Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Toplam Kalite Yönetimi (TKY) ilkeleri şunlardır:
- Müşteri Odaklılık: Müşterilerin görüşleri dikkate alınmalı ve üretim bu geri bildirimlere göre şekillendirilmelidir 12.
- Karşılıklı Fayda: Tedarikçi, çalışan ve müşterilerle işbirliği sayesinde rekabet avantajı sağlanmalıdır 1.
- Çalışanların Katılımı: Çalışanlara yönetime katılma özgürlüğü verilmeli, eğitimler ve motivasyon arttırıcı tekniklerle desteklenmelidir 13.
- Liderlik: Üst yönetim, TKY anlayışını çalışanlara aşılamalıdır 14.
- Süreç Yönetimi: Prosesler tanımlanmalı, birbirine etkileri araştırılmalı ve tüm süreçler ölçülerek geliştirilmelidir 14.
- Sürekli İyileştirme: Sürekli iyileştirme alışkanlığı kazandırılmalı, değişikliklerin uzun dönemli etkileri göz önüne alınmalıdır 13.
- Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım: Çevre analiz edilerek yapılabilirlik sınırları içinde kararlar alınmalıdır 1.
- Yönetimde Sistem Yaklaşımı: Organizasyona bir bütün olarak bakılmalı, çevreyle etkileşimi göz önüne alınmalıdır 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: