• Buradasın

    Masakın şüpheli işlem bildirimi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MASAK'a şüpheli işlem bildirimi şu adımlarla yapılır:
    1. Online İşlemler Platformu: Şüpheli işlem bildirimleri, onlineislemler.masak.gov.tr adresinden elektronik ortamda gerçekleştirilir 13.
    2. İşlem Seçimi: Platforma giriş yaptıktan sonra "Şüpheli İşlem Bildirimi" menüsünden "Yeni Şüpheli İşlem Bildirimi" seçimi yapılır 13.
    3. Bilgi Girişi: Şüpheli işlemle ilgili bilgiler sırayla doldurulur. Bu bilgiler arasında işlem durumu, para birimi, işlem tutarı, şüpheli kişinin kimlik ve adres bilgileri yer alır 13.
    4. Şüphe Kategorisi: Şüphe duyulan kategoriye uygun seçenekler işaretlenir (örneğin, terörizmin finansmanı, mal varlığının dondurulması kararının ihlali) 13.
    5. Açıklama: Şüpheli işleme dair detaylı açıklama en az 300 karakter olacak şekilde yazılır 13.
    6. Ekler: Varsa belge, fotoğraf veya pasaport örneği gibi ek belgeler sisteme yüklenir 13.
    7. Onay ve Gönderim: Bilgiler kontrol edildikten sonra "Gönder" butonuna tıklanarak bildirim tamamlanır ve PDF formatında indirilir 13.
    Önemli Not: Şüpheli işlem bildiriminin yapılmaması durumunda idari para cezası uygulanır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Şüpheli bulgular ne demek?

    Şüpheli bulgular, tıbbi görüntüleme ve muayene sonuçlarında belirlenen, kesin bir tanı koymadan önce daha fazla inceleme gerektiren anormal işaretlerdir. Bu bulgular, hastanın sağlık durumu hakkında önemli ipuçları sağlayabilir ancak kesin bir tanı koymak için daha ileri tetkikler gereklidir. Şüpheli lezyonların bulunabileceği bazı bölgeler şunlardır: Baş ve boyun bölgesi. Göğüs bölgesi. Karın bölgesi. Üst ve alt ekstremiteler. Dermatolojik alanlar.

    Şüpheli işlemler hangi kategorilere ayrılır?

    Şüpheli işlemler, suça ilişkin şüphe kategorileri ve işlemlere ilişkin tipler olmak üzere iki ana kategoriye ayrılır. Suça ilişkin şüphe kategorileri şu şekildedir: tefecilik; fuhuş; göçmen kaçakçılığı ve insan ticareti; uyuşturucu kaçakçılığı; silah kaçakçılığı; tarihi eser kaçakçılığı; gümrük kaçakçılığı ve hayali ihracat; bilişim suçları; vergi kaçırma; sermaye piyasalarına ilişkin suçlar. İşlemlere ilişkin tipler ise şu şekildedir: müşterinin kimlik tespiti ve şüpheli işlem bildiriminde bulunmaya çalışması; müşterinin yasal veya idari olarak ibrazı veya doldurulması gereken bir belgeyi ibraz etmemesi; müşterinin sahip olduğu ve alımı/satımı şüpheli görülen malvarlığı ile ilgili yeterli derecede bilgiye sahip olmaması; ticari faaliyet gösteren kişi veya kuruluşların faaliyetleri kapsamında olağan olarak tekrarı gereken işlemlerin münferit işlem olarak kalması; müşterinin bilinen mesleği ve faaliyetleri, gelir kaynakları ve gelir düzeyi ile ilgisi kurulamayan, dikkat çekici sıklıkta ve tutarda işlem yapmak istemesi; riskli ülkeler veya off-shore merkezlerden veya bu ülke ve merkezlere; makul açıklama yapılmadan belli bir zaman aralığında önemli tutarlara ulaşan transferlerin yapılması.

    Şüpheli işlem bildirimi sınırı nasıl hesaplanır?

    Şüpheli işlem bildirimi sınırı, Türkiye'de 5.000 TL olarak belirlenmiştir. Hesaplama şu şekilde yapılır: 1. İşlem Tutarı: Şüpheli işlem bildirimi, belirli bir tutarın üzerindeki işlemler için zorunludur. 2. İşlem Türü ve Sıklığı: İşlemin türü ve kısa süre içinde birden fazla kez tekrarlanması da önem taşır. 3. Ek Bilgiler: İşlemle ilgili detaylar, tarih, taraflar ve neden şüpheli olduğu gibi bilgiler de bildirime eklenir.

    5549'a göre şüpheli işlem bildirimi nedir?

    5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun'a göre şüpheli işlem bildirimi, yükümlüler nezdinde veya bunlar aracılığıyla yapılan ya da yapılmaya teşebbüs edilen işlemlere konu malvarlığının yasa dışı yollardan elde edildiğine veya yasa dışı amaçlarla kullanıldığına dair herhangi bir bilgi, şüphe veya şüpheyi gerektirecek bir hususun bulunması halinde bu işlemlerin Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığına (MASAK) bildirilmesidir. Şüpheli işlem bildiriminde bulunması gerekenler: Yükümlüler. Yabancı kişi veya kuruluşların Türkiye'deki şube ve acenteleri. Şüpheli işlem bildiriminde bulunması gerekenler: İşlemin yapıldığı veya adına işlem yapılan kişinin kimliği. Şüphe duyulan eylemin detaylı açıklaması. Bildirim süresi: İşlemle ilgili şüphenin oluştuğu tarihten itibaren en geç 10 gün içinde yapılmalıdır.

    Şüpheli işlem bildiriminde hangi şüphe kategorileri seçilebilir?

    Şüpheli işlem bildiriminde seçilebilecek şüphe kategorileri şunlardır: 1. Terörizmin Finansmanı: "SK-23 Terörizmin Finansmanı" veya "SK-35 Mal Varlığının Dondurulması Kararının İhlali". 2. Kitle İmha Silahlarının Yayılmasının Finansmanı: "SK-36 Kitle İmha Silahlarının Yayılmasının Finansmanı". Bu kategoriler, 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun gereğince belirlenmiştir.

    Tedbirler Yönetmeliği kapsamında hangi işlemler şüpheli işlem olarak değerlendirilir?

    Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesine Dair Tedbirler Hakkında Yönetmelik kapsamında şüpheli işlem olarak değerlendirilen bazı durumlar: İşlem tutarı veya bağlantılı işlemlerin toplam tutarı belirli eşiklerin üzerinde olduğunda: 185.000 TL veya daha fazla işlemler; Elektronik transferler ve kripto varlık hizmet sağlayıcılarında 15.000 TL veya daha fazla işlemler. Daha önce elde edilen müşteri kimlik bilgilerinin yeterliliği ve doğruluğu konusunda şüphe duyulduğunda. Müşterinin yaptığı işlemlerin kar amacı gütmediği, yatırımlarının riskini ve maliyetlerini umursamaz göründüğü izlenimleri vermesi. Müşterinin, isimsiz veya hayali isimler kullanması. Şüpheli işlemler, işleme ilişkin şüphenin oluştuğu tarihten itibaren en geç on iş günü içinde ilgili mercilere bildirilmelidir.

    Masak inceleme başlatırsa ne olur?

    MASAK tarafından inceleme başlatılması durumunda olabileceklerden bazıları şunlardır: Hesaba bloke konulması. Soruşturma başlatılması. İşlemlerin durdurulması veya denetim altına alınması. Para cezası verilmesi. İtibar kaybı. MASAK incelemeleri, karmaşık finansal işlemler, teknik mevzuat ve uluslararası standartların kesişiminde yer alan çok boyutlu süreçlerdir. Bu nedenle, bir inceleme durumunda bir avukata danışılması önerilir.