. Programda yer alan diğer önemli unsurlar: - Zümre çalışmaları: Diğer derslerle iş birliği yapılarak öğrencilere kaynaklık edecek kitaplara yer verilmesi. - Tarihî perspektif: Tarihî bir perspektif kazandıracak konulara yer verilmesi. - 21. yüzyıl becerileri: Eleştirel düşünme, problem çözme, yenilikçilik gibi becerilerin kazandırılması.

    Dil ve edebiyat arasındaki fark nedir?

    Dil ve edebiyat arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç ve Kullanım Alanı: Dil, insanların günlük yaşamda iletişim kurmak için kullandıkları sade ve pratik bir araçtır. Edebiyat, duygu ve düşünceleri sanatsal bir üslupla etkileyici ve estetik bir biçimde ifade etmeyi hedefler. Anlatım Biçimi: Dil, genellikle kısa ve doğrudan cümlelerle net mesaj iletmeye odaklanır. Edebiyat, mecazlar, semboller ve imgelerle yüklüdür; anlatım daha uzun ve detaylıdır. Dil Kuralları: Dil, dil kurallarına uyulmaz. Edebiyat, gramer kurallarına uyulur.

    Türk Dil ve Edebiyatı Dergisi'nde hangi konular var?

    Türk Dil ve Edebiyatı Dergisi'nde (TUDED) yer alan bazı konu başlıkları: Türk dili ve edebiyatı. Türk kültürü. Araştırmaya dayalı makaleler. Daha önce bir yerde yayımlanmamış bilimsel yazılar. Diplomatika. Psikanalitik incelemeler. Mersiyeler. Edebiyat ve siyaset ilişkileri. Hüsniyyât türü şiirler. Giacomo Leopardi'nin Osmanlı Türkçesindeki şiirleri. Dergide ayrıca kitap tanıtımları da yer almaktadır. TUDED, açık erişimli, hakemli bir dergi olup, yılda üç sayı olarak Nisan, Ağustos ve Aralık aylarında yayımlanmaktadır.

    Türk Dili ve Edebiyatı konuları nelerdir?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinin bazı konuları: Şiir Bilgisi: Şiir bilgisi, söz sanatları. Düzyazı Bilgisi: Düzyazı bilgisi. İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı: Sözlü ve yazılı dönem. İslamiyet Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Geçiş dönemi, divan edebiyatı, halk edebiyatı. Batı Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecr-i Ati, Milli Edebiyat, Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatı. Edebi Akımlar: Başlıca dünya edebiyatı akımları. Metin Çözümleme: Anlama, yorumlama yeteneği. Söz Sanatları: Edebi sanatlar. Öğretici Metinler: Masal, fabl, destan, efsane. Tiyatro: Geleneksel Türk tiyatrosu, Tanzimat, Servetifünun ve Milli Edebiyat dönemi Türk tiyatrosu, Cumhuriyet dönemi Türk tiyatrosu. Ayrıca, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde Türk dili ve edebiyatına giriş, hikaye, şiir, masal/fabl, roman, tiyatro, biyografi/otobiyografi, mektup/e-posta, günlük/blog gibi üniteler de yer almaktadır.

    Türk Dili ve Edebiyatı bölümü hangi becerileri kazandırır?

    Türk Dili ve Edebiyatı bölümü, öğrencilere çeşitli beceriler kazandırır: Dil ve edebiyat analizi: Metin çözümleme, edebiyat kuramları ve eleştiri yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. Yazılı ve sözlü iletişim: Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerileri. Eleştirel ve analitik düşünme: Düşünceleri söz ve yazı ile etkileyici bir biçimde ifade edebilme ve eleştirel okuma kabiliyeti. Kültürel farkındalık: Türk kültürü, gelenekleri ve tarihi hakkında bilgi sahibi olma. Bilgisayar kullanımı: Dil ve edebiyat uygulamaları için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme. Öğretim becerileri: Edebiyat kuramlarını öğretme ve çağdaş öğretim metotlarına hakim olma. Mezunlar, bu beceriler sayesinde eğitim, yayıncılık, medya, araştırma merkezleri ve kamu kurumları gibi çeşitli alanlarda çalışabilirler.

    Türk dili ve edebiyatı geçiş dönemi eserleri nelerdir?

    Türk dili ve edebiyatı geçiş dönemi eserlerinden bazıları şunlardır: Kutadgu Bilig. Divanü Lügati’t-Türk. Atabetü’l-Hakayık. Divan-ı Hikmet. Bu eserler, 11. ve 12. yüzyıllarda, Türklerin Müslüman olduğu 10. yüzyıl ile Divan edebiyatının başlangıcı kabul edilen 13. yüzyıl arasında, İslam kültürünün etkisiyle yazılmıştır.