Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Etik ve kamu yönetimi arasındaki ilişki, kamu görevlilerinin karar alma ve yönetsel süreçlerde kamu gücüne set çeken kontrol ve denge noktalarının bütünüdür 2.
Kamu yönetiminde etik, kamu görevlilerinin kamu hizmetini yerine getirirken uymaları gereken dürüstlük, tarafsızlık, şeffaflık, saygınlık, güven, nezaket, sosyal adalet, hesap verebilirlik ve kamu yararını gözetme gibi ilke, değer, davranış ve standartları içerir 12.
Etik, kamu yönetiminin en önemli unsurlarından biridir ve kamu yönetiminde uyulması gereken ilke ve kuralların benimsenip başarılı bir şekilde uygulanması, kamu yönetimine olan güveni artırır 2.
Kamu yönetimi etiği, aynı zamanda kamu görevlilerinin her türlü eylemini yasa ve bireysel ahlaki değerlerle bir potada eriterek gerçekleştirmesi anlamına gelir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: