Buradasın
Tüketici davranışlarında duyum ve algı nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tüketici davranışlarında duyum ve algı şu şekilde açıklanabilir:
- Duyum 13. Duyum, duyu organlarıyla algılanabilen uyaranlara verilen tepkilerdir 13. Örneğin, gözün ışığa, dilin lezzete, cildin dokuya verdiği tepki, tüketicilerin bir nesneyi değerlendirmesini sağlayan temel deneyimdir 15.
- Algı 123. Algı, duyu organlarıyla alınan uyaranların organize edilmesi ve anlamlandırılmasıdır 23. Algılama süreci, maruz kalınan duyusal girdinin türüne göre değişkenlik gösterir 1. Çünkü dış dünyadan gelen girdiler, beş duyu vasıtasıyla alınır 1.
Algılama süreci üç boyuttan oluşur 2:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: