• Buradasın

    Kamulaştırma Kanunu 22 madde nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamulaştırma Kanunu'nun 22. maddesi, kamulaştırmadan anlaşma yoluyla vazgeçme konusunu düzenler 13.
    Bu maddeye göre:
    1. Kamulaştırmanın kesinleşmesinden sonra, taşınmaz malların kamulaştırma amacına veya kamu yararına yönelik herhangi bir ihtiyaca tahsisi lüzumu kalmaması halinde, bu durum idarece mal sahibi veya mirasçılarına tebliğ edilir 24.
    2. Mal sahibi veya mirasçıları, kamulaştırma bedelini aldıkları günden itibaren işleyecek kanuni faiziyle birlikte üç ay içinde ödeyerek taşınmaz malı geri alabilirler 24.
    3. İade işleminin, kamulaştırmanın ve bedelinin kesinleşmesinden sonra bir yıl içinde gerçekleşmesi halinde, kamulaştırma bedelinin faizi alınmaz 4.
    4. Bu madde hükümlerine göre taşınmaz malı geri almayı kabul etmeyen mal sahibi veya mirasçıları, 23. maddeye göre geri alma haklarını da kaybederler 4.
    5. Bu madde hükümleri, kamulaştırmanın kesinleşmesi tarihinden itibaren beş yıl geçmiş olması halinde uygulanmaz 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamulaştırmada 2942 sayılı kanun 4650 sayılı kanun nedir?

    2942 sayılı Kanun ve 4650 sayılı Kanun, kamulaştırma işlemlerinde önemli düzenlemeler getiren iki farklı mevzuattır. 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu, kamu yararının gerektirdiği hallerde taşınmaz malların kamulaştırılması süreçlerini, kamulaştırma bedelinin hesaplanmasını ve diğer ilgili konuları düzenler. 4650 sayılı Kanun ise, 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nda bazı değişiklikler yapmıştır. Bu değişiklikler arasında: - Satın alma usulü: Kamulaştırmada öncelikle satın alma usulünün uygulanması esası getirilmiştir. - Taksitlendirme: Kamulaştırma bedelinin peşin ödenememesi durumunda, eşit taksitlerle ödenebilmesine olanak tanınmıştır. - Dava hakkı: Kamulaştırma işlemine karşı idari yargıda iptal ve maddi hatalara karşı adli yargıda düzeltme davası açma hakkı düzenlenmiştir.

    Kamulaştırmada 7 ve 10 madde belirtmesi nedir?

    Kamulaştırmada 7. ve 10. madde belirtmesi şu anlamlara gelir: 1. 7. Madde Belirtmesi: İdare, kamulaştırma kararı verdikten sonra, bu kararın tapu siciline şerh verilmesini, kamulaştırmaya konu taşınmaz malın kayıtlı bulunduğu tapu idaresine bildirir. 2. 10. Madde Belirtmesi: Mahkemece kamulaştırma bedelinin tespit edilmesiyle birlikte, bu bedelin peşin veya taksitle ödenmesi karşılığında taşınmaz malın idare adına tesciline karar verilir ve bu karar tapu dairesine bildirilir.

    Kamulaştırma kanunu neden eleştiriliyor?

    Kamulaştırma Kanunu'nun eleştirilme nedenleri şunlardır: 1. Hukuka Aykırı Kamulaştırma: İdarenin kamulaştırma prosedürünü uygulamadan özel mülkiyete fiilen el koyması, bu durumun hukuka aykırı olması ve taşınmaz malikine tazminat hakkı doğurması. 2. Eksik veya Geç Ödeme: İdarelerin kamulaştırma bedelini geç ödemesi veya gerçek değerinden düşük belirlemesi, bu da malikin haklarını ihlal etmesi. 3. Kamu Yararı Kavramının Kötüye Kullanılması: Kamulaştırma işlemlerinin rant veya kişisel çıkarlar için kamu yararı kisvesi altında gerçekleştirilmesi. 4. Objektif Değer Artışı Sınırı: Kamulaştırmadan arta kalan kısımdaki değer artışının %50'yi geçmesi durumunda, sadece %50'si nispetinde indirim yapılması, bu durumun sosyal devlet ve mülkiyet hakkının korunması açısından yetersiz kalması. 5. Hak Arama Engelleri: Kamulaştırma işlemlerine itiraz etmek veya hak talep etmek isteyen kişilere getirilen yirmi yıllık hak düşürücü süre, bu da adil yargılanma hakkını kısıtlaması.

    Kamulaştırma hangi anayasa maddesinde düzenlenmiştir?

    Kamulaştırma, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 46. maddesinde düzenlenmiştir.

    Kamulaştırma sınırı yola yakın olursa ne olur?

    Kamulaştırma sınırının yola yakın olması durumunda şu sonuçlar doğabilir: 1. Hukuki Sorunlar: Kamulaştırma sınırı, imar planıyla çelişiyorsa veya plan hiç yoksa mahkemeden dönebilir ya da uygulamada iptale uğrayabilir. 2. Parsel Bütünlüğünün Bozulması: Sınır, parsel bütünlüğünü bozabilir ve bu da belediye ile vatandaş arasında sorunlara yol açabilir. 3. Ek Maliyetler: Gereksiz yere imar parsellerine girilmesi, ileride ek kamulaştırma maliyetleri yaratabilir. 4. Yapının Yaralanması: Eğer kamulaştırma sınırı bir yapının yanından geçiyorsa, vatandaş yapının zarar gördüğünü iddia edebilir ve bu durum mahkemeye taşınabilir. Bu tür sorunları önlemek için, kamulaştırma sınırının imar planına uygun olarak belirlenmesi ve gerekirse plan tadilatı yapılması önerilir.

    Kamulaştırmasız el atma hangi kanuna tabidir?

    Kamulaştırmasız el atma, 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'na tabidir.

    Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma bedeli nasıl hesaplanır?

    Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma bedeli, aşağıdaki unsurların dikkate alınmasıyla hesaplanır: 1. Taşınmazın Cinsi ve Nevi: Taşınmazın arsa mı yoksa arazi mi olduğu belirlenir. 2. Yüzölçümü: Taşınmazın alanı hesaplanır. 3. Kıymet Takdiri: Taşınmazın kamulaştırma tarihindeki rayiç piyasa değeri, kıymet takdir komisyonu tarafından belirlenir. 4. Emsal Satışlar: Bölgede benzer taşınmazların satış değerleri de değerlendirmede kullanılır. 5. Yapıların Değeri: Taşınmaz üzerinde yapı varsa, bunların resmi birim fiyatları ve yapım maliyeti dikkate alınır. 6. Yıpranma Payı: Yapıların yıpranma oranı hesaplanır. Hesaplama sonucunda belirlenen bedel, peşin ve nakit olarak malike ödenir.