Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-müşteri, internet üzerinden alışveriş yapan kişidir 1.
E-müşteriler, farklı özelliklere sahip olabilir:
- Yaş grupları 1. Genç yetişkinler, özellikle 18-34 yaş arası, e-ticaretin en aktif kullanıcılarıdır 1.
- Coğrafi konum 1. Şehirde yaşayanlar, e-ticaret platformlarına daha kolay erişebilirken, kırsal kesimde yaşayanlar genellikle fiziksel mağazalara erişim zorluğundan dolayı online alışverişi tercih edebilir 1.
- Teknoloji kullanımı 1. Genç kullanıcılar daha sık mobil cihazları kullanırken, yaşlı kitle bilgisayarları tercih edebilir 1.
- Alışveriş alışkanlıkları 2. E-müşteriler, ürün odaklı, sadece bakan, fırsat peşinde koşan veya tek seferlik müşteri gibi farklı gruplara ayrılabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: