Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu görevlilerinin uyması gereken bazı etik ilkeler şunlardır:
- Görevin yerine getirilmesinde kamu hizmeti bilinci 24. Kamu görevlileri, sürekli gelişim, katılımcılık, saydamlık, tarafsızlık, dürüstlük, kamu yararını gözetme, hesap verebilirlik, öngörülebilirlik, hizmette yerindelik ve beyana güveni esas alırlar 24.
- Halka hizmet bilinci 24. Kamu görevlileri, halkın günlük yaşamını kolaylaştırmayı, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamayı, hizmet kalitesini yükseltmeyi ve halkın memnuniyetini artırmayı hedeflerler 24.
- Hizmet standartlarına uyma 14. Kamu görevlileri, kamu hizmetlerini belirlenen standartlara ve süreçlere uygun şekilde yürütürler 14.
- Amaç ve misyona bağlılık 14. Kamu görevlileri, çalıştıkları kurum veya kuruluşun amaçlarına ve misyonuna uygun davranırlar 14.
- Dürüstlük ve tarafsızlık 14. Kamu görevlileri, tüm eylem ve işlemlerinde yasallık, adalet, eşitlik ve dürüstlük ilkeleri doğrultusunda hareket ederler 14.
- Saygınlık ve güven 14. Kamu görevlileri, kamu yönetimine güveni sağlayacak şekilde davranırlar ve görevin gerektirdiği itibar ve güvene layık olduklarını davranışlarıyla gösterirler 14.
- Nezaket ve saygı 14. Kamu görevlileri, üstleri, meslektaşları, astları, diğer personel ile hizmetten yararlananlara karşı nazik ve saygılı davranırlar 14.
- Çıkar çatışmasından kaçınma 24. Kamu görevlileri, herhangi bir potansiyel ya da gerçek çıkar çatışması konusunda dikkatli davranır, çıkar çatışmasından kaçınmak için gerekli adımları atar ve çıkar çatışmasının farkına varır varmaz durumu üstlerine bildirirler 24.
- Görev ve yetkilerin menfaat sağlamak amacıyla kullanılmaması 14. Kamu görevlileri, görev, unvan ve yetkilerini kullanarak kendileri, yakınları veya üçüncü kişiler lehine menfaat sağlayamaz ve aracılıkta bulunamazlar 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: