• Buradasın

    Kentsel dönüşümde 2/3 çoğunluk nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kentsel dönüşümde 2/3 çoğunluk, sahip olunan hisseler oranında hesaplanır 14. Yani, hak sahiplerinin sayısının çoğunluğu değil, toplam hisse sayısının 2/3'ü dikkate alınır.
    Hesaplama süreci şu şekildedir:
    1. Öncelikle binanın riskli yapı tespiti yapılmalıdır 3.
    2. Riskli yapı kararı alındıktan sonra, paydaşların en az 2/3 çoğunluğu ile yapılacak uygulamalara karar verilir 14.
    3. Karara katılmayan paydaşların bağımsız bölümlerine ilişkin arsa payları, diğer paydaşlara açık artırma usulü ile satılır 12.
    4. Eğer bu paylar satılamazsa, Bakanlık tarafından satın alınır ve 2/3 çoğunluk ile alınan karar uyarınca değerlendirilir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kentsel Dönüşümde yüzde 50+1 nasıl hesaplanır?

    Kentsel dönüşümde yüzde 50+1 oranı, maliklerin hisselerine göre salt çoğunluğunun sağlanması anlamına gelir. Hesaplama şu şekilde yapılır: 1. Mal sahiplerinin sahip oldukları hisselerin toplamını belirleyin. 2. Bu toplam hissenin yarısını (yüzde 50) ve bir fazlasını (artı 1) hesaplayın. 3. Eğer bu oran, maliklerin toplam hisselerinden fazlaysa, karar için yeterli çoğunluk sağlanmış olur.

    Kentsel dönüşüm için 3'te 2 çoğunluk sağlanamazsa ne olur?

    Kentsel dönüşüm sürecinde üçte iki çoğunluk sağlanamazsa, Bakanlık, TOKİ veya belediyeler tarafından acele kamulaştırma yapılabilir.

    Kentsel Dönüşümde 2/3 çoğunluk yeterli mi?

    Kentsel dönüşümde 2/3 çoğunluk, riskli yapı tespiti ve yıkım kararı için yeterlidir. Ancak, 9 Kasım 2023 tarihinde yapılan değişiklikle, artık salt çoğunluk (yüzde 50 + 1) ile de karar alınabilmesi mümkün hale gelmiştir.

    Kentsel dönüşüm kanunu neleri kapsıyor?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu (6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun), aşağıdaki konuları kapsamaktadır: 1. Riskli Yapıların Tespiti: Binaların riskli olup olmadığının belirlenmesi ve bu tespitin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından lisans verilen kuruluşlar tarafından yapılması. 2. Dönüşüm Süreci: Riskli yapıların yıkılması, yenilenmesi veya güçlendirilmesi. 3. Hak Sahiplerinin Rolü: Maliklerin en az üçte iki çoğunluk ile karar alarak dönüşüm sürecini başlatmaları. 4. Finansman: Devlet tarafından hak sahiplerine kira yardımı ve kredi desteği gibi teşviklerin sağlanması. 5. Kamulaştırma: Malikler arasında anlaşmazlık çıkarsa, üçte iki çoğunluk sağlayamayan maliklerin hisselerinin Bakanlık tarafından kamulaştırılması. 6. Rezerv Yapı Alanı: Kentsel dönüşüm nedeniyle taşınması gereken kişilere yeni konut alanı olarak tahsis edilen güvenli bölgeler. Bu kanun, şehirlerin planlı ve güvenli bir şekilde büyümesini de hedefler.

    Kentsel dönüşüm toplantısı nasıl yapılır?

    Kentsel dönüşüm toplantısı şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Farkındalık ve Bilinçlenme: Bina sakinleri, yapılarının depreme dayanıklılığı hakkında şüpheleri varsa, ilk olarak riskli yapı tespiti yaptırmalıdır. 2. Kat Malikleri Arasında Anlaşma: Riskli yapı raporu alındıktan sonra, bina sakinlerinin en az %50 +1 çoğunlukla kentsel dönüşüm kararı alması gerekir. 3. Proje Geliştirme ve Müteahhit Seçimi: Kentsel dönüşüm kararı alındıktan sonra, yeni binanın projesi geliştirilir ve kat maliklerinin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak modern bir proje hazırlanır. 4. Kentsel Dönüşüm Sözleşmesi ve Finansman: Proje ve müteahhit belirlendikten sonra, taraflar arasında kentsel dönüşüm sözleşmesi imzalanır. 5. Yıkım ve İnşaat: Gerekli izinlerin alınması ve finansman sağlandıktan sonra, riskli yapının yıkımına başlanır. Bu süreçte, hukuki prosedürlerin takibi ve danışmanlık hizmetleri için uzman avukatlardan destek alınması önerilir.

    6306 kentsel dönüşümde hak sahipliği nasıl belirlenir?

    6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında kentsel dönüşümde hak sahipliği, aşağıdaki kriterlere göre belirlenir: 1. Tapu Sahipleri: Riskli yapıda veya riskli alanda taşınmazı bulunan tapu malikleri, hisseleri oranında hak sahibi sayılırlar. 2. Kiracılar: Kiracılar, doğrudan mülkiyet hakkına sahip olmasalar da, dönüşüm sonrası inşa edilecek konutlardan satın almada öncelik hakkı tanınabilir. Ancak, oy hakları bulunmaz ve anlaşma süreçlerinde söz sahibi değillerdir. 3. Sınırlı Ayni Hak Sahipleri: Tapu kütüğünde mülkiyet hakkı dışında, intifa (kullanım) hakkı, sükna (oturma) hakkı gibi sınırlı ayni haklara sahip olanlar da hak sahipliği kapsamında değerlendirilir. 4. Gecekondu Sahipleri: Tapusu olmayan, ancak Hazine arazisi veya başkasının arazisi üzerinde izinsiz yapı inşa etmiş kişilerin durumu, yapının yapım tarihi ve kullanım süresi gibi kriterlere göre idare tarafından belirlenir. Hak sahipliğinin tespiti, idare tarafından yürütülen teknik ve hukuki bir süreçtir ve bu süreçte riskli yapı tespiti, tapu kayıtlarının incelenmesi ve değerleme çalışmaları yapılır.

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'na göre riskli yapı nasıl belirlenir?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'na göre riskli yapı, 6306 sayılı "Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun" kapsamında şu yöntemlerle belirlenir: 1. Maliklerin Başvurusu: Bina sahipleri veya kanuni temsilcileri, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş kuruluşlara başvurabilir. 2. İdarenin Talebi: Bakanlık, belediyeler veya il özel idareleri, riskli yapı tespiti yaptırabilir. 3. Mahkeme Kararı: Maliklerin anlaşmazlığa düşmesi halinde yargı sürecinde alınan bilirkişi raporları ile de risk tespiti yapılabilir. Riskli yapı tespiti sonucunda bina "riskli" olarak raporlanırsa, durum tapu müdürlüğüne bildirilir ve tapuya şerh konulur.