Buradasın
Tüketici satın alma davranışını etkileyen psikolojik faktörler nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tüketici satın alma davranışını etkileyen psikolojik faktörler şunlardır:
- Sosyal Kanıt: Diğerlerinin seçimleri ve yorumları, tüketicinin karar verme sürecini etkiler 1.
- Aciliyet Duygusu: "Şimdi veya asla" etkisi, tüketiciyi hızlı bir şekilde harekete geçirir 1.
- Fiyat Algısı: İndirimler ve fırsatlar, ürünün değerine dair algıyı değiştirir 1.
- Kısıtlama ve Dışsal Motivasyonlar: Ürünlerin sınırlı sayıda olması, tüketiciye daha fazla değer hissi verir 1.
- Güdülenme (Motivasyon): Tüketicileri harekete geçiren içsel veya dışsal uyaranlar 24.
- Algılama: Tüketicinin çevresindeki çeşitli uyarıcıları duyu organlarıyla tanıması 34.
- Öğrenme: Tüketicinin bir ürünü veya markayı önceden tanıması, satın alma kararını hızlandırır 34.
- İnanç ve Tutumlar: Tüketicinin ürünlerle ilgili tanımlayıcı ifadeleri ve eğilimleri 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: