• Buradasın

    E-müşteri nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-müşteri, internet üzerinden alışveriş yapan kişidir 1.
    E-müşteriler, farklı özelliklere sahip olabilir:
    • Yaş grupları 1. Genç yetişkinler, özellikle 18-34 yaş arası, e-ticaretin en aktif kullanıcılarıdır 1.
    • Coğrafi konum 1. Şehirde yaşayanlar, e-ticaret platformlarına daha kolay erişebilirken, kırsal kesimde yaşayanlar genellikle fiziksel mağazalara erişim zorluğundan dolayı online alışverişi tercih edebilir 1.
    • Teknoloji kullanımı 1. Genç kullanıcılar daha sık mobil cihazları kullanırken, yaşlı kitle bilgisayarları tercih edebilir 1.
    • Alışveriş alışkanlıkları 2. E-müşteriler, ürün odaklı, sadece bakan, fırsat peşinde koşan veya tek seferlik müşteri gibi farklı gruplara ayrılabilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-Müşteri ilişkileri yönetimi nedir?

    E-Müşteri İlişkileri Yönetimi (e-CRM), müşteri ilişkileri yönetiminin (CRM) elektronik bir otomasyon altyapısı ile güçlendirilmiş halidir. e-CRM'in bazı özellikleri: Müşteri verilerinin yönetimi. Kişiselleştirilmiş hizmet. Satış sürecinin yönetimi. Görev takibi. Mobil erişim.