Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
QM kalite yönetimi, kalite politikalarının oluşturulması, kalite planlaması, kalite güvencesi, kalite kontrol ve kalite iyileştirmeye odaklanan bir yönetim yaklaşımıdır 2.
QM kalite yönetiminin bazı temel özellikleri:
- Hata yönetimi: Yapılandırılmış bir yaklaşım benimseyerek yüksek riskli sorunların düzgün bir şekilde ele alınmasını ve tekrar ortaya çıkmamasını sağlar 2.
- Hata önleme: Kalite kontrol süreçlerinin otomatize edilmesi ve iş akışlarına entegre edilmesiyle hataların en aza indirilmesini sağlar 4.
- Tedarik zinciri kalitesi: Tedarik zinciri boyunca kaliteyi izler, tedarikçilerle işbirliği yapar ve tedarikçi performansını değerlendirir 4.
- Belgelendirme ve uyumluluk: Kalite standartlarına ve yönetmeliklere uygunluğu izler ve dokümantasyon sağlar 4.
- Sürekli iyileştirme: Ürün kalitesini sürekli olarak iyileştirmek için geri bildirim döngüsü oluşturur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: