Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu yönetiminde etik ilkeler şunlardır:
- Görevin Yerine Getirilmesinde Kamu Hizmeti Bilinci: Kamu görevlileri, sürekli gelişimi, katılımcılığı, saydamlığı, tarafsızlığı, dürüstlüğü ve kamu yararını gözetmeyi esas alırlar 12.
- Halka Hizmet Bilinci: Halkın günlük yaşamını kolaylaştırmayı, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamayı hedeflerler 13.
- Hizmet Standartlarına Uyma: Kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticileri, hizmetleri belirlenen standartlara ve süreçlere uygun şekilde yürütürler 13.
- Dürüstlük ve Tarafsızlık: Tüm eylem ve işlemlerde yasallık, adalet, eşitlik ve dürüstlük ilkeleri doğrultusunda hareket ederler 12.
- Çıkara Dayalı İlişkilerden Kaçınma: Kamu görevlileri, kendilerini veya yakınlarını çıkar sağlayacak durumlardan kaçınırlar 34.
- Bilgi Verme ve Saydamlık: Halkın bilgi edinme hakkını kullanmasına yardımcı olurlar ve gerekli bilgileri şeffaf bir şekilde paylaşırlar 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: