Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Şirket adına tapu devri yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Randevu Alma: Tapu işlemleri için e-Devlet veya Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü (TKGM) web sitesi üzerinden randevu alınmalıdır 23.
- Belgelerin Hazırlanması: Şirket adına tapu devri için gerekli belgeler hazırlanmalıdır 12. Bu belgeler arasında:
- ticaret sicil tasdiknamesi 1;
- şirket müdürü Türk vatandaşı ise kimlik belgesi, yabancı uyruklu ise pasaportu 1;
- şirket imza sirkülesi 1;
- taşınmazın üzerine alınacağı şirketin vergi levhası veya vergi numarasını gösteren belge 1;
- şirketin bağlı olduğu ticaret odasından alınacak tapu işlemi için yetki verildiğini gösteren belge 1 yer alır.
- Harç ve Masrafların Ödenmesi: Tapu harcı ve döner sermaye bedeli ödenmelidir 23. 2025 yılı itibarıyla tapu harcı satış bedelinin %4’ü olarak belirlenmiştir 23.
- İşlemlerin Tamamlanması: Randevu günü, alıcı ve satıcı tapu müdürlüğünde hazır bulunmalıdır 23. Tapu memuru, belgeleri inceleyerek satış sözleşmesini hazırlar ve taraflara imzalatır 23.
- Tapunun Teslimi: Tüm işlemler tamamlandıktan sonra yeni tapu belgesi alıcıya teslim edilir 23.
Tapu devri işlemleri hukuki ve resmi bir süreç olduğundan, belgelerin eksiksiz hazırlanması ve prosedürlere uygun hareket edilmesi önemlidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: