• Buradasın

    Yönetim planını kim hazırlar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yönetim planı, kat malikleri tarafından hazırlanır 23. Bu süreçte, her kat maliki planın içeriğine dair görüşlerini belirtir ve karşılıklı anlaşma sağlanarak plan hazırlanır 2.
    Yönetim planı, kat irtifakının kurulmasının ardından belirlenir 4. Planın daha akıcı bir şekilde hazırlanması ve tüm kat maliklerinin çıkarlarının korunması için genellikle site veya apartman yönetimi tarafından hazırlanan taslak üzerinden hareket edilir 4.
    Yönetim planı ayrıca, arsa sahibi veya müteahhit tarafından da hazırlanabilir 3.
    Yönetim planı hazırlanırken, Kat Mülkiyeti Kanunu’na uygun hareket edilmesi gerekir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yönetim planı değiştirilebilir mi?

    Evet, yönetim planı değiştirilebilir. Yönetim planının değiştirilebilmesi için tüm kat maliklerinin beşte dördünün yazılı onayı gereklidir. Eğer bu çoğunluk sağlanamazsa, yönetim planı değişikliği için mahkemeye başvurulabilir ve hakim tarafından karar verilebilir.

    Apartmana ait yönetim planı nerede saklanır?

    Apartmana ait yönetim planı, tapu dairesinde saklanır. Ayrıca, kat malikleri yönetim planını e-devlet üzerinden "turkiye.gov.tr/tapu-bilgileri-sorgulama" linkinden "Şerh, beyan, rehin, irtifak vb." notları kontrol ederek görüntüleyebilirler. Yönetim planının bir kopyası, kat malikleri veya yönetici tarafından talep üzerine tapu müdürlüğünden alınabilir.

    Kat mülkiyeti yönetim planı nasıl değiştirilir?

    Kat mülkiyeti yönetim planı, tüm kat maliklerinin beşte dördünün (4/5) oyu ile değiştirilebilir. Yönetim planı değişikliği süreci şu adımları içerir: 1. Değişiklik yapılacak maddelerin belirlenmesi. 2. Kat malikleri kurulu gündemine alma. 3. Oylama süreci. 4. Yeni yönetim planının hazırlanması. 5. Onay süreci. 6. Tapu şerhi. Yönetim planı değişikliğinde yasal çoğunluk sağlanmamışsa veya kanunlara aykırı bir düzenleme getirilmişse, mahkemeden iptal talep edilebilir.

    Apartmanın yönetim planı hangi kanunlara tabidir?

    Apartmanın yönetim planı, 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu ve bu kanunun 28. maddesi başta olmak üzere, ilgili mevzuata tabidir. Yönetim planı ayrıca aşağıdaki kanunlara ve genel hükümlere de uymak zorundadır: Kanuna uygunluk. Mimari projeye uygunluk. Diğer taşınmazları ilgilendiren hükümler. Yönetim planında hüküm bulunmayan hallerde, anagayrimenkulün yönetiminden doğacak anlaşmazlıklar Kat Mülkiyeti Kanunu ve genel hükümler çerçevesinde çözülür.

    Kat mülkiyeti kanununa göre yönetim planı nedir?

    Kat Mülkiyeti Kanunu'na göre yönetim planı, bir apartmanın veya site gibi toplu konut alanının yönetimini düzenleyen, kat maliklerinin haklarını ve sorumluluklarını belirleyen sözleşmedir. Yönetim planı, aşağıdaki konuları içerir: ortak alanların kullanımı ve bakımına dair kurallar; kat maliklerinin ve kiracıların uyması gereken genel kurallar; aidat ödemeleri ve ödeme yöntemleri; yönetim şekli (yönetici atanması veya yönetim kurulu oluşturulması); ortak alanlarda yapılacak değişiklikler ve bunlarla ilgili izin süreçleri; kat maliklerinin ve yöneticinin hakları ve sorumlulukları. Yönetim planı, Kat Mülkiyeti Kanunu'na uygun olarak hazırlanmalı ve tüm kat maliklerinin onayına sunulmalıdır.

    Yönetim planı değişikliği için karar almaya kim yetkilidir?

    Yönetim planı değişikliği için karar almaya apartmanın yönetim kurulu veya kat maliklerinin oluşturduğu genel kurul yetkilidir. Bazı hususlarda kat maliklerinin 4/5’inin oyuyla değişiklik yapılabilirken, kanunda sayılı bazı hususlarda da kat maliklerinin oy birliği ile kurul tarafından yönetim planı değiştirilir. Ayrıca, kat malikleri bir araya gelip yönetim planını hazırlayamazlarsa, mahkeme devreye girebilir ve kat mülkiyeti kanununa uygun şekilde, tarafların çıkarlarını göz önünde bulundurarak bir yönetim planı belirleyebilir.

    Apartmanda yönetim planı yoksa ne olur?

    Apartmanda yönetim planı yoksa aşağıdaki durumlar ortaya çıkabilir: Yönetimin yasal dayanağı eksikliği. Uyuşmazlıklarda çözüm zorluğu. Eksik düzenleme. Yönetim planı olmadığında bu konular eksik kalabilir. Yönetim planı, tapu müdürlüklerinden temin edilebilir.