Buradasın
E-Müşteri ilişkileri yönetimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-Müşteri İlişkileri Yönetimi (E-CRM), müşteri ilişkilerini yönetmek için internet tabanlı teknolojilerin kullanılmasıdır 3.
Bu teknolojiler arasında e-postalar, web siteleri, sohbet odaları, forumlar ve diğer kanallar bulunur 34.
E-CRM'nin temel özellikleri:
- Müşteri verilerinin merkezi yönetimi: Müşteri bilgileri tek bir yerde depolanır ve kolayca erişilebilir hale gelir 4.
- Satış ve pazarlama otomasyonu: Potansiyel müşterileri takip etme, e-posta pazarlama kampanyaları yürütme gibi işlevler sunar 14.
- Müşteri hizmetleri: Müşteri şikayetlerini takip etme, destek taleplerini organize etme ve müşteri memnuniyetini artırma araçları sağlar 1.
E-CRM, işletmelerin müşterilerle daha güçlü ve kişiselleştirilmiş bağlantılar kurmasına ve operasyonel verimliliği artırmasına yardımcı olur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: