Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Amir ve memur ilişkisi sağlıklı ve verimli bir çalışma ortamı için belirli prensiplere dayanmalıdır:
- Yetki ve Disiplin: Amir, yetki kullanarak emir vermeli ve bu emirlerin yerine getirilmesini sağlamalıdır 13. Disiplin, açık ve basit kurallarla sağlanmalı, yanlış işler derhal düzeltilmelidir 3.
- Karşılıklı Saygı: Memurlar, amirlerine saygı duymalı, amirler de memurlarını sevmeli ve saymalıdır 13. Bu, güveni artırır ve görevi bir külfet olmaktan çıkarıp zevke dönüştürür 3.
- İşbirliği ve Koordinasyon: Amir, memurları ile yakından ilgilenmeli, onların kişisel ve sosyal problemlerinin halline yardımcı olmalı, böylece morallerini yükseltmelidir 13.
- Açık İletişim: Amir ve memurlar arasında açık ve dürüst iletişim kurulmalı, dilek ve şikâyetler bu yolla iletilmelidir 3.
- Eğitim ve Teşvik: Amir, memurlarını işi başında eğitmeli ve onları verimli çalışmaya teşvik etmelidir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: