• Buradasın

    Naklen tayin giden kamu idaresi içi ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Naklen tayin, bir kamu görevlisinin, aynı kurum içinde veya farklı bir kuruma, görev ve unvan eşitliği gözetilmeksizin, kazanılmış hak aylık derecesiyle atanması anlamına gelir 123.
    Naklen tayin süreci genellikle şu adımları içerir:
    • Görev değiştirmek isteyen memurun dilekçe ile talepte bulunması 24.
    • Memurun mevcut kurumunun, geçiş yapılacak kurumdan muvafakat alması 24.
    • Nakil yapılacak kadronun, memurun hak derecesine uygun olması 24.
    • Kurumlar arası yazışmalar ve nihai atama işlemi 24.
    Naklen tayin için bazı şartlar:
    • Her iki kurumun da 657 sayılı Kanuna tabi olması 24.
    • Memurun asaletinin tasdik edilmiş olması 4.
    • Memurun kendi isteğinin bulunması (istisnai durumlar hariç) 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Memur kurumlar arası nakil için nereye başvurur?

    Memur, kurumlar arası nakil için geçiş yapmak istediği kuruma yazılı başvuru yapar. Başvuru dilekçesi; nerede çalışıldığı, sicil numarası, unvanı, öğrenimi ve hizmet süresi bilgilerini içermelidir. Nakil işleminin gerçekleşmesi için, memurun halen çalışmakta olduğu kurumun da muvafakat vermesi gereklidir.

    Kamu idaresi dışı nakil ne demek?

    Kamu idaresi dışı nakil, personelin bir kamu kurumundan başka bir kuruma kurumların muvafakatı ile geçişini ifade eder.

    Açıktan ve naklen atama arasındaki fark nedir?

    Açıktan atama ve naklen atama arasındaki temel fark, atama süreçlerinin ve gerekliliklerinin farklı olmasıdır: Açıktan Atama: Daha önce kamuda çalışmamış kişiler için geçerlidir. Kadro durumu ve hizmet ihtiyacına göre, KPSS sonucuna göre yapılır. Yerleştirme işlemleri Ölçme Seçme Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilir. Naklen Atama: Bir kamu kurumunda çalışan memurların başka bir kuruma geçişini ifade eder. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 74. maddesi hükümlerine göre yapılır. Memurun isteği, kurumların muvafakati ve diğer yasal şartlar gereklidir. Ayrıca, naklen atamada memurun kazanılmış hak dereceleri veya derece yükselmesi esas alınır.

    Memuriyet mahallinden başka yere tayin ne demek?

    Memuriyet mahallinden başka yere tayin, bir memurun görev yaptığı yerden, memuriyet sınırları dışındaki başka bir yere atanması anlamına gelir. Bu tür tayin durumları, genellikle şu nedenlerle gerçekleşir: İsteğe bağlı tayin: Memurların kariyer gelişimi veya özel nedenleri doğrultusunda kendi talepleri üzerine yapılan yer değişiklikleri. Mazeret kaynaklı tayin: Sağlık, aile birliği, can güvenliği gibi mazeretlere dayanarak yapılan atamalar. Kurumlar arası geçiş: Memurların bir kamu kurumundan diğerine nakli.

    Atama ve tayin arasındaki fark nedir?

    Atama ve tayin arasındaki temel fark, kamu sektöründe bir kişinin herhangi bir göreve getirilmesi ile çalıştığı yerden başka bir yerde görevlendirilmesi arasındadır. Atama. Tayin. Tayin, bazen çalışan kişinin kendi resmi müracaatı bazen de çalıştığı kurumun idarecileri tarafından mülki amirlerin onayı ile yapılır. Ayrıca, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun “Yer Değiştirmeler” başlıklı üçüncü bölümü madde 72’de düzenlenen memur tayini, memurun görev yaptığı kurum içerisinde il içinde veya il dışında başka bir yere atanması ve orada görev yapması anlamına da gelir. Atama ve tayin kavramları ile ilgili en doğru ve güncel bilgi için ilgili kanun ve yönetmeliklerin incelenmesi önerilir.

    Nakil giden memur kaç gün içinde göreve başlar?

    Nakil giden memur, atama emirinin kendisine tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde göreve başlamak zorundadır.

    Kamu idaresi içi nakil ne zaman yapılır?

    Kamu idaresi içi nakil, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 74. maddesine göre belirli şartlar sağlandığında yapılır. Bu şartlar şunlardır: Memurun talebi: Nakil için memurun yazılı dilekçe ile talepte bulunması gerekir. Muvafakat: Memurun mevcut kurumundan ve geçiş yapmak istediği kurumdan muvafakat alınması gereklidir. Kademe denkliği: Nakil istenen kadronun, memurun kazanılmış hak derecesinde olması gerekir. Asaletin tasdiki: Memurun aday memur statüsünde olmaması ve asaletinin en az 1, en fazla 2 yıl içinde tasdik edilmiş olması gerekir. Nakil işlemi, bu şartlar sağlandığında ve kurumlar arası gerekli yazışmalar tamamlandığında gerçekleştirilir.