Buradasın
Kamu görevlileri etik davranış ilkeleri ile başvuru usul ve esasları hakkında yönetmelik nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik, kamuda etik kültürünü yerleştirmek, kamu görevlilerinin görevlerini yürütürken uymaları gereken etik davranış ilkelerini belirlemek ve bu ilkelere uygun davranış göstermeleri için onlara yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır 125.
Yönetmeliğin bazı maddeleri:
- Hizmet standartlarına uyma 124. Kamu görevlileri, kamu hizmetlerini belirlenen standartlara ve süreçlere uygun şekilde yürütürler 124.
- Amaç ve misyona bağlılık 124. Kamu görevlileri, çalıştıkları kurum veya kuruluşun amaçlarına ve misyonuna uygun davranırlar 124.
- Dürüstlük ve tarafsızlık 124. Kamu görevlileri, tüm eylem ve işlemlerinde yasallık, adalet, eşitlik ve dürüstlük ilkeleri doğrultusunda hareket ederler 124.
- Başvuru usulleri 125. Başvurular, yazılı dilekçe, elektronik posta veya tutanağa geçirilen sözlü başvuru yolları ile yapılır 125.
Yönetmeliğin kapsamı genel bütçeye dahil daireler, katma bütçeli idareler, kamu iktisadi teşebbüsleri gibi kamu kurum ve kuruluşlarındaki personeli kapsar 125. Cumhurbaşkanı, Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri, Bakanlar Kurulu üyeleri, Türk Silahlı Kuvvetleri, yargı mensupları ve üniversiteler hakkında bu yönetmelik hükümleri uygulanmaz 125.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: