Buradasın
Algı tüketici davranışını nasıl etkiler?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Algı, tüketici davranışını çeşitli şekillerde etkiler:
- Duyusal Algı: Tüketiciler, bir ürünü görme, dokunma, tatma, koklama ve işitme gibi duyularıyla deneyimler 4. Örneğin, bir restoranın ambiyansı, yiyeceklerin kokusu ve sunumu, tüketicinin restoran hakkındaki algısını etkiler 4.
- Seçici Algı: Tüketiciler, çevrelerinden gelen her türlü uyarıcıyı algılayamaz; ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına göre bazı uyarıcılara odaklanır 4.
- Algıda Tutarlılık: Tüketiciler, daha önce sahip oldukları bilgi ve inançlarla tutarlı olan mesajlara daha olumlu tepki verir 4.
- Benlik Algısı: Tüketiciler, karar verme süreçlerinde duygusal ve benlik algısına dayalı tercihler yapar 5.
Ayrıca, nöropazarlama gibi yöntemler, tüketici davranışlarında algının rolünü inceleyerek, markaların tüketicileri daha iyi anlamasına ve pazarlama stratejilerini geliştirmesine yardımcı olur 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: