Buradasın
Duyum süreci tüketici davranışına nasıl etki eder?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Duyum süreci, tüketici davranışlarını çeşitli şekillerde etkiler:
- Seçici algılama: Tüketiciler, ihtiyaçları ve beklentileri doğrultusunda belirli uyarılara odaklanır 12. Örneğin, kilo problemi olan bir kişi, zayıflama ile ilgili reklamlara daha fazla ilgi gösterebilir 3.
- Algısal örgütleme: Uyaranların kompozisyonu, tüketicilerin ürünleri nasıl algıladığını etkiler 12. Örneğin, benzer ürünlerin birlikte sunulması, gruplama olarak algılanır 2.
- Algısal yorumlama: Tüketiciler, uyarıcılara kişisel deneyim ve beklentilerine göre farklı anlamlar yükler 12. Bu durum, ürünün veya markanın algılanışını etkiler 5.
Ayrıca, duyusal markalama yoluyla renk, ses, koku, doku ve tat gibi duyular, tüketici algılarını şekillendirmek için kullanılır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: