Buradasın
ISO kalite performansı nasıl ölçülür?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
ISO kalite performansının ölçümü aşağıdaki yöntemlerle gerçekleştirilir:
- İzleme ve Ölçme: Kuruluşlar, kalite yönetim sisteminin etkinliğini izlemek ve ölçmek için süreçler belirlemelidir 12. Bu süreçte neyin izlenmesi ve ölçülmesi gerektiği, izleme ve ölçme yöntemlerinin belirlenmesi ve sonuçların ne zaman analiz edileceği gibi konular ele alınmalıdır 1.
- Müşteri Memnuniyeti: Müşteri ihtiyaçlarının ne ölçüde karşılandığını anlamak için müşteri anketleri, geri bildirimler ve müşteri şikayetleri gibi veriler toplanmalı ve analiz edilmelidir 24.
- İç Tetkik: Kuruluşlar, kalite yönetim sisteminin şartlarına uygunluğunu ve etkinliğini değerlendirmek için belirli periyotlarda iç tetkikler yapmalıdır 14.
- Veri Analizi: İstatistiksel ve diğer teknikler kullanılarak toplanan veriler analiz edilmeli, bu analizler sonucunda kalite yönetim sisteminin iyileştirilecek alanları ve kapsamları belirlenmelidir 24.
Bu süreçler, kuruluşların performanslarını değerlendirmelerine ve sürekli iyileştirme yapmalarına olanak tanır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: