Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Benchmarking, bir işletmenin sektördeki diğer başarılı işletmelerle kıyaslanarak, kendi performansını artırmak için onların yöntemlerini incelemesi ve uyarlaması sürecidir 13. Bu süreç, işletmenin verimlilik oranını yükseltme, müşteri memnuniyetini artırma ve gider dengesini sağlama gibi hedefler taşır 1.
Benchmarking genellikle şu aşamalardan oluşur:
- Planlama 23. İşletmedeki eksiklerin tespit edilmesi ve çözüm yollarının belirlenmesi 23.
- Örnek seçimi 23. Kıyaslanacak işletmenin belirlenmesi 23.
- Analiz 23. Performans artırıcı uygulamaların adapte edilmesinin ardından karşılaştırmaların yapılması 23.
- Uygulama 23. Yeni uygulamalara işletme imajının ve çalışanların adapte edilmesi 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: