Pazarlama yönetimi dersinde işlenen bazı konular şunlardır: Pazarlama stratejileri: Farklılaştırma, maliyet liderliği, odaklanma, pazara nüfuz etme, malı geliştirme, pazarı geliştirme, çeşitlendirme. Yeni ürün geliştirme süreci: Yeni ürün düşüncelerinin toplanması, eleme, tasarı geliştirme, pazarlama stratejileri oluşturma, ürün geliştirme, pazar testi, ticarileştirme. Pazarlama karması: Ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma. Pazarlama yönetimi süreci: Analiz, planlama, uygulama, kontrol. Müşteri ve tüketici: İhtiyaçlar, istekler, talepler. Rekabet stratejileri: Pazar lideri, saldıran, pazar takipçisi, niş oyuncular. Pazar bölümlendirme: Farklılaştırılmamış, farklılaştırılmış, yoğunlaştırılmış pazarlama stratejileri. Büyüme stratejileri: Yoğunlaşarak, birleşerek, farklılaşarak büyüme. Ürün hayat eğrisi: Koruma, büyüme, hasat, çekilme. Konumlandırma: Özellik, fiyat ve kalite, kullanım amacı, rakipler.